Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

18 November, 2009

Majlis Tanpa Tema


Salam dan hai

Terima kasih pada Ija yang sudi menjadi pembaca tegar blog ni yang ke 41.. buat ombak~~~!*

Saya tengah baca blog terbaru ni dari bakal
Puan T, bila tetiba ada pop-up email dari kawan

"Apa tema majlis kau nanti?"

Blank~~~

Tema maksud kau tu cam--- tema Inggeris ke? Tema Perkahwinan Dalam Taman kah? Tema Cindarella kah?? Tema Nusantara?? Tema Jawa?? Tema Arabian Nite??

Takde tema.

Hanya budget dan praktikaliti.

Saya nak tulis rancangannya pun, nanti
Nity marah :P

Lagipun, belum tiba masa untuk dicanang.

Yang boleh saya kata, perancangan awal majlis saya

1. Tiada perarakan meriah semasa pengantin berarak. Cuma ada pengantin, pengapit dan Kumpulan kompang. Tiada dayang, tiada pengiring, tiada flower girls. Demi menghormati permintaan ibu.

2. Tiada banner mahupun bunting untuk pengenalan kepada pengantin. Kami memilih sesuatu yang lebih praktikal dan boleh digunakan semula.

3. Tiada project manager. Hanya mengharap bantuan kawan-kawan yang saya percayai untuk memberi pendapat dan mengawal majlis.

4. Tiada kad kawin Indonesia, dakwat emas ke, embos ke. Cuma kad kahwin DIY biasa sahaja.

5. Tiada kaum keluarga dan sahabat rapat pakai sedondon. Semua atas kos dan kesudian masing-masing.

Saya tau, ada beberapa kawan-kawan saya yang menjadi pemerhati senyap, menunggu sampai tarikh tersebut. Maaf la, kalau rancangan awal ni mengecewakan korang :) Tiada apa yang mewah untuk majlis saya nanti.

Saya bukan mahukan majlis yang berada gah mewah jauh nun di atas parameter majlis-majlis lain yang pernah berlangsung.

Saya cuma mahukan kelainan, tapi cukup berjalan di atas paksi kriteria saya sendiri-- yang mungkin saya saja yang faham (..si dia pun kurang faham juga kadang-kadang :p)

Cukup la tu :)

Dah ada orang sudi nak kawin dengan saya pun, dah syukur.. ekekekekekek


2 comments:

harzharun on November 22, 2009 at 12:38 PM said...

nak tmbh ayat last tu....ada org sayangkan kita pund ah syukur...ekekeke

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1 on November 30, 2009 at 6:43 PM said...

Xora, x perlu majlis mewah, x perlu bermegah-megah..cukuplah kalo apa yang kita impikan tercapai..walaupun impian kita itu cuma mahukan bunga maggar terdiri dr 7 warna pelangi..=)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates