Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

19 November, 2009

Bagi Muka Sikit


Salam dan hai

Tadi, seorang sahabat yang bakal berkahwin bulan 3 tahun depan, telefon saya. Bertanyakan pendapat tentang pakej fotografi. Sekadar bertanya untuk bandingkan pakej fotography dalam pasaran. Nama company saya tak tau pasal bila saya ajukan soalan, kawan saya, seperti mana tipikal bakal pengantin lelaki yang lain, jawapan standard

"eh, aku tak ingat la apa nama company dia".

Sabar aje la!! Tak kisah la, tapi saya doakan semua yang dirancang oleh dia dan keluarga, berjalan dengan lancar dan selamat insyaAllah.

Sepanjang perbualan dengan kawan saya tu, saya rasa hampir 3 kali juga dia katakan pada saya "Wei, kau jangan la tanya banyak soalan. Aku tak tau ni".

Saya tetiba terfikir "adakah saya begitu psycho??"

Rasanya, soalan saya tidak la sesusah mana.

Contoh soalan saya

Soalan: Siapa pengapit ko?
Jawapan: Eh, kena ada pengapit ke? Takde pun tak pe kan?

Soalan: Baju nikah ko dah hantar kedai ke belum? Ke kau sewa?
Jawapan: Eh.. entah. Sewa kot. Sempat ke kalau nak tempah?

Soalan: Ko jangan lupa bagi duit kat saksi dan juru nikah tau.
Jawapan: Eh, kena bagi ke? Tak yah kot?

Rasa cam nak marah, bukannya majlis saya pun.. ekekek.. Tapi yang saya perasan, sepanjang berbual dengan dia, saya perasan yang dia lebih fikirkan hal untuk salam tangan tok kadi. Dia lebih berminat nak tau proses borang, apa soalan-soalan lazim, dan ceritakan kegelisahan dia menjelang nak salam tangan juru nikah.

Jadi, saya buat kesimpulan; kalau lelaki tak tau perjalanan majlis, bukan maksud dia tak sayangkan bakal isterinya. Bukan maksud dia tak amik peduli, tak amik kisah. Sebenarnya, dalam kepala, ada cabaran lebih besar dari tu. Kalau tak lepas cabaran tu, majlis memang takde berlangsung.

Bakal-bakal isteri sekalian (peringatan juga pada diri saya), jangan tekan sangat mereka. Kang diorang lafaz sampai berbelas kali kang, dengan korang-korang sekali pitam!!~~ Nangis tak berlagu kang!

Jom, kita bagi muka sikit kat mereka.. Tapi sikit-sikit aje, jangan lebih-lebih :P

Ermm! Semalam masa beremail dengan seorang kawan, dia pun ada tulis

"Aku tak start lagi listing untuk wedding nie… oopss! Ko jgn share ngan aku listing ko. Kat dlm blog tu ok la sbb view for all. Bukan ape, nanti aku takut n mengelabah n semua ada… huhuhu"

Mereka patut berkenalan dengan Nity, baru mereka tau, perfectionist tu bagaimana.. Haiih :P

Nity, if you read this, i still love you the same way! :P

19 November 2009

3 comments:

ShimaRasedi on November 20, 2009 at 11:48 AM said...

beb-bole guna Abg shaiful..so far dia paling murah compare tu other OP...tu yang aku dah google..tapi murah murah pun belum tau lagi hasilnyakan..heheh

xora said...

Shima, marila kita nantikan outcome dia :) cantik subjektif. asal clients suka, takpe :)

missy on November 23, 2009 at 8:55 AM said...

I was born like this, even my bos acknowledges my o.c.d.
I get migrains if everything is not in place. God bless my wedding planner! i.e. you!

p/s: Selaku project manager/pengapit ko, aku akan koma if ko jwb camtu kt aku k.heheh.

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates