Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

02 November, 2010

Intai: Buah Tangan di Meja Beradap



Salam dan hai

*Ini post automatik. Saya masih sibuk siapkan beberapa perkara persiapan majlis kami InsyaAllah

Daripada dulu lagi, saya memang nak bekas tembaga untuk tetamu, tetapi kos menjadi penghalang.

[
post penuh disini]

Tapi demi nak puas kan hajat saya, saya amik keputusan, bagi hadiah tembaga kepada tetamu di meja beradap sahaja.

Tiada niat nak membezakan tetamu, cuma dalam mengimbangi impian dan kemampuan saya, hanya itu sahaja yang saya mampu-- 8 orang.

Mula-mula, ayah sudah tempah daripada kawan dia di Kelantan. Tapi lama benar proses nak tunggu. Saya pula jenis tak reti bersabar.

Kemudian, masa Pameran Kraftangan & Promosi Kerja Kahwin [
Post penuh disini], ada banyak jualan tembaga dan alhamdulillah, ayah setuju nak beli masa tu. Jadi yang order daripada kawan dia, dibatalkan.

Kami borong 8 biji (.. ke ketul?? betul ke penjodoh bilangannya ni? Rasanya penjodoh bilangannya bekas kot.), tapi ada juga dugaan nak beli bekas tu. Pasal orang kedai tu pun tak jangka yang akan ada orang datang dan beli terus. Biasanya dalam pameran macam ni, orang cuma nak datang tengok. Jadi bila kami nak beli, dia sudah menggagau mencari stok. Demi nak cukupkan 8 bekas, yang bekas display pun dia rembat terus.

Pratonton bekas tembaga. Tada!


Saya berharapkan warna lebih.. erm.. tembaga, berbanding macam warna emas. Tapi tak apa, asal dapat yang berkenaan pada harga yang munasabah. Walau kecil, tapi berat juga. Dah nama pun tembaga hihi.

Muat letak telur pindang sebiji. Bekas tembaga saya tak mahu kacau dengan deko. Saya nak cantik tembaga tu terserlah sendiri dan biarkan bekas tu berdiri seadanya. Cuma telur pindang, nampaknya kena deko sikit supaya takde la kosong sangat.

Teruskan dengan operasi DIY saya untuk buah tangan meja beradap.

Saya pilih riben warna pink. Pasal deko di meja beradap, ada unsur warna pink juga.


Warna pink tu, saya 'kahwin'kan dengan riben warna putih pudar.


Kemudian, saya gam kan bunga ditengah-tengah, untuk tutup bahagian diikat tu.



Tak suka dengan benda jurai-jurai tu, jadi saya potong. Semua nak jurai, rasa semak juga

Ok, inilah projek DIY saya untuk buah tangan meja beradap. Net tu belum dikemaskan lagi. Tu sudah macam singar kembangnya.



Walau bahagian belakang ni macam kosong, saya rasa tak perlu la nak letak tag terima kasih atau apa-apa. Biarkan sahaja. Kurang kerja sikit. Hihi.


Semua riben dan net saya dah potong siap-siap, ikut ukuran yang saya nak. Jadi malam sebelum majlis, terus ikat sahaja.

2 November 2010

10 comments:

Shakina Farhan on November 2, 2010 at 9:28 AM said...

ala..sweetnye..xora memang kreatif..

PurPLe LaDy AiFA on November 2, 2010 at 10:47 AM said...

lama dah x namapk wedding favor cm nie.. classic and simple.

Cik Belle on November 2, 2010 at 10:55 AM said...

santek sangat! =)

Lieya on November 2, 2010 at 11:35 AM said...

Uiskkkkk cantek cantek cantekkkk

TheBubblyMe on November 2, 2010 at 2:32 PM said...

xora, selamat pengantin baru!! minta maaf x dpt nk hadir arituh.. terkejar kejar tp still x sempat ke wedding xora. sedihhhh =(. apa pun.. selamat pengantin baru! semoga kekal hingga ke akhir hayat insyaAllah.

Unknown on November 2, 2010 at 3:59 PM said...

bestnya tgk hasil keja xora ni.

farahfatihah on November 2, 2010 at 5:02 PM said...

kamu mmg kreatip!

ShaNizam on November 3, 2010 at 4:59 AM said...

lovely..

saya cik puan syaz on November 3, 2010 at 9:15 AM said...

alaaa.. lupe nk amik gambar masa bekas ni masa pergi wedding xora aritu.. :( sbb excited sgt amik gambar ngan perantin.. :))

rose on November 3, 2010 at 1:41 PM said...

comel!!ske tengok..cntk.. =)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates