Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

07 November, 2009

OP Paling Cool di Majlis Shima



Salam dan hai

Nampak ticker di bawah under Majlis-Majlis?

Ye, sudah tertera dengan lengkap "Another BFF's wedding" dengan sekali lafaz malam tadi, maka sekarang kena panggil dia Puan Shima.

Majlis yang saya kira amat meriah dengan begitu ramai sanak saudara. Sampaikan nak amik video pun asyik tergendala disebabkan sedara mara yang cilik dok sibuk nak pegang-pegang videocam saya. Kerana saya tidak berperikemanusiaan sangat pada kanak-kanak, maka saya jegilkan mata dan mereka lari ketakutan :P hahahah

Shima dapat capai apa yang dia idamkan selama ini-perkahwinan dengan dikelilingi bunga-bungaan hidup! Dari entrance, ke pelamin ke bilik. Semuanya bunga hidup putih. Suci amat!

Malam tadi, nasib la \Fieza datang (selepas dia tinggalkan suami nye makan sorang diri di mamak), kalau tak kiranya saya mampu jadi bunga dinding kerana dikelilingi oleh orang yang saya langsung tak kenal. Fieza tak buang masa, terus aje memberi amanat-amanat akan tanggungjawab isteri (terutama part malam pertama.. cheh!). Saya tak leh dengar pasal turn saya belum lagi..

Disebabkan majlis nikah diadakan di ruang tamu rumah, maka ruang untuk ambil video amatlah terhad, dicampur dengan hampir 5-6 orang DSLR, maka memang susah nak cari angle yang terbaik.

Majlis Shima ini juga adalah majlis nikah pertama yang saya hadiri di mana, ayah kandung sendiri yang menikahkan anak perempuannya dengan lelaki pilihannya. Jadi nasib juga saya datang, sekurangnya saya tau apa tugas juru nikah pada waktu itu. Sebagai rujukan saya nanti kerana InsyaAllah, ayah saya nak nikahkan saya sendiri. Best-best!

Selepas akad nikah, baru la pengantin perempuan dijemput ke depan untuk disarungkan cincin sementara tetamu lain dijemput untuk sedikit kenduri di luar.

Seperkara yang saya amat puji OP Shima, di mana buat masa ni, belum pernah sekali pun mana-mana wedding saya pergi OP dia buat perkara sebegini.

Perkara apa?

OP shima saya rasa, satu-satunya OP yang pernah saya jumpa, yang amat bertimbang rasa.

Bukan OP2 lain tak timbang rasa, tapi saya belum pernah melihat keadaan di mana, OP Shima (nama dia saya tak tau, tapi dia nampak muda dan comey--oh isterinya jadi second photographer :P) setiap kali lepas amik gambar (masa ni gambar posing, jenis yang bergambar sarung cincin, cium dahi, serahkan mas kahwin, etc2), dia mesti akan tanya sekelilingnya, 'yang lain dah dapat ye gambar tadi?' takpun "ada sapa-sapa lagi tak sempat amik gambar tadi? Kalau tak sempat cakap, kita minta pengantin posing lagi" Saya rasa, "Woh OP ni amat bertimbang rasa".

Tapi dalam timbang rasa dia, dia mesti akan jerit juga " Shima, pandang sini. Ni gambar album ni. Kang tak dapat masuk dalam album kang.."

Hihih..

Saya rasa, dalam mana-mana keadaan pun, amat mencabar bila OP kena bersaing dengan camera kawan-kawan pengantin yang juga DSLR. Mesti akan ada gambar 'juling itik'.

'Juling Itik' ni, istilah yang saya gunakan bila gambar pengantin, yang sorang pandang camera OP, yang sorang menggagau pandang tempat lain.

Tak cantik hasilnya.

Sebab tu malam tadi, saya pulak yang jadi 'third OP', menjerit kat Shima minta dia pandang OP dia, memandangkan saya duduk betul-betul di tepi OP dia.

Saya tak sempat amik gambar detail majlis, seperti khemah, makananna, barang hantaran dan lain-lain pasal asyik dengan videocam. Cuma gambar pelaminnya yang cukup cantik ni aje sempat saya amik.


Mungkin hari ni, majlis persandingan, saya akan curi-curi masa untuk ambil gambar sekali. Curi sekali peluang untuk gambar di atas pelamin ni :P

Ok, nak bersiap untuk ke majlis Shima!

Tema hijau olive. Nasib saya tailor sudah siap jahit baju saya dalam tempoh 2 minggu aje sebelum majlis Shima ni.. hihihi..

Rejeki! :)

7 November 2009

5 comments:

pineappletart76 on November 8, 2009 at 2:38 AM said...

salam xora ^^ sy ni silent reader ur blog..sy suka la your writngs,especially yg tag 'mungkin berguna' tu...bnyk juge la sy cilok idea awk..halalkn ye...terima kasih!

sy minat la OP kwn awk ni,bole sy minta contact details dia? thanx!

xora said...

Pineapplertart: (Terbayang pinepappletart sekarang ni.. nyums!!!), thanks. Tak pe, kita kongsi2 ramai kat sini. Halalkan dah lama dah.. hihih.. Details OP tu nanti saya cuba dapatan secepat mungkin dari Shima ye? Orang baru jadi isteri orang mungkin "tangan dia full sikit" hihihih. nanti dah dapat details, saya akan reply kat post yg sama ni ye?

pineappletart76 on November 11, 2009 at 12:58 AM said...

hehe...okey,thanx xora ^^

xora said...

Miss P: Shima dah jawab soalan kamu tapi kat post lain. just in case kamu tak perasan, saya paste komen Shima kat sini

"OP saya shaiful dari CMDigital art..number phone dia 019-3266227.
Harap harap dpat membantu ye.."

pineappletart76 on November 12, 2009 at 12:36 AM said...

allright, thank you xora and pn.shima ^^

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates