Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

26 November, 2009

Selamat Hari Jadi D!


Salam dan hai

Terima kasih kepada pembaca tegar ke 43 dan 44;
Rabitah dan Eila.

Kali ni, saya nak cerita tentang harijadi.

Ni kisah benar, yang berlaku pada kakak ipar sulung saya (di olah ikut kesesuaian)
-----------------------------------------
Hari tu, birthday akak. Dari awal pagi kat umah, akak tgk je muka dia kot la dia nak say sumtin’. Tapi sampai depan umah parent akak, lepas salam pun, akak tgk lagi sekali. Agak lama akak berdiri, mmgla dia pelik n tanye nape tak gerak masuk dlm kete.

Dengan hampanya akak masuk kete terus ke opis.

Sampai opis, org first wish adalah ketua kumpulan masa akak kursus dulu, then baru la kengkawan opis yg len.

Akak citer gak kat kawan satu partition ngn akak. Dia sengeh je katanya mungkin nak wat surprise.

Sampai ke tengahari kalau tak silap… hati ni dah tak bleh tahan tunggu bila surprise tak kunjung tiba.

Terus ajela call.

Panggilan pertama-
Kak Ana: Hari ni takde apa2 yang terlupa ke?
Awi: Takde apa. Biase aje.

Pastu akak letak fon. Geram sebenarnya nih.. Kawan dah tahan gelak aje.

Panggilan Kedua-
Kak Ana: Harini takde bace sokkabar ke? Cuba tengok sket kat ‘kepala sokkabar’ (term yang sampai sekarang ni Awi ingat!)
Awi: Takde masa. Lagi, takde sokkabar dkt situ

!!!! (tahan geram aje)

Panggilan ketiga-
Kak Ana: Cuba tgk sket kat taskbar komputer monitor tu, bawak arrow tu ke TIME dan bace.
Awi: (buat la apa yg diarahkan. dia bace waktu masa tu, hari dan kemudian…. Barula tarikh!)HAHAHA!

Mmg tahan geram aje… awi ckp mmg dia igt date tu Cuma dia wat reminder pasal dia tak ingat tarikh tu jatuh hari apa. Tp sebab akak sengaja padamkan reminder tu dr hp dia n mmg tak benarkan awi buat reminder lagi dengan pengajaran supaya pehni dia ingat sendiri tanpa bantuan media apa2. Huhuh!

Sekian.TAMAT
-----------------------------------------------

Masa Kak Ana cerita kat saya, saya gelak gila. Kotak-kotakkan Awi.

...

Dan hari ni, perkara yang sama jadi kat saya.

Tak, bukan dia lupa hari jadi saya. Teruskan membaca.

Hari ni birthday D saya.

Saya buat sesuatu yang luar biasa untuk sambut harijadi dia yang ke 25.

Bukan membawa dia makan makanan sedap.
Jauh sekali belikan dia hadiah yang mahal-mahal.
Takde la nak surprisekan dia dalam rancangan Bang-Bang Boom.
Tapi hadiah kali ni, sampai bila pun dia takkan lupa.

Hadiah terbesar saya pada dia, bukan setakat 1, tapi saya bagi dia 2 hadiah

1. Saya lupa nak wish dia birthday
2. Saya salah tanda tarikh birthday dia kat kalendar, (dari awal tahun!)



Saya cuma sedar, hari ni hari jadi dia lepas dapat sms dari dia masa tengah hari "D dekat site ni. Ha, pagi td, parent d kiss pipi smbil wish ari jadi kat D"

DUSH!!!

Hari jadi dia ke hari ni?? Bukan esok?? Saya tengok kalendar, patutnya esok hari jadi dia. Macam mana saya boleh lupa?? Sedangkan tarikh hari lahir dia saya gunakan untuk password saya.

Saya terus aje call dan pura-pura cam ingat birthday dia. Siap nyanyi lagu birthday untuk dia. Dia ada tanya, kenapa tak call pagi tadi. Saya kata aje, dah call tapi masuk voice message (selalu bila dia sampai parking atau naik lif, memang tak dapat coverage). Pura-pura aje cam takde apa berlaku.

Patut la semalam dia manja sangat, rupanya birthday dia hari ni.

Sejam kemudian, saya telefon dia semula, bagitau yang sebenarnya saya terlupa hari jadi dia hari ni.

Dia gelak*

Dia kata "Takpe"

Saya bagitau la dia, yang saya ingat birthday dia, cuma saya salah tanda tarikh dekat kalendar meja tu. Patutnya 25 hb, tapi saya tandakan 26hb!

Dia tetap kata "Takpe"

Ni kali kedua saya lupa tarikh penting. Kali pertama, saya lupa Hari Confession kami, 2 hari sebelum majlis sanding abang saya. Saya cuma perasan, seminggu selepas tarikh tu.

Dia pun tak bagi apa-apa hint.

Dia asyik kata "Takpe"

Bayangkan kalau dia terlupa hari jadi saya (iaitu sesuatu yang mustahil la pasal sebulan sebelum majlis pun, saya akan ingatkan dia hari-hari), mesti menjeruk la muka saya!

Dia tetap dia. Macam tu aje la. Kata "Takpe sayang"

Tapi sempat juga dia cakap sebelum letak telefon "Awi pun dulu lupa macam ni. Korang memang adik beradik"


Bila saya email K.Ana, bagitau dia hal ni, K.Ana pun tulis "adik beradik adik beradik…"


Saya SMS abang saya, Awi "Mok, aku lupa nak wish Dzulq birthday dia. Kita memang adik beradik"

Abang saya balas "Hehe. Aku lelaki, logik la lupa. Ko patut ingat tuh"


InsyaAllah tahun depan tak lupa. Saya akan letak reminder kat kalendar, komputer, handphone dan blog ticker! :P

Jadi, pengajaran saya hari ni: Saya tetap sayangkan dia, walaupun saya lupa hari jadi dia. Dia tetap sayangkan saya, walaupun saya lupa hari jadi dia :)



25 November 2009


5 comments:

ShimaRasedi on November 26, 2009 at 11:08 AM said...

kalau ko mesti dah meroyan kan?????hahahhahaha

Haliza Haron on November 26, 2009 at 11:55 AM said...

kalau la dia lupe hari jadi kite, mesti muncung sedepa bole sangkut hanger kn? hehe..

Unknown on November 26, 2009 at 9:36 PM said...

tu la lain kali jgn guna wimax..asyik potong2 line je..tu terlupa thehehehe

dara pujaan masyam said...

dzoukq, dah potong belom?

Xora said...

ofcourse`~~ --jawabkan bagi pihak D :P

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates