Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

02 November, 2009

Ulasan 2: Perkara yang Buat Saya Syukur


Salam dan hai.

Dalam kebengangan, ada banyak lagi perkara yang buat saya syukur dan gembira tak terucap.. hanya Alhamdulillah berulang kali aje.

1. Team work yang bagus
Serius, saya memang tak bergantung pada saudara mara. Bukan kerana gaduh. Tapi kerana saudara kebanyakkan jauh dan datang dari Muar dan ramai yang datang pada hari majlis tanpa mengetahui perjalanan majlis. Jadi memang saya bergantung 200% pada kawan-kawan saya untuk menolong saya. Alhamdulillah, kawan-kawan saya memang jenis yang reti buat kerja dan sangat berdikari tanpa perlu saya bagitau apa yang perlu mereka buat. Saya lepas tangan. Cukup saya brief pada chief, dan dia tau apa yang perlu dibuat.

Sampai mati pun, jasa mereka tak terbalas. Sebab tu bila ada orang tanya, "saudara mara ko tak tolong ke?". jawapan saya "kawan-kawan saya la saudara saya :)". Mereka juga ramai yang jadi cum. Dari jadi flower ladies, ada yang terus tolong bagi kuih. Ada yang terus jadi runner dewan, bagi tau saya apa yang kurang dalam juadah. Tanpa mereka bagitau saya air tiada ais, mana mungkin saya pun tidak tau.

Dengan kawan-kawan aje kita bebas bagi pendapat dan marah depan-depan. Kalau dengan sedara mara, terbatas. Kawan-kawan yang tak tolong secara langsung pada hari majlis, sudah banyak tolong saya menyediakan skrip emcee, idea untuk perjalanan majlis dan macam-macam lagi.. Allah memang amat adil. Dia tak berikan saya saudara mara yang boleh saya pilih, tapi dia jodohkan saya dengan kawan-kawan yang terpilih. Alhamdulillah.

OP terpilih adalah abang Yus dari Ranggie. Amat la ramah dan sporting. Sangat bertenaga dan pandai handle kawan-kawan saya yang amat sukakan kamera. Yang paling saya suka, OP mengikut permintaan saya, saya katakan padanya, bontoti pengantin ke mana aje dia pergi. Itu juga la OP tu buat. Saya kata, tolong amik gambar parents saya banyak-banyak, itu juga yang dilaksanakannya. Saya bagitau dia, saya nak moment penting seperti saat abang saya keluar dari kereta, semasa berarak sambil dibaling bunga oleh flower ladies, pengantin doa di atas pelamin, saat di meja beradap, moment potong kek, gambar family- itu semua juga yang OP tu buat :) Terima kasih juga pada abang Rashdi yang perkenalkan.

.. dan penting, si dia di sisi yang amat membantu. Serius, bukan saya yang puji, tapi abang saya yang jadi pengantin yang puji. Sebab amat last minit saya tugaskan pada si dia, dia adalah runner dewan. Jadi saya percaya dia buat apa aje yang saya dan family saya minta. Dia pula memang jenis mendengar cakap, apa aje yang orang suruh buat, dia buat tanpa bantahan (ramai kata kami kontra dari segi itu. Cuba la bagi arahan pada saya, mesti 1001 saya akan menjawab :P). Malah dia telah banyak menolong saya di saat saya tak dapat membantu. Saya cuma perasan ni di dalam video yang abang pertama saya rakam. Saya nampak dia ke kumpulan kompang bagi arahan. Saya nampak dia sapa tetamu yang datang dan jemput makan. Saya nampak dia berlari ke depan untuk escort pengantin naik ke pelamin. Saya nampak dia bercakap dengan OP. Semuanya saya nampak.. Dia amat istimewa :) Sayang, jom kawin???

2. Vendor yang melengkapi majlis kami
Katerer yang superb tip top servisnya. Malam, sudah siap pelamin, kerusi meja dan segalanya. Pagi-pagi dalam 930, sudah setting pinggan mangkuk. pukul 10 lbih makanan sudah sampai. Makanannya alhamdulillah sedap sangat. Ramai orang puji, cuma slack sikit kat manisnya air sirap dan bubur kacang. Saya sms kawan-kawan saya hari ni, takut yang ada sakit perut tapi alhamdulillah semua ok. Ramai yang bertanya katerer mana sebab tisu nya tak tulis nama katerer. Ramai juga yang merisik harga katerer kami.. Susah nak jawab gak pasal takut menimbulkan kata-kata belakang.. tapi apa-apa pun, kudos to the vendor!! Malah abang saya pun cukup suka dengan pekerja katerer ni sebab mereka serve makanan dari mula sampai akhir. Tak perlu pengapit amikan lauk. Semua diuruskan oleh pekerja. Memang rasa betul-betul raja sehari. Makanan pengantin pun sedap amat. Kek amik butter cream. Pun sedap. Atasnya vanila, bawahnya kopi(.. ke coklat?) Abang saya kata, katerer tip top the best! Mana katerer pilihan saya? saya akan tulis review kemudian.

Emcee pun bagus. Bawa computer terus, mudah untuk kami pasang slide show tu. Saya tak perlu buat apa-apa pasal emcee tu yang pasang semuanya sendiri. Hanya saya hulurkan pendrive untuk dia copy lagu-lagu pilihan kami. Memandangkan emcee bawa pembantu, maka amat memudahkan saya. Saya bagi direction putaran lagu kepada pembantunya Akim. maka emcee hanya jaga aturcara majlis.

3. Cuaca yang baik
Syukur sangat. Cuaca yang amat baik. Tak terlalu panas, tak macam nak hujan. Mendung aje. Tapi syukur sangat, tepat-tepat 4.15 petang, selepas 15 minit majlis habis, hujan turun dengan selebat-lebatnya.

4. Dewan yang tiada masalah
Rasanya ramai yang sesat untuk pergi ke dewan sini pasal jarang majlis kahwin di buat di dewan ni. Saya pun baru sekali aje pergi ke sini untuk jemputan majlis. Tapi kami tak perlu susah-susah nak bersihkan pasal sudah diupah cleaner untuk jalankan tugas tu. Tapi dewan tu saya suka pasal entrance ada dua, maka ruang lobi cukup untuk lepak dengan kawan-kawan.

Tapi malangnya air cond tidak la berapa kuat dan abang saya berkicap mandi peluh, tapi ruang dewan (minus tempat gol basketball hahah. tapi ramai tak perasan pun. skrang ramai yang minta saya amik gambar tempat gol basket ball tu!) cukup selesa dan pentas cukup cantik dengan ukiran kayu. Alhamdulillah, takde blackout.

dan paling penting...

5. Sokongan keluarga yang tak berbelah bagi
Alhamdulillah sangat-sangat. Saya ada keluarga kecil yang amat menyokong saya. Abang-abang saya yang sentiasa menolong saya. Kakak ipar yang tak rilek dan amat cepat bertindak, dan adik saya yang tak sangka boleh juga buat kerja (lepas saya ugut takmo bawa jalan-jalan hehehhe).. Ibuayah yang memang percayakan saya 200% tanpa bangkangan. Syukur sangat dengan keluarga kecil yang cukup menyokong saya. Walaupun sedara mara sudah mula nak jadi 'mak andam tambahan' tapi ibu ayah tetap dengan keputusan mereka, minta ditanya pada wedding planner (saya la tu!)..

p.s kalau saya ada sorang lagi abang kan best :P boleh jadi wedding planner lagi :P



2 November 2009






3 comments:

dara pujaan masyam said...

kan ada lagi sorang adik pompuan kecik tu. nanti bleh lg handle apa.. :P

xora said...

ala.. time si icik tu takmo dah.. nak rilek dengan anak2 sendiri hihihiihihihi

harzharun on November 3, 2009 at 10:01 AM said...

haha...amat suka dgn ayat terakhir point no 1....haha..yup,totally agreed with u pasal kwn2 baik kita...kita bkongsi rs dgn kwn2 bkn dgn sedara mara..sbb tu kwn la yg lebih memahami kan?..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates