Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

23 November, 2009

Mutakhir


Salam dan hai

Tak sangka pulak ada yang bagi perhatian pada cecehan saya dalam post yang ini. Memang saya saje kecilkan size excel tu pasal tak terfikir pun ada readers yang nak tau.

Tapi lepas baca komen dari
Azian dan Yuny, jadi saya pun sudah emailkan pada mereka tentative senarai semakan-draft 1.

Terlalu asas senarai tu, tapi sekurangnya dapat la bagi gambaran persiapan. Banyak lagi tak masuk sebab data tu akan dikemaskini selalu.

Kalau ada siapa-siapa nak draft tu, sila tinggalkan email kamu di kotak komen post ini.

Ok. Saya menulis perkara di bawah atas sebab supaya saya tidak lupa. Tiada niat untuk bikin gempak atau menimbulkan sebarang perasaan kurang selesa antara pembaca ya. Hanya sebagai bahan rujukan di masa hadapan :) (Harap Nity bz menghadiri mesyuarat-mesyuarat dan tak sempat baca blog saya :P)

1. Sudah tetapkan warna hantaran. Merah-hitam-emas. Harap kali ini lebih tetap. Kali pertama, saya menetapkan
warna ini untuk hantaran dari belah saya. Tapi saya rasa, nak bagi warna yang lebih maskulin pada nya, jadi, akhirnya saya ubah kepada merah-hitam-emas.



2. Pre-wedding telah ditetapkan tarikh secara lisan dengan OP. tapi nak jumpa dia untuk briefing. InsyaAllah dalam minggu ini kami cuba selesaikan briefing. Beberapa kawan rapat telah setuju untuk menjadi props, tapi outfit sendirian berhad ye kawan-kawan :P Tarikh untuk fotoshoot dirancang InsyaAllah bulan January tahun depan.

3. Baju sanding pun telah booking secara lisan dengan vendor, meeting bulan January. Tapi mungkin nak amik ukuran dalam bulan 4 (atau seawal mana yang saya kurus :P) pasal vendor kata, lepas dah jahit manik, amat susah untuk kecilkan ukuran. Contoh baju pun ada beberapa berlegar di kepala. Fieza dah ada hantar gambar, nak tunggu pendapat Nity juga. Jadi masih belum finalize design. Tapi warna tema sudah confirm InsyaAllah.

4. Gift untuk nikah sudah ada contoh. Barang pun sudah ditetapkan dalam fikiran, cuma masih terbuka untuk perubahan. Nak cari beg yang kecil tu, mungkin kena cari di Terengganu kot. Pilihan kedua jika tidak berjumpa beg kecil tu, mungkin kena pakai paper bag. tapi apa-apa pun, teruskang dengan misi mencari.

5. Design kad jemputan nikah masih belum ada contoh. Masih mencari lagi. Nama aje kad nikah, tapi sebenarnya takde la gempak sangat. Cuma saje aje nak buat kad jemputan nikah, khas hanya untuk mereka yang saya mahu ada pada hari majlis,tak ramai pun, kurang dari 15 orang sahabat rapat je :p Rekaan kad jemputan majlis bersanding sudah ada, cuma nak tunggu tahun depan, baru boleh start design. Ye, saya dan dia amik keputusan untuk DIY kad jemputan dengan harapan jangan la kos lebih tinggi dari buat kat kedai :P Harap budget tidak berada sebagai penghalang.. huhuhu

6. Dah tetapkan, mahukan jubah untuk nikah pasal tak pernah ada jubah seumur hidup saya. Design pun sudah dipilih. Kena amik dari fabrik kain chiffon warna putih gading. Jadi nak tunggu Nity free, akan meredah KL mencari chiffon. Si dia fikir dia boleh lepaskan diri dari ekpidisi mencari kain dengan kehadiran Nity. Silap! Dia harus ada sambil duduk diam-diam kat kerusi di kedai tu :P Ingat nak sekali harung untuk cari kain ela untuk pengapit sebagai hadiah mereka. Tapi warna baju pengapit belum ditetapkan. Sekarang, tarikh yang sesuai untuk membeli, menjadi isu pulak. Kedai yang hendak dipilih pun masih tak pasti samaada Gulati's atau Jakel. Mungkin pada hari pencarian, bergantung pada siapa ada koleksi chiffon yang cantik :P



Sekian, kemas kini terbaru saya.

23 November 2009

3 comments:

ShimaRasedi on November 23, 2009 at 11:07 AM said...

kain chiffon kat jakel banyak...

MyRule on November 23, 2009 at 11:08 AM said...

Nak gak... carretem@gmail.com

thanks :p

xora said...

My rule, saya emailkan ye. tapi jgn panik tau tgk senarai. pakai apa yg relevant aje :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates