Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

30 November, 2009

Belanja Kahwin Berbaloi-baloi



Salam dan hai

Saya baru baca
entry dari PAT (Singkatan untuk PineAppleTart). Entry terbaru, dia bincangkan tentang peningnya dia dengan kos perbelanjaan majlis perkahwinan dia.

Minggu ni pun, kawan opis saya insyaAllah akan berkahwin hujung tahun depan, pun sedang stress. Dia ada impian mahukan majlis perkahwinan yang sempurna, tidak perlu menjadi 'wedding of the year', tapi cukup la memenuhi impian dia.Tapi dia pun tak tau dari mana nak mula.

Saya pun tak tau nak tolong dia bagaimana, cuma tadah mata baca email dia.

Saya bagi dia excel budget saya. Kalau tak dapat tolong sponsor, tolong dia buat budget pun jadi la.

Saya pun gunakan excel sheet yang sama untuk merancang majlis saya nanti. Sebenarnya, sebelum ni, saya sudah ada "Buku Project" saya sendiri.

Saya dah sediakan buku ni awal tahun ni (Giler semangat kan?)

Buku ni saya amik dari buku training opis. Siap hardcover dan ada ring, jadi cam sayang kalau tak guna. (gambar ni semua diambil dari bulan 5 hari tu :p tapi saya simpankan aje dalam memory camera)

Siap ada pendrive (konon senang nak save apa2 file bila jumpa vendors)


Pen yang melekat kat ring (pasal saya suka selalu tertinggal pen)


Gigih tampal kertas dan gambar-gambar yang saya suka.


Gadget cam sticky pad, kelip kertas, kertas penanda-- mana tau kot2 ada nak tampal apa2 nota.


Tempat letak business kad vendors (senang nak cari)


...

Tapi buku tu saya tinggalkan di bawah katil.

Saya rasa cam kurang selesa untuk menggunakan buku tu. Entah la. Mungkin belum warm up lagi kot dengan persiapan, jadi rasa cam semak tengok buku ni. Mungkin lepas dah 'mula kegarisan', barulah rasa lebih senang nak aturkan semuanya dengan buku ni.

Mungkin lah.

Saya pun lebih selesa menaip semuanya di sini. Boleh akses di mana-mana, asal ada internet akses.Lagipun, saya lebih suka membaca apa yang saya taip (pasal tulisan saya buruk yang amat sampai diri sendiri pun tak dapat baca!)

Ye, Mungkin itu la penyebabnya.

Tapi apa-apa pun, suka untuk saya kongsikan dengan kawan-kawan blogger yang lain tentang hal perihal budget ni. Tiada niat nak besar diri atau menunjuk-nunjuk, sekadar berkongsi dengan kawan-kawan diluar sana yang mungkin boleh membantu mereka secara langsung.

Kos yang termaktub dalam belanja kawin saya nanti terdiri dalam kategori.

1. Katering and Deko dewan (termasuk kompang, bunga manggar,sewa dewan)


2. Hantaran (kos barang hantaran, dulang, hiasan dulang)


3. Bilik Pengantin


4. Pakej Pengantin


5. Kad Jemputan


6. Foto dan Video


7. Buah Tangan


8. Rawak


Gambar-gambar kat atas ni saya print screen dari excel. File yang original sudah ada formula, jadi masukkan aje figure, nanti sistem akan kira total. Pengiraan jadi mudah, terutama kalau masih dalam peringkat awal untuk merangka belanjawan. Kalau ada yang request nak file yang original, sila tinggalkan email di komen. No question ask. Nanti saya akan emailkan.

Terima kasih

p.s Kepada Fara: ngapa saya tak dapat nak komen page kamu? nak komen pasal dulang dari Langkawi tu :)

30 November 2009

357 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 357   Newer›   Newest»
Unknown on November 30, 2009 at 9:53 AM said...

salam kak.. sy ni silent reader..hehehe.. suke tgk perancangan majlis yg akak uruskan ni.. hem kalo nk fail excel tue jgk,boleh x???

xora said...

boleh.. kamu tulis email kamu kat sini, nanti akak send :)

Anonymous said...

bole tolong emailkan x? tQvM :)
ila_2908@yahoo.com

Anonymous said...

boleh tolong email pada saya

tQvM:)

ila_2908@yahoo.com

Ilyani on November 30, 2009 at 10:59 AM said...

saya pn nak jugak excel tu boleh x?
ilyani.ruslan@gmail.com

tq ye...saye pn silent reader ur blog ni... :)

Sofia on November 30, 2009 at 11:02 AM said...

hi xora. memulakan i buat juga tapi halfway. bila dh bz dgn work stuff seme langsung terbengkalai. memang bagus buat ni sebenarnya.

but one thing i keep track all my expenses for wedding in one folder. lepas kahwin nanti i nak kira :D

Xora said...

Ila dan yani, check email masing-masing ya? saya dah send :) happy budgeting :

Phia: ye benar!! saya pun buat cam tu utk lepas kawin kira (.. dan elak dari mengikut hawa napsu!! :P)

elyina on November 30, 2009 at 11:17 AM said...

salam..
saya oun nak file tu..
pening nak kire bajet dah..huhu

ni email sy:
lavender_angel53@yahoo.com

thanks ye..

YuNyLoveSYou on November 30, 2009 at 11:43 AM said...

saya nak!!! hehhee.. ayuniakhiar@ymail.com

thanks dear!

Farrah on November 30, 2009 at 12:49 PM said...

i pn ade excel file tu.. enTunang yg buatkn formula bagai.. kalo rajin i updet, kalo mls, tunggu seminggu sekali i updet.. tp i ade buku log kecik dlm handbag.. ape2 psl kawen; even beli riben 1 gulung pn i tules dlm tu.. ape2 soalan yg tibe2 terpk tules jugak kt parking question section.. makcik i tekejut tgk sbb sgt detail tp.. utk menyenangkn diri kn.. xsalah :)



eh, nota tu utk i ke utk fara mane? :p

naddynad on November 30, 2009 at 1:26 PM said...

mmg bagus ni Xora!!
dah lama sya perhatikan kamu...
rasanya kamu pasti seorang yg sgt teliti & teratur....
bkn mcm sya yg hentamm sesaja..ekekeke

NOOR AFIQAH on November 30, 2009 at 2:03 PM said...

me too..

already wat list for my best friend wedding... tp rase cam complete je... bleh share2

thank u :))
my emel:
noorafiqah@gmail.com

xora said...

Fara, saya pun nak buat cam tu, nk jadi cam kamu, letak buku kecik, tapi tulisan saya buruk, jadi saya igt nk simpan resit je.. tapi resit pun kdng2 pudar bila dah lama kan?! Oh pesanan tu untuk FARATUL :p Lupa ada dua gadis bernama Fara di list :P

Nad: Wah, masih sempat blog ye cik Nad :P Take if hentam menjadi. Kadang2 yg hentam tu lagi menjadi dari plan tau.. smoga semuanya selamat ye untuk majlis kamu. All the best!!!

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1 on November 30, 2009 at 6:22 PM said...

Sgt bagus!cikgu Yongnana bagi 100 markah.hehehe..kalo sudi email la kat saya jgk..saya ada budget in excel jgk..tp nampak awk punya lg canggih..hehehe..

emel yongnana1881@yahoo.com

tenkiu laling!

ShalinzZ85 on November 30, 2009 at 11:29 PM said...

salam
ai dah link kan awak
nak jugakkk excel tue bleh
shalin1316@yahoo.com
jom exchange link

Unknown on December 1, 2009 at 1:03 AM said...

nak juge... =)
tq ek..

Unknown on December 1, 2009 at 12:00 PM said...

ok kak ni email sy.. poyo_mlk@yahoo.com.. tq ye.. suke betul bace artikel2 akak nie.. teruskan menulis ye

xora said...

Afiqah, Fadzlina, Shalin dan Miss D : semua saya dah send ke email masing-masing ya? Sila check kot2 saya tertinggal ke :)

Bubu: bubu, nanti tinggalkan emel kamu kat akak ye?

mingming said...

mauuuu...mesti mauuuu.

emel la jugak ye pd kite:
cikmingming@gmail.com


tenkiu
lap u:)

Anonymous said...

thanx xora..xperasan pon b4 this..ingtkan org xsudi komen my page.huhu..dah ok da..macih sgt!

xora said...

faratul, saya mmg dah lama nk komen smp saya gi godek semua post2 yg lama, pun ta dapat tinggal komen. kamu takde chatter box, jadi jalannye, saya tulis kat post saya :P nnt saya akan buat komen secara pukal :P

Anonymous said...

xora..sgt streamyx kamu..hehe..sori sy ni br blajar,jadi agak slow.pape nnt yg sy maleh nak godek sndri leh tanye kamu ye?

Sabby on December 6, 2009 at 1:42 AM said...

salam xora,

siyes sangat suke baca blog xora nie!! teruja baca sampai kat opis pun baca n x wat keje sangat oocaay!! :P

mcm byk je leh belajar n tiru (leh ker?? ) sbb wat majlis DIY nie..huhuh..

nk mintk tlg sangat2 utk xora leh x email kan file budget ni kat kite..(sabrina.ahamat@gmail.com)

macih sangat2..

Note: kiter serabut giler x tau nk setat camne n yg mana...mungkin sebab setahun lagi..?? :P

Xora said...

Faratul: takpe, kita belajar sama2 :)

Sabrina: Hai Sab, setahun tu kejap aje. percaya lah pejam celik pejak celik--then PANIK!!! :p Mula kan dgn bismillah :), kamu mungkin boleh clik pada tag 'mungkin berguna' untuk teruskan rancangan. Takpe, perlahan2 kayuh ok? :)

pineappletart76 on December 7, 2009 at 8:56 AM said...

xora, i br modify my budget sheet ikot yours, make more sense than mine earlier! hehe..

Alhamdulillah,i da calm sket (for now la) ^^

thanx xora!

adlyn833 on December 7, 2009 at 12:25 PM said...

hye xora..

boleh x email kt i juga..
email i:hazlina_cruzer@yahoo.com

tq very much!!!!!!!! ;P

xora said...

PAT: Glad i can help you :) tapi thanks to u gak, pasal post kamu yg bagi saya idea utk cover cite ni :)


Adlyn: please check ur email ok? :)

Anonymous said...

hye xora..
boleh emailkan x?
ain_nur247@yahoo.com
thanks..

Miss A on December 8, 2009 at 3:34 PM said...

hi xora...can i have the excel file too?
bagus betul awak ni...sgt teratur orgnya... tq dear 4 sharing ur excel file ;)

xora said...

Anony: dah send ke email
Ida: boleh bagi email address kamu?

Miss A on December 9, 2009 at 10:16 AM said...

opps...sori xora
ni email saya matada187@gmail.com
tq dear ;)

Anonymous said...

salam.boleh tolong email pada sy.sy pon nk jgk.btw.tarikh tunang kita sama la.tq
de_carte@hotmail.com

juneHalim on December 14, 2009 at 9:28 AM said...

salam...xora..leh x emailkan excel fail tuh...sgt berguna...

suka baca blog sbb byk ilmu yg diperolehi...
thnx dear...

violette_bear@yahoo.com.sg

Anonymous said...

salam..sayannak juga fail excell tue boleh?
recca_girl04@yahoo.com.my
nama saya dalila..

Anonymous said...

Hi Xora,

very informative blog. i like!

BTW, i would like to have your excel file too.. nyomel@yahoo.com.

Thanks for sharing.. :)

Anonymous said...

hai xora..
send to me jugak leh tak exel nie...
rase sgt2 berguna..
nonie@mohr.gov.my
thankz..

miss whatever said...

salam cik xora...

boleh tlg email kat sy excel awk tu ehhe..

nih_love@yahoo.com

thanks Q

ariemima on January 12, 2010 at 6:42 AM said...

salam xora,

right after reading ur entry ni... suddenly sy rasa betapa tak 'terancang'nya diri sy huhuhu

NIce knowing u..

Xora said...

to all: yg minta excel file tu, semua saya dah send ke emel masing2ya

Mima: jangan risau. kadang2 terlebih perancangan pun akan jadikan hal lagi rumit. mungkin situasi kamu, kurang rancangan lagi bagus kan?

kuku on January 12, 2010 at 3:36 PM said...

Salam...

Blh email kpd sy excel file ni?? emailkn ke kukukupanjang@yahoo.com..

terima kasih..

~Siti Nur Hawa M_S~ on January 26, 2010 at 7:16 PM said...

Salam xora, nur nk juge bley ker? hehe...baru rancang nk tunang bln 8 nti...tp blom wat e2 ag pun ;P

gurlinloves@yahoo.com
tenkius~!

eizzah said...

salam

;)
it's gud if we have a clear preparation/plan kan?

salute!
may i have the softcopy of this too?
eizzfs_85@yahoo.com
thanx dear!

Anonymous said...

ii xora~

blog ini best n sgt helpful.
wud luv to hav the excel file too please: lola_squeck[alias]yahoo.com
tqvm ;)

Anonymous said...

wah!! sangat membantu.. boleh tlg emailkn jgk? eheheheh~ sy mau dong..

karen.yaacob@gmail.com

Anonymous said...

salam...

sy nk jugeee..
pls email me : ashrin_infinity@yahoo.com.my

thx a lot dear ;-)

Anonymous said...

Salam,

saya terjumpa blog awak and interested dgn cara awak uruskan bajet & pengurusan majlis awak tu :) nak mintak soft copy boleh? email: gladiatrixnova@gmail.com

thanks! :)

Inimeeya on February 9, 2010 at 11:29 AM said...

wow!bagus sgt bajet akak ni.sy nak jugak!bole e-mail?
qurratun981@gmail.com

thanks akak!!:)

Nur Iman on February 10, 2010 at 9:17 AM said...

Salam akak...

I need the file excel as well...so may i request as well?..tQvm...naazira_iman86@yahoo.com...

Nur Iman on February 10, 2010 at 9:17 AM said...

Salam akak...

I need the file excel as well...so may i request as well?..tQvm...naazira_iman86@yahoo.com...

sofie said...

salam..
saya antara person y suka bace blog awak...sy pun dlm perancangan wedding leh tak sy nak mintak fail excel tue...hehehe
sofia_polaris@yahoo.com

aja said...

salam..
nk mintak tlg emailkan file excel tu ye. TQ
are_jar2009@yahoo.com

Anonymous said...

saya nk gak soft copy perancangan awak tu ye...seriayu_81@yahoo.com

Anonymous said...

saya nk juga...hu..hu...seriayu_81@yahoo.com

Anonymous said...

salam..blh email kat saye budget kawin in excel tu? tq..shaza_510@yahoo.com

Anonymous said...

salam..
blh email kat saye belanje kawin dlm excel tu?tq
shaza_510@yahoo.com

Anonymous said...

slm,sy nak file excel tu leh x?Thanks..
masyitah.sapri@simedarby.com

nuha hafizah on February 21, 2010 at 12:28 AM said...

xora chan, sy pn mau itu excel file for budgeting erk :) mohon dihantar ke nuha.hafizah@gmail.com mekacih

ewa.wawa on February 24, 2010 at 5:22 AM said...

xora... im silentreader u... godek2 jupe nie lak.. bley send kat my emel... najwatowil@gmail.com. thnx ya

an raihan on February 26, 2010 at 2:00 AM said...

slm. sy juge silent reader..
sukenye tgk perancangan awk.. sb tersusun... blh tak tlg emel pd sy fail excel tu?

iman_xplorer@yahoo.com

tqvm! =)

an raihan on February 26, 2010 at 2:02 AM said...

slm. sy juge silent reader..
sukenye tgk perancangan awk.. sb tersusun... blh tak tlg emel pd sy fail excel tu?

iman_xplorer@yahoo.com

tqvm! =)

naturafactor japan original on February 27, 2010 at 7:23 PM said...

assalamualaikum, kalo bole saya pon nak file excell tue boleh x??

nightsurv@yahoo.com.my
butterfly.ella@yahoo.com.my

[ naim | fira ] on March 4, 2010 at 1:25 PM said...

slm akak
br terjupe blog akak
nice article
bleh tlg send kn excel 2?
naimfira@gmail.com

tq kak..
all the best 4 ur wedding preps :)

Xora said...

Dear all, tolong check email masing-masing ya, takut ada yang saya terlepas pandang. Kalau ada yang belum dapat, tolong email reminder kat saya kat diaterimanikahnya@gmail.com ye? thanks ladies! kalau ada apa-apa masalah nak key in, pun boleh hubungi saya. selamat merancang!

arashi said...

salam..hi..sy br je stat bace blog awk ni...sgt2 informatif... i loike..
hee..so, can i hv the excel file??
thanks ya..n teruskan menulis!!

sitiarasy_84@yahoo.co.uk

arashi said...

salam..hi..i've just start read ur blog...sgt2 berinfomatif tau..i loike!! can i hv the excel file??thanks ya..and keep writing!!

sitiarasy_84@yahoo.co.uk

mYSaraH on March 8, 2010 at 8:37 AM said...

salam....saya pun nak file excel tue...sara_2910@yahoo.com....thanxx!!

Anonymous said...

salam, bole tolong email kan fail excel di email nie luvme77@ymail.com
tq :)

ume on March 9, 2010 at 10:07 AM said...

Salam xora dear,

emailkan kat saye ye. saye dah blur niii...Hua!!!Help2...

stokinku_belangmt@yahoo.com ; ume@silverridge.com.my

Sue Anna on March 9, 2010 at 10:23 AM said...

A'kum..
Been ur silent reader.. sgt b'guna excel belanjawan ni.. boleh tolong email kat saya.. thanks a lot!
theheiressdress@gmail.com

Xora on March 10, 2010 at 7:40 PM said...

Ladies, tolong check emel masing2 kalau2 ada yg saya tertinggal ya?

geeaznita said...

dear..may i hv one? email me at geeaznita@yahoo.com. tqvmuch

Zainur on March 11, 2010 at 9:36 AM said...

saya pun buat mcmni juga...senang nak keep track...cuma byk lg bhgn yg kosng...saya baru start survey2...cuma sekarang jer dah boleh isi tang baju nikah tu..huhuhu.. ;)

~Hmmmm~ said...

Saya nak kawen akhir taun depan, tapi skang dah wat checklist bagai..




~rasenye awal sangat ke saya buat benda ni?~

tapi, suke... hehehehe

kay kamal on March 14, 2010 at 11:07 AM said...

wah~ very detailed la u ni..idol2 *mata bersinar*.my expenses sume tah dah kemana.

i nak jugak boleh please? tq so very much.dah lame silent reader actually..hehe

kay_alia@yahoo.com

Haneesa on March 15, 2010 at 9:17 AM said...

kak, boleh tolong forward file tu pada saya juga. such a genius invention :)

haneesasalehin@yahoo.com

thanks!

Xora said...

Ladies, check emel masing2 ya, takut ada saya terlepas pandang. yg request terus ke emel saya pun, tlong check ye. kalau ada yg belum dapat, tolong maklumkan kat saya :D

misoSoup on March 16, 2010 at 9:09 AM said...

Salams,

Excel spread sheet yg nampak begitu organized dan berguna!

Boleh mintak tolong emailkan 1 copy, pls...

mis.oh.soup@gmail.com

Tqvm! :)

Anonymous said...

salam. sungguh sistematik perancangan kamu. juga banyak membantu b2b macam saya.boleh tlg emelkan template excel tu pada saya? goodgal_2912@yahoo.com. terima kasih dan moga semuanya berjalan lancar ;)

Anonymous on March 17, 2010 at 12:44 PM said...

xora....

saya pun nak...fail excel tu..boleh ke?
email saya..erranis@gmail.com

tq yer...

Xora said...

kawan2, tolong check emel masing2 ya, saya dah htr cuma takut ada tersalah pandang lalu terlepas :P

susanti on March 17, 2010 at 8:47 PM said...

hye..
suke sgt bace blog nie..
leh emailkan excel tuh.really appreciate..huhu
leh start wat perancangan..

tq dear

Anonymous said...

salam kak..

kak..leh send jugak tak fail excel tu..nk sangat..details giler la..please...:)

ni my email -

wansue_diesha@yahoo.com.au


TQ sis

Anonymous said...

hi xora...

harap boleh emelkan excel utk sy juga ya. tq :)

mrsyash@hotmail.com

bile tunjuk format yg sy buat pd si dia...reaksinya "mak aii...detailnye. mende2 gini pun kene tulis ke?" hehehe...hope sy dpt format yg lebih baik bile dpt tgk format xora nnti...

every single cent counts kan :)

Xora said...

ladies: check email masing-masing ye. saya rasa semua saya dah htr.

Nadiah: Saya rasa, saya terlepas kamu. kamu tak tinggalkan emel. jadi boleh terus contact saya kat email saya ye?

PADA MEREKA YANG NAK EXCEL NI, tak perlu tinggalkan email korang kat sini lagi. terus email kat saya di diaterimanikahnya@gmail.com, nanti saya akan hantar. pasal ada B2B yg bagitau, dah start terima email2 spam dari entah sapa.

riena said...

salam...terbaca blog awak...can u share wif me the excel sheet as well? my email: azzriena@gmail.com....

tenkiuk so so much....:D

Lala on April 7, 2010 at 12:09 PM said...

mahu checklist budgeting ini juga, boleh kak?
boleh lah send ke email,
mscloudy26@gmail.com

malinasiam on April 9, 2010 at 4:21 PM said...

blh tak email budget ni
momguess@hotmail.com
thnks

Anonymous said...

salam =)

really appreciate if u can attach those excel file to me as i am gettig married in mid december..
tumpang tanye skali..r u from johor?? nak mintak opinion..mane lg mudah..either brg kat air itam or nilai..tu pon kalu awk tau..mekaseh sgt2 ye..

nurhamizahrahmat@yahoo.com

III bDkNaKaL III on April 12, 2010 at 10:43 AM said...

xora..sy juge adalah silent reader blog kamu..erm..blh kh klu sy nk excel plan 2?do email me k...
aina_dsk@yahoo.com

thanx & regards..

♥aina♥

HANNA-CHAN on April 12, 2010 at 8:53 PM said...

Hi dear phia,

I silent reader you jugak. Rasa teruja pulak tengok ader excel file ni. Bole tak I dapatkan satu copy? Nak double check kalau I ader tertinggal aper2 dalam planning I.

Thanks! And I know it's extremely hard to come up with that excel so kudos to you.

please email to hannaikhlas@gmail.com. I kahwin 10.10.10 kat Sabah and November kat Bangi. Thanks again ya!

Xora said...

dear all, tolong check emel masing2 ya, takut ada yg saya terlepas pandang, terlupa hantar emel ke kan. kalau ada yg belum dapat, emelkan terus pada saya diaterimanikahnya@gmail.com

iDa HaZIRa SalMInA on April 13, 2010 at 5:51 PM said...

saya silent reader gak
klu xkeberatan
nk jugak..best2 idea...

babydarling said...

salam..
nak gak fail excel nie..
tlg sentkan ek..
nurul_hr@um.edu.my
thanks..

r_win1711 on April 14, 2010 at 5:21 PM said...

salam...

awak...boleh saya dapatkan excel tu jg?...

tqvm in advance...

Xora said...

Ida: saya perlukan emel address kamu ye

Baby: dah send tadi ye.

Rwin: need your emel address, tak pun kamu emelkan aje ke gmail saya. saya akan reply

iDa HaZIRa SalMInA on April 14, 2010 at 6:43 PM said...

ops..sorry
idahazira@gmail.com
thank for reply
ske sgt

Onahdotcomdotmy said...

alamaakk.. kt sini upenye.. td da sent tp xtau kt mne sy buh..
nak jgk original excel tu.. cambest je..

mail me naaa..

20april1984@gmail.com

tq

Izyan W on April 18, 2010 at 8:03 PM said...

salam...
hi. I Izyan.
Boleh tolong emailkan excel file utk budget majlis kahwin ni?
Thank you very much for sharing.
May Allah bless you and your FH..

victorian_galz@yahoo.com

Anonymous said...

salam,
saya nk file excel 2 jgk boleh x..
nie email saya suziekei@yahoo.com.sg

sayegemuks on April 21, 2010 at 12:14 PM said...

salam kak.. boley x kalo nk mintak tolon emailkan fail excel tue jgk?

sayegemuks@gmail.com

thanks..=)

Anonymous said...

Salam Xora,

I ni baru dlm 2-3 minggu jadik follower blog U =)..I pun ade Excel mcm ni tp I tengok U punye lagi complete and detail la..bole tak emel kan I so I can compare..mane tau ade yg terlepas pandang tu kan..emel I mizcollien357@yahoo.com

Thanks Xora

Anonymous said...

salam
saya juga nak excel tu boleh?
tolong emelkan utk saya ye.
hurin_18@yahoo.com
tima kasih byk2. moga majlis awak nnt berjalan lancar dgn bantuan darinNya :)

Xora said...

dear all, tlg check emel masing2 ya. saya rasa semua saya dah emelkan.

Sha on April 26, 2010 at 12:36 PM said...

Dear kak Xora,

sy akn melangsungkan perkahwinan Dec ni..so, mmg blur kt mane nk start? really hope u can help/advice me..n hope u can give the excel at sharizan.shaharom@gmail.com

Thanx!

Fish on April 26, 2010 at 3:11 PM said...

Kak Xora dear,
saya pon nk mintak tolong akak email kan checklist ni.. ct_piezah@yahoo.co.uk

thanx kak xora! =)

MiE on April 30, 2010 at 8:54 AM said...

dear ms. xora,
mohon jasa baik ms xora email checklist nie jugak kat saya
hazmira@gmail.com

terima kasih
-mira-

elly said...

salam akk, sy neh silent reader je..
dgn tebal muka n x malunye leh ke sy pon nk copy file excel jgk?
my email: elliey129@yahoo.com

thanx alot:)

cik yana on May 3, 2010 at 9:49 AM said...

salam kak,

saye nk jugak.. :)
tq ..;p

theyana126@yahoo.com

salfaizura on May 5, 2010 at 2:03 PM said...

email kan yg ni sy nak...hehe
puteri_akashah86@yahoo.com tq!

reena on May 6, 2010 at 5:33 PM said...

salam..
saya silent reader.. hehehe.. suka tgk perancangan dlm blog ni.. ada byk juga idea yg saya dapat.. nak juga ye excel tue..
TQ.. teruskan menulis dgn idea yg best2..

doriyaki87@gmail.com

nisa said...

hi..nk mintak jugak file excel tu..best blog ni..keep up the good work..=)
knissa0907@yahoo.com

Anonymous said...

tolong emel pada sy jugak..!!

khairilmuhajir@hotmail.com

DRshairah on May 9, 2010 at 8:25 PM said...

salam.. saya pon silent reader. first time terbaca blog ni, sgt suke..
buleh kah kalu saya juga mahu file itu? mcm sgt membantu utk saya buat planning nnt.

myshairah@gmail.com
keep up with your writing.. semoge sukses sokmo:)

DRshairah on May 9, 2010 at 8:28 PM said...

salam.. saya pon silent reader jugak
first time terbaca blog ni, sgt suka dgn idea2 yg best2 xora..

abt the file, bulehkah kalu saya juga mahu? kerna, mcm sgt membantu utk saya buat planning nt
TQ in advance:)

keep up with your writing.. semoge sukses selalu!

enrys said...

Xora,
nk jugak excel yang sgt excellent untuk b2b tu..thanx in advance u!

email to=enrys_23@yahoo.com

Anonymous said...

salam..
kalo nak fail excel tu boleh???
ni email saya..
xtravaganza_ahaks@yahoo.com.my..
da penin wat bajet nih.. tolong ea. tQ..

Anonymous said...

Salam..

Aii.. leh emailkan sy x
shazd23@gmail.com

anyway thanks erk :)

Unknown on May 17, 2010 at 3:10 PM said...

kalau saye nak file excel tu jgk blh???
thanks...=)

amyf_jelly@yahoo.com

Xora on May 18, 2010 at 8:44 AM said...

kepada kawan2 yg baru request excel file ni, tolong check emel masing2 ya. Kalau ada yang saya tertinggal, tolong emel terus kepada saya ye?

AdaNaz87 on May 31, 2010 at 11:49 AM said...

salam, sista. nak excel file boleh tak? saya sebenarnya baru tengah merancang-rancang ni.tengok kat blog sis, kebetulan ade budget tool. so, lebih mudah dan dapat elakkan dari jadi boros ni. huhu. email kat saya eh, sis. thank you. (:

dak_manje87@yahoo.com

Anonymous said...

salam kak....mcm best je... :)
email kat sy jgk kak
mymarchy_01@yahoo.com

laila said...

email kat sy jgk :)
mymarchy_01@yahoo.com

Xora on June 2, 2010 at 2:59 PM said...

Ada & Laila, tolong check emel masing2 ya.

nadiatul farhana on June 3, 2010 at 10:32 PM said...

huhu, salam. bley emel kan tak excel nih kak? detolnadia@gmail.com. thanks !

Adeshi on June 4, 2010 at 4:07 PM said...

Hi There,

Boleh ke share / email me you excel file tu? Look very useful! Thanks

Adesh

email at adesh82@gmail.com

Mrs Zulkarnain on June 5, 2010 at 10:27 PM said...

salam.
nak juga fail excel tu boleh?
tq. blogspot kamu banyak membantu saya : )

adin2111@yahoo.com

sheedafarida on June 6, 2010 at 12:50 AM said...

salam,
sy juga sedang merancang tok majlis kawen end of thisyear..nk mintak kongsi file excell tu boleh??tqvm,sharing is caring ;)

Xora on June 7, 2010 at 8:41 PM said...

Sheeda, saya boleh tlg emel direct terus pada saya? saya tak dapat nak buka profile kamu utk dapatkan id emel kamu

Ziela Amjis on June 10, 2010 at 11:29 AM said...

saya pon nk excel ni yup..thanks :)
zieladalady@yahoo.com

azie zainal on June 11, 2010 at 10:32 AM said...

Salam,
saya nie silent reader awak...seronok baca perancangan majlis kamu....
Boleh tak saya nak minta tlg emailkan jugak file nie....

norazimah85@gmail.com

tq

aini on June 11, 2010 at 2:37 PM said...

salam xora...sy mau juge boleh??ni email add sy..

aini.hir@gmail.com

thanks ek.. =)

gorgeous ♥ on June 11, 2010 at 10:01 PM said...

salam sis...sy pun hargai sgt klu akk boleh emailkn file excel akk tu? terima kasih sis..u are a great mentor ;-) fariha_gurl@yahoo.com

Nur Rawaidah Rahmat on June 14, 2010 at 10:13 PM said...

alamak lupa nk bg email : anzcis@yahoo.com =)
thanks

Nur Rawaidah Rahmat on June 14, 2010 at 10:13 PM said...

salam...saya baru saje menjadi bakal b2b dan berjinak2 dengan persiapan.. i really like ur blog ..byk info...boleh ke kalo nak sharing dengan u fail excel tu..saya tgk bagus sgt =) thanks sharing ilmu. sharing is caring =)

I'm LeGend on June 20, 2010 at 11:32 PM said...

nk jugak boleh!!
sgt2 membantu!!!!
sarra_legend@yahoo.com

♥MRS. SYARIL♥ on June 21, 2010 at 2:51 PM said...

nak juga hee~ nurulnadia_144@yahoo.com~ tq :))

Anonymous said...

salam..kak..nak juge :)
mesra_alam87@yahoo.com
thank u! :)

Cik Ada on June 23, 2010 at 11:07 PM said...

Salam...kak,boleh x sy nk excel budget tu? ierra_85@yahoo.com..
tqvm

nizza said...

salam xora

sy silent reader yg agak baru dlm blog awk ni

berminat dgn excel ini, tolong emailkan pd sy ye

abira_nthebeast@yahoo.com

tq :)

noorul0206 on June 26, 2010 at 11:02 PM said...

hai xora....
selalu baca blog awak seronok..... boleh ke nak gak excel tu... saya nye tak lengkap macam tu... ada buku note kecik tapi tulisan tak cantik jadi malas nak membeleknye selalu hihihihi ni email saya : noorul_305@yahoo.com..thanks

didieadila on June 27, 2010 at 8:50 PM said...

xora..mau jugak bole?thehehehe..
sudah mula pening! T_T
emel kt dd eaa... :)
muggle_d88@yahoo.com
thanx xora :)

fatyn on June 28, 2010 at 10:08 PM said...

salam. kak. mahu juga boleh tak fail excel ni. :) dah pening juga. tak tahu mana nak mula.
nurfatyn@gmail.com

fatyn on June 28, 2010 at 10:09 PM said...

salam. kak . mahu juga fail excel ni. pening dah. tak tahu mana nak mula. thanks coz blog kak banyak tolong. :)
nurfatyn@gmail.com

Anonymous said...

slm akk...sy pn mau jgk fail excel tu...thnx akk=))..sy xtau nk mulakan dr mne...

fieya_1911@yahoo.com

Anonymous said...

salam,

dah lama sy dok cari bajet plan yg camgini..dulu ada tbaca dlm magazine, masa tu xde rasa nk kawin so abaikan saja..skang ni baru sibuk mncari, akhirnya jumpa kat sini..

minta kerjasama awk email kan kat kita bley x? hehhe...
ur silent reader : suziela10@gmail.com
thank u :)

Anonymous said...

akak..sy pn pn nk s0ftcopy 2..
i think dis help a l0t for my sis wed.;))

miss_cyoko@yahoo.com

tQs.;D

Anonymous said...

akak..sy pn pn nk s0ftcopy 2..
i think dis help a l0t for my sis wed.;))

miss_cyoko@yahoo.com

tQs.;D

Anonymous said...

salam...
nak ni jgk buleh???
shazwani0707@gmail.com

thanx

Anonymous said...

salam..
boleh tlg email kn..thanks =)

kankan_popo@yahoo.com

Mrs. Al on July 5, 2010 at 5:11 PM said...

Hi, boleh tolong emel kan

sitimutheerah@live.com.my

Anonymous said...

Salam xora,

Jumpa ur blog masa surf pasal wedding preparation.
Boleh share the excel file with me? ;)
myblack.teddybear@gmail.com
Thank you~...

Xora on July 7, 2010 at 11:08 PM said...

Dear all, tolong check emel masing2. kalau ada yg saya tertinggal, tlg terus contact saya kat emel saya ye?

AsmaFarah on July 11, 2010 at 11:28 PM said...

please email to me gak d file..
fenin pk all those budget..hihi

asmafarah@gmail.com

famzmhj on July 12, 2010 at 12:22 PM said...

haiii... eh. salam. XD

saya sebenarnya masih baru di dunia blog ni... saya pun lagi 3 bulan je nk kawin, tapi entah kenapa byk sgt mende xsetel lagi..

bila terjumpa blog ni n nampak ade those excel files, bleh tak bagi secopy kat saya jugak? famz_85@yahoo.co.uk.

TQ...

solhaa said...

salam..

wow,sy kagum tgk cara akak manage urusan2 wedding ni.
kalo boleh,tlg emailkan kt saye juge excel tu boleh?
tgh pening pikirkan psl wedding sy nih...
dhle sy ni sgt xtersusun orgnyer...
hrp2 dpt bantuan dr excel akak tu ;p

btw,ni email sy eh
soulhaa2610@yahoo.com
tq! ;)

hajar said...

salam..saya berminat dgn perancgn yg akak buat.leh x saya nk fail excel tu jugak. terima kasih byk2 :)

nih emel saye hakojako@yahoo.com

tqvm :)

s.akmar on July 20, 2010 at 7:47 PM said...

salam...saya suka la ngan perancangana wak ni..bleh bagi saya 1 copy tak???

ni email saya : syadatulakmar@yahoo.com

tq ye...

Eixa87 on July 21, 2010 at 11:47 AM said...

salam sis xora, bole x emailkn sy file excel tu? tq soooo much...
haze_gal87@yahoo.co.uk

Xora on July 21, 2010 at 8:33 PM said...

Kepada kawan2 yg baru request utk file tu, tlg check emel masing2 ya, takut ada saya terlupa nak emelkan.

Anonymous said...

emailkan kat sy gak
izariniborhan@gmail.com

Anonymous said...

nk request file excel tu jg bole? =)
intan0204@yahoo.com

Pn Syaima' on July 31, 2010 at 8:32 AM said...

salam akak.

really appreciate if you can email the "belanjawan" excel file itu.

sangat-sangat bagus for my wedding preparation.

thank you. :)

syausj@gmail.com

Pn Syaima' on July 31, 2010 at 8:33 AM said...

salam akak.

really appreciate if you can email the "belanjawan" excel file itu.

sangat-sangat bagus for my wedding preparation.

thank you. :)

syausj@gmail.com

MiSs YusRina on August 2, 2010 at 1:26 AM said...

Salam sis..ur blog really awesome! i'm really interested nk dptkan fail excel yg berkaitan?.leh tlong emailkan pada saya.. bloom_rynn@yahoo.co.uk

tqvm..

Anonymous said...

Sis, Boleh x email kan excel format tuh?? I dah stress nie...my wedding on Dec 2010....Pening2...My Email : fiza@bldmgt.mayland.com.my or fiza_azhar85@yahoo.com

Anonymous said...

Salam xora~!:)

bleh tak send fil excell dari item 1-8 tu..? hihi..tengh wat preparation gak Thanks:)


~nur-MS~

Manusia Kerdil on August 9, 2010 at 11:33 AM said...

Please email me the excel file for all the items above. Thanks for the sharing. I pray for your happiness.

email : mukhlishah_82@yahoo.com

Thanks sangat2... ;)

Byzura Mj (By) on August 11, 2010 at 2:38 PM said...

terasa ingin share seperti kamu. Nanti dah bertunang insyaAllah baru share. Xora by ada send request file tu. Check ur inbox k!

akakeza on August 11, 2010 at 4:09 PM said...

Salam...

Mohon izin utk dptkan file excel tu..
Thanks for sharing..

Semoga sentiasa dimurahkan rezeki..

oli3zi@yahoo.com

Anonymous said...

Hi Xora..sy pun nk jga excel tu..boleh x??email sy

lynn1510@gmail.com

Thank Ya!!!sgt mnarik blog xora..^_^

Unknown on August 29, 2010 at 1:02 PM said...

salam xora....

sy nk jgk fail xcel tu

sinarsuriatie@gamil.com

tq...suke bc blg awak :-)

Unknown on August 29, 2010 at 1:02 PM said...

salam xora....

sy nk jgk fail xcel tu

sinarsuriatie@gamil.com

tq...suke bc blg awak :-)

masmOna on August 29, 2010 at 1:46 PM said...

sis xora, boleh tak mas nk jugak file excel tu. suka tgk blog ni =)
send kat email ni eh.. mas.masmona@gmail.com

thanks a bunch!

Lego Robotic Development on September 7, 2010 at 1:31 PM said...

salam.perancangan yg bagus dan teliti..harap dapat praktikan ape yg kak buat..minta tunjuk ajar ye...adamihsan@gmail.com .. email sy uk softcopy excel akak tu :-)

Anonymous said...

Salam Dear..I'm ur silent reader..bley send excel u tak..I'll married with malay guy.till now i dont know how to manage a cost.tqvm...jhenerita@live.com.my

kukizuka on September 15, 2010 at 2:48 PM said...

salam xora..
actually sy pun sdg wat preparation utk kawin..tp xtau nk mula cmne dlu..pening kepala rasanya..dlu xpnh bukak blog tp sejak nk kawin ne..terpk nk cari blog andaman..then dr situ mula berminat utk survey kat blog ne.saya rasa kmu sorang yg teliti dan teratur.tahniah..sikap yg patut dicontohi.
sy berminat nk tgk file excel ne gak..nti email kat sy leh x?

kukizuka@gmail.com

TQVM

kukizuka on September 15, 2010 at 2:51 PM said...

salam..sy berminat dgn file excel awak..sy xtau nk mula dr mana nk uruskn hal kawin ne.email sy
kukizuka@gmail.com

Anonymous said...

i nak ...email me
cocoabutterz20@gmail.com

tq so much sis

ira_violet_bee on September 19, 2010 at 1:19 AM said...

im ur silent reader....
perghhh...sgt2 membantu lah awak punyer blog...
kl tak keberatan blh x tlg email kan file excel 2 utk sy...
violet_bluebee@yahoo.com

tqvm =)

::Destinasi nurfadhilah :: on September 19, 2010 at 10:09 PM said...

sy seronok mengikuti blog ni. wpun sy xde perancangan utk wedding yg 'gah' tapi harapnye planning awal akan elak masalah mse majlis kan. boleh share file excell tu x?

fadh_diela135@yahoo.com

Anonymous said...

boleh xshare fail excel tu..cam best je..sy ni slalu je yg miss..email as_avidnieda@yahoo.com.my

Anonymous said...

hi there,
just read ur blog today and find it very informative. my wedding will be in 3 mths....i haven't start anything yet (seriously)...do u mind to share the excel file. thanks a lot

azifsah@gmail.com

Cahaya Petunjuk on September 21, 2010 at 9:38 PM said...

salam....
saya nak fail perancangan kahwin tue bleh x???please....

Cahaya Petunjuk on September 21, 2010 at 9:40 PM said...

hi...saya nak fail perancangan perkahwinan tu bleh x?
ni email sya:
tepung_talam@yahoo.com

thnks ya

Anonymous said...

i want it too

piscesgurl_z@yahoo.com

thanks a lot..

yunny said...

hye awak..kagum la degn yr effort..mind mail me yr excel 2??tgh pening nihh..hehe
guess_iza@yahoo.com..
thanks tau!

nur on September 22, 2010 at 3:26 PM said...

salam...sya seronok baca blog awk...boleh x email kt sya perancangan perkahwinan..nurmuslimah2703@gmail.com...tq...

Anonymous said...

slm...sy siti...
sy pun nk juga excel tu...
nafazimah_85@yahoo.com
tqvm... :)

Anonymous said...

bole email kt sy ..

nafazimah_85@yahoo.com

tqvm...

Xora on September 27, 2010 at 9:41 PM said...

Dear all. tlg check emel masing2 kalau ada yg saya belum fwdkan excel tu ya?

Nurul said...

Salam. Saya pon hendak minta jasa baik cik xora menghantar excel file tu kepada saya juga. Ni emel saya - keemkay[@]hotmail[.]com.
Terima kasih banyak2!

Btw, suka baca blog cik xora ni :)

azra amira said...

salam..
sy bru jmpe blog xora rini.. leh x nk mintak xora mel kat sy file planning + budget yg xora wat.. much appreciated.. tqvm dear.. =)

azra

Xora on October 5, 2010 at 8:41 PM said...

Azra, emel kamu saya tiada.

Anonymous said...

salam....saya nak jugak boleh tak??? syatilla_86@yahoo.com
tq so muchhhhhhhhhh..:>

Nur on October 7, 2010 at 5:01 PM said...

kak,boleh tak saya nak fail excel untuk belanjawan kawin ni... email saya, nuralina.j@gmail.com

Linda on October 13, 2010 at 11:01 AM said...

saya nak jugak.. boleh tak email kan dekat lindamaskan@gmail.com
thank a lot bg tips2 semua..

Unknown on October 13, 2010 at 5:27 PM said...

salam, nak guna file excel tersebut...tq...swatymz@gmail.com

Anonymous said...

salam..
sy pun nak fail excel nie..
tlg sentkan ye..
tQ..
ct_1208@yahoo.com

Anonymous said...

salam..
sy nak fail excel nie..
tlg sentkan..
tQ..
ct_1208@yahoo.com

Anonymous said...

salam..klu nak share file excel ni ble tak? trima kasih ya..
akucomel81@yahoo.com

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 357   Newer› Newest»

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates