Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

28 September, 2010

Centerpiece 'Terjun'


Salam dan hai

Centerpiece??

Memang pernah berangan, tapi tak fikir perlu realisasikannya.

Sebab?

Saya rasa macam semak pula kat meja tetamu, yang memang sudah sedia ada tempat basuh tangan dan cawan+air ditengah-tengah tu.

Lagipun, kos tambahan yang tidak perlu.

Tahu, ada banyak sudah idea baru untuk centerpiece yang murah dan mudah. Cuma saya fikir, kalau kos itu dikali dengan semua meja tetamu, agak sakit mata gak pandang digit tu nanti.

.. Sehingga la kes kad saya orang kedai cetak lebih seribu.

Saya pandang kad saya. Kad saya pandang saya.
Saya pandang kad saya. Kad saya pandang saya.
.
.
.
.

Saya pandang kad saya. Kad saya pandang saya.

Tak tahu nak buat apa.

Kemudian fikir, nak cuba buat centerpiece.

Selotape punya selotape.



Ok siap. 34 keping centerpiece DIY-cukup-lulus. Bahagian dalam centerpiece belum kemaskan.



Kos:
Kad percuma
Riben pakai riben yang saya reject untuk kad kahwin pasal ada yang terpotong pendek, jadi tak dapat nak ikat kad.


Boleh tabur bunga melur dan kelopak bunga ros sikit atas meja mengelilingi centerpiece tu. Siap la.

Ini dinamakan centerpiece 'terjun'. Tak rancang, tapi tiba-tiba ada.


.. apa la aku nak buat dengan 800+ keping kad ni lagi..


Nota: Nak tau tips bekerjasama dengan OP? Boleh baca tips dikongsi oleh Acai [Post penuh disini]


Mood: Malas pasal demam hari ni

28 September 2010


10 comments:

hana yoriee on September 28, 2010 at 9:00 AM said...

gunapakai brg yg dh sedia ada sgt bagus..yg penting jimat!! =)

Aty Fared on September 28, 2010 at 9:07 AM said...

waaaaa.........siyes memang sangat menarik.... okeh okeh.. i punyer dah berlalu.. so.. i kene lupekan tuk buat macam tu....

Byzura Mj (By) on September 28, 2010 at 9:18 AM said...

best best. kamo memang kreatif

Unknown on September 28, 2010 at 9:34 AM said...

:) creative jgak akak ni.. hihi.. xper2 bila ada ilham dtg, boleh buat yg lain~

saya cik puan syaz on September 28, 2010 at 10:41 AM said...

suka2.. xora.. untung u.. xperlu membazir beli vase ker aper bende alah yg lain.. bli bunga ajo.. :)

farahfatihah on September 28, 2010 at 11:18 AM said...

wahhh mmg jimat!!! bagus2!!!

harzharun on September 28, 2010 at 11:26 AM said...

kad tu pandang kata, "xora, do sumthing!"...hehe

Shakina Farhan on September 28, 2010 at 11:35 AM said...

xora sgt kreatif..yeah..

Xora on September 28, 2010 at 11:39 AM said...

Dear all. terima kasih. ni sekadar nak lepaskan perasaan bersalah tak gunakan kad lebihan ni.Hihi.

cik senah on September 28, 2010 at 5:22 PM said...

creative thinking..!! congrats xora.. (at least ada jugak "kegunaan tambahan" kad jemputan kawen (lebihan) xora tue kann..?

Rumusannya : "daripada buang duit nakkan menda hat tak perlu.. baik save duit dan guna apa menda yg berbaki dan realisasikan mengikut citarasa & kreativiti diri sendiri (yg terpendamm)..hehe

p/s: tahniah lagik skali xora.. So, apa lagikk.. jom kita pakat ramai2 pikiaq cara nak jimatkan duit belanja urusan perkahwinan sendiri dan bknnya membazir tak tentu pasaii... :P

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates