Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

12 November, 2009

Re-cycle??


Salam dan hai

Walaupun mencabar juga tugasan mencari dewan, tapi seronok gak pasal boleh round-round dan jumpa orang baru.

Saya dah mencari dewan-dewan di sekitar Putrajaya, Serdang-Bangi-Kajang. Ada beberapa senarai dewan yang kami kira dalam senarai.

MAEPS sekarang sudah pakai wedding planner sendiri. Jadi charge RM3K untuk sewa dewan hanya lah kenangan semata. Semuanya diuruskan oleh wedding planner baik dari sekecil-kecil red carpet, arch bunga hidup, sarung kerusi dewan, bunga manggar, walkway; sampai la ke pelayan, screen audio +projektor, makan dan minum.. Kalau orang yang malas nak fikir apa-apa, harus amik di sini (semestinya, kena la ada budget yang masyuk dan tebal) tapi untuk orang cam saya, yang tetap mahukan personal touch, MAEPS mungkin bukan untuk saya. Tapi wedding planner yang melayan saya tu, melayan dengan baik sekali. Ramah orangnya. Cukup penerangan yang diberi, siap dengan quotation on the spot dia hantar!

Tapi kos nye.. hai tak tercapai akal dan duit ku~ :P RM30/person, kalau 2,000 tetamu, RM60K-- Maka, tettt-- kena tolak dengan hati yang berat.

Banquet UPM pulak memang jadi pilihan, sehingga la UPM sudah menaiktarafkan dewan tu dengan menaikkan harganya sekali :P Sewa pun kalau tak silap diberitahu oleh petugas, sudah 3K, kalau nak bawa katerer luar masuk, kena bayar lagi RM300. Menu kalau tak salah saya, RM15/RM17/RM20 seorang. Kalau betul apa yang diterangkan oleh mereka, 3K hanya untuk dewan, aircond dan pentas. Takde kerusi meja. Haiiii... Ada juga cerita ngeri yang diceritakan oleh seorang kawan yang pernah menggunakan dewan tu. Maka, masih berbelah bagi nak ke taknak kat Banquet. Walaupun insyaAllah majlis kami serentak, kos nye boleh dibahagi dua. Tapi lepas dengar cerita tu, saya rasa takut juga.

Dewan Presist 16 saya tau memang parkingnya amat heaven. Kalau turun hujan pun, tak apa pasal parking basement. Bilik VIP betul-betul di pintu masuk. Malangnya, sekali saya jenguk ke dalam, ianya kecik sedikit dari LLM. Saya rasa, kalau dimuatkan 50 meja pun, ruang untuk bergerak amat la terhad.

Tet-tet, sms dari si dia, katanya "Mak taknak kat Putrajaya sebab jauh. Tapi LLM bagi mak pun ok"

Erm??!!!

abang saya sms tadi "Kau taknak LLM pasal aku dah kawin kat sana erk??"

You think?!!

hihihih.. Nanti aku pikirkan ye. Aku ada setahun lagi nih Gemox (tapi ticker kat sebelah dah tunjukkan masa semakin pantas meninggalkan saya!)

Kalau korang macam mana?

Takut juga nak tempat yang sama. Takut ada perbandingan. Walaupun tempat tu amat selesa untuk kami, tapi tengah fikirkan, pros and cons camne.

Takpe, setahun lagi ada :)

12 November 2009

12 comments:

MamaPatch on November 13, 2009 at 1:38 AM said...

Hi awk... i have experienced attend wedding kat banquet UPM & putrajaya hall last month.

Putrajaya presint 16: just nice place. looks friendly with tetamu even space dia kureng ckit dr banquet UPM. ligthing hall tu cantik.

banquet UPM : besar giler ! byk ruang2 kosong. parking senang depan tu je. pentas situ terlalu tinggi & lighting kureng ckit.

but for me...i prefer putrajaya. just a nice place.even ak besar sgt...tp suasana dia menarik compare to UPM.

apepun...choose the best & selesa for u ok.

MamaPatch on November 13, 2009 at 1:39 AM said...

Hi awk... i have experienced attend wedding kat banquet UPM & putrajaya hall last month.

Putrajaya presint 16: just nice place. looks friendly with tetamu even space dia kureng ckit dr banquet UPM. ligthing hall tu cantik.

banquet UPM : besar giler ! byk ruang2 kosong. parking senang depan tu je. pentas situ terlalu tinggi & lighting kureng ckit.

but for me...i prefer putrajaya. just a nice place.even ak besar sgt...tp suasana dia menarik compare to UPM.

apepun...choose the best & selesa for u ok.

xora said...

Hai Sakura: Yup, dua2 point kamu saya setuju! Lighthing hall kat Presint 16 mmg cantik kalau dibandingkan dgn Banquet. Tapi dah tengok dan rasa, memang nak muatkan 500 tetamu serentak tak muat, akan jadi pack cam sardin. UPM pilihan yg lebih selesa tapi masalah dengan management pulak. Jadi skrang dah tak tau.. semalam dah bincang dgn si dia, first step kami adalah senaraikan tetamu sebab kami banyak mutual friends, jadi mungkin bilangan tetamu pun dah cut almost 100 orang. nanti saya tulis update lagi ya? :)

-yani- on November 13, 2009 at 10:04 AM said...

xora,
selamat mencari dewan.. setahun tu nampak je mcm lama.. tapi sebenarnye tak lama pun..

Anonymous said...

herm...kena survey byk dewan lagi nie...

nurul ashikin sapian said...

Hai....nak tanye kengkawan..... kalau sewa presint 16 tu mahal tak??
anggaran kos utk 500org brape ye??

kukizuka on October 4, 2010 at 1:24 AM said...

hi xora..sy bru attend wedding anak pd cc saya kat presint 16 smlm.sy rasa klu ikut lokasi mmg ok..nice..then leh trs g shoot outdoor,tp bila sy g majlis tu,semua ok tp disbbkn keluasan dewan menyebabkan rmai tetamu terpaksa berdiri di pintu masuk.manakala bufet pula berada di kiri dan kanan dewan..tp still xmuat..bila q amik makanan tu leh smpi pintu masuk.ruang antara meja makan juga agak terhad.sy rasa dewan kat LLM tu ok.kat p16 nmpk agak padat jika tetamu hadir dgn ramai pd satu2 masa.lg 1 kan xora,ada satu kejadian yg xpatut berlaku dlm majlis tu..kebetulan sy mkn di meja yang hmpir dgn red carpet dan pintu gerbang yang dihiasi dengan kain yang menarik dan bunga orkid hidup yang ditabur diatas red carpet tu.tp disbbkn bunga orkid itu ditabur diatas red carpet tu dan org lalu lalang(bila pengantin dh ada di atas pelamin) dan ada yg mengambil kesempatan utk bergmbr dkt pintu gerbang tu..jd bila dh lalu lalang,bunga2 tu berterabur sehingga lps red carpet dan ada yang hampir tegelincir.ramai jugak yang terkena.sy juz nk share psl bunga yang ditabur tu.kesian pd tetamu yg hadir yg hmpir2 malu akibat bunga2 taburan tu.sori xora,agak lari skit tajuk dgn citer sy ne :)

Lillie Zamri on December 14, 2010 at 4:45 PM said...

hi, nak tanye..kalo nak sewa dewan bankuet UPM tuh kan, nak liaise dgn siapa? dah try browse UPM punyer website. tapi tatau nk email or call sape..huhu...sgt appreciate kalo boleh bagi info

Lillie Zamri on December 14, 2010 at 4:48 PM said...

hi, kengkawan..nak tumpang lalu dan tumpang bertanya...kalo nk tempah dewan bankuet UPM utk wedding kan..nk liaise dgn siapa? jenuh cari kt UPM punyer website tapi tatau mane nak callnyer..huhu..appreciate sgt kalo kengkawan blh provide info

Xora on December 14, 2010 at 8:32 PM said...

Lilie, boleh tgk website ni
http://www.ubc.upm.edu.my/ubc2010/index.php?content=09&lang=m

Pusat Pembangunan Perniagaan Universiti
Tingkat 11, Blok Menara,
Kompleks Kejuruteraan & Teknologi,
43400 UPM Serdang,
Selangor, Malaysia

Telefon:
603-8946 6122 (Pejabat Am),
603-8946 6125 (Bahagian Perniagaan),
603-8946 6124 (Bahagian Perundingan)
Fax: 603-8656 7409
Email: ubc@putra.upm.edu.my

Namaku WanNoor on April 23, 2012 at 5:44 PM said...

Hi.. saya pun tengah mencari dewan area serdang / putrajaya skrg ni.. Dewan presint 16 tu kos berapa ya? ada contact number tak? terima kasih :D

Xora on April 24, 2012 at 8:31 AM said...

Hi WanNoor. presint 16 tu dewannya saya tak tau la berapa. tapi cuba awak google contact no. nye. saya mmg takde :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates