Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

15 November, 2009

Perarakan Pengantin


Salam dan hai

Minggu lepas, entah macam mana, boleh dapat idea ni masa tengah chat dengan Nuriah dan Intan. Saya kata kan pada mereka berdua (serentak tapi sorang kat gmail, sorang kat email); masa saya kahwin, nak perarakan saya, selepas pengapit, nak jemput kawan-kawan yang sudah berkahwin, ikut berarak sekali. Sudah terlalu cliche menggunakan gadis sunti untuk jadi 'dayang-dayang'. Maka saya nak gunakan 'mak dara' pulak mengiringi saya, sambil berpimpin tangan dengan suami masing-masing.

Makna kata, semua kawan-kawan yang telah berstatus Puan, akan sama berarak dengan saya, memakai baju nikah mereka.

Nuriah amat setuju, katanya "aku kena jalan paling depan pasal aku kawin 2-3 minggu aje sebelum ko. Inai pun masih merah"

Intan pulak kata "Ahh! takde2, Nuriah paling last kawen, dia dok paling last. Bagi aku yg dah lama kawen ni enteprem!"

Ha.. rebut-rebut..!

Kesudahannya, mak saya kata "Ibu taknak siapa-siapa pun jalan atas red carpet, kecuali korang"

Dan si dia pun kata "Takmo, D nak jalan berdua aje dengan B sambil diiringi lagu *** (lagu tema berarak kami sudah ada--jangan main-mai.. hahahah)"

Maka kesimpulannya, takde la perarakan oleh kawan-kawan.

Jangan terperanjat kalau perarakan pengantin cuma kami, pengapit dan kumpulan kompang ya :)

Sebab tu saya berani tulis kat sini, pasal confirm memang takde ye :P

Pasal tak dapat pelepasan penyimpan mohor besar :P hahahah

Tapi takpe kot Intan n Nuriah, korang dah merasa jalan kat red carpet, kan? hihihi

14 November 2009

3 comments:

Puan T on November 16, 2009 at 7:44 AM said...

wahahahaha!~musnah harapan nk menggedik atas red kapet br balik hanimun~~~

harzharun on November 16, 2009 at 12:12 PM said...

xpe la xjd pun...org lain ble pakai idea nih..haha..tp,sy xde rmai kwn2 yg btol2 besfren yg dah kawen la..cam sy je yg mula langkah dulu..eh eh..oppsss..fara bride-to-be-blogger dulu la..lupa lak..niway she is my besfren since skolah rendah..

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1 on November 30, 2009 at 6:50 PM said...

Idea menarik tp btol la kata mak awak..biarla pengantin berdua je yg berjalan ats red carpet.pasukan kompang pun kalo bleh iring smp pintu gerbang jek..baru la best.cuma kamu dan dia..atas karpet merah itu..aiceh..*glamernya*

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates