Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

13 November, 2009

Senarai Jemputan


Salam dan hai

Saya tau, jauh lagi tarikhnya.

Tapi kawan-kawan yang pernah buat kad DIY, pesan, buat cepat-cepat. Kad DIY ni beza dengan kad yang terus tempah. Stress nye berbeza.

Ikutkan aje la. Harus dengar daripada yang lebih berpengalaman.

Design pun sudah ada, amat melekat dihati saya. Inspirasi daripada kad kawin kawan dari UiTM. Saya amat suka kad dia pasal amat simple tanpa kerawang-kerawang, tanpa perlu gam-gam. Tapi kena ubah ikut kesesuaian majlis saya. Tapi susah nak bagi gambaran pada si dia. Erm.. dengan mak ayah juga susah.. Nasib kad contoh ada di tangan. Cuma tunggu buat pre wedding session, baru boleh proceede.

Maka skrang, saya rasa baik saya fikirkan bilangan tetamu. Dari bilangan tetamu, baru dapat anggar nak print berapa banyak kad. Tak boleh lebih, nanti membazir. Tak boleh kurang, nanti rugi. Kena sedang-sedang aje.

Saya masih dalam proses masukkan alamat kawan-kawan dan sedara mara ayah ibu dalam microsoft Word. Saya punya list sudah siap secara cincai aje. Tapi persoalan yang pertama saya fikir selepas siap list secara cincai-- Adakah saya terlalu selektif? atau memang kawan saya tak ramai? atau list dari Friendlist dalam Facebook dan Friendster bukan rujukan yang bagus? :P hihih, sebab sudahnya, jemputan dari kawan setaman, kawan-kawan kedua-dua zaman UiTM dan kawan di pejabat, kurang daripada 130 tetamu :P . Jika membawa pasangan, mungkin masih kurang daripada 300 pun.

Sudah la pulak, saya berkongsi kawan setaman dengan si dia. Mutual friends ni memendekkan lagi senarai jemputan kami.

Kalau tambah dengan jemputan ayah hari tu, berdasarkan jumlah edaran kad, rasanya dalam 700 tetamu juga. Maka saya kira, kalau tambah saya dan ayah, belum cecah 1000 pun lagi :P Kawan-kawan abang saya pun mungkin dalam 20 orang aje kot, yang betul-betul kenal saya.

Kalau ikutkan pengalaman sebelum ni, biasanya hanya 80% dapat datang, jadi kena jemput lebih dari amountnya.

Saya rasa, kena double check senarai tadi semula (..dan selitkan jemputan bloggers kira mereka sudi mencemar duli mereka :P hihihihi)

13 November 2009

2 comments:

Unknown on November 16, 2009 at 8:29 AM said...

slm

awk.. event di facebook tu btul2 membantu sy. sbb mmg dh dinyatakan kt situ yg dorang akan
a) confirmed dtg atau;
b) maybe atau;
c) xkn dtg
sbb kalo sy nk letak rsvp kt kad kawen mcm xsesuai plak.. sbb sy xbuat kt hotel ;P kt kwsn perumahan je.
tp kt situ mmg btul2 berkesanlh sbb sy dh dpt agak.. brape org kwn sy yg btul2 boleh dtg. ;)

kukizuka on October 4, 2010 at 1:28 AM said...

hi xora,nti jgn lupa jemput sy k..hehe :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates