Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

21 November, 2009

Operasi Jalan-Jalan Kosong



Salam dan hai

Hari ni, akhirnya berjaya juga dapatkan tiket 2012 selepas 2 hari kegagalan pada minggu lepas. Sebelum ke MV, kami ke Pantai Medical Centre, untuk amik report medical checkup saya. Saje2 buat untuk habiskan budget medical checkup company :P

Kali pertama juga buat HIV test dan baru saya tau yang saya ni darah B positif

Semua alhamdulillah OK. Cumaaaa.... ni aje yang tak OK :(



Tengok ticker penurunan berat badan saya.. Ye.. jangan terkejut berat saya sebelum ni 67kg lebih :( Saya ada masa lebih kurang 4 bulan untuk dapatkan berat badan UiTM saya iaitu 57kg :) Kali terakhir saya tekad untuk kurus, saya berjaya dapat 59kg, turun dari berat badan yang sama 67 kg dalam masa 3 bulan, jadi saya yakin insyaAllah, boleh turun dengan syarat kena berusaha.. Kalau boleh naik, mesti boleh turun!!

Ok, lepas dia dengar saya bebel pasal berat badan saya, kami sampai ke MV dalam 11pagi lebih. Kami kena kill the time lebih kurang 4 jam sebelum waktu tayangan 3pm! Jadi kami pusing-pusing, dengan tujuan mahu survey harga barang hantaran. Saya tau sekarang tengah megasale. Tapi untuk kami shopping barang-barang, masih terlalu awal. Kami rasa tahun depan masih sempat.

Hantaran pertama: Buku agama.
Kami pergi ke MPH. Dia nak cari buku undang-undang apa ntah. Saya terus gi ke ruang agama pasal dalam list saya, antara barang hantaran pada dia adalah koleksi buku-buku agama. Pada mulanya saya nak bagi dia CD ceramah agama aje. Tapi dia nak juga buku pasal dia suka membaca. Dia berkenan satu buku dari penceramah Ismail Kamus kalau tak silap saya. Dia kata, dia selalu pinjam baca buku tu dari kawan pejabat dia. Jadi dia suka kalau dia ada koleksi tu sendiri. Harga dalam RM55 kalau tak salah. Tapi saya nak juga bagi dia buku tafsir mimpi dan himpunan doa. Nanti senang untuk rujukan kami selepas kahwin.

Jadi secara kasar aje, semua buku-buku tu, saya kena sediakan lebih kurang RM100-RM130. Masa ni dah terfikir jahat, bagi aje la jubah dan sejadah, dalam RM50 aje. Tapi bila fikir balik, dia suka membaca dan lebih baik saya bagi sesuatu yang mungkin dapat menolong kami selepas berkahwin, maka pejam aje la mata dengan harga tu :P

Hantaran kedua: 'Surprise' untuk dia
Sebenarnya dah tak jadi surprise pasal dia dah dapat agak :( Benci betul!! Dia kata "B ni mana la boleh simpan rahsia" hahahha.. Memandangkan benda tu, saya pun tak reti nak tanya orang kedai macam mana, jadi saya biarkan aje dia bercakap. Tapi lepas survey harga di sini, saya rasa lebih elok beli di Lowyat. 120GB, price RM1110. Kat MV, dalam RM 1200++.Jimat dalam RM100. Tapi, saya rasa nak tunggu pertengahan tahun depan, biar harga lagi jatuh. Kalau bawah 1K, lagi bagus! Kalau siapa-siapa boleh teka, korang memang hebat :) .. dan juga membuktikan, saya memang susah simpan rahsia :p

Hantaran ketiga: Jam tangan.
Kemudian jalan lagi, ke kedai jam. Nampak jam ikut jenama yang saya nak. Dia takmo, mahal katanya. Ingat kan nak terus beli tadi aje, tapi dia kata nak tunggu tahun depan, mana tau harga turun. Tapi saya pulak takut koleksi tu dah habis pasal saya yang perempuan pun , cukup berkenan design jam tu. Sporty. Cantik dengan warna merah-hitam. Tapi memandangkan tuan penerima tak mo sekarang, jadi saya tangguhkan dulu....

Lalu saya amik keputusan belikan dia sebiji Ferrary...



Model aje.. ni pun bukan beli, dapat percuma masa servis kereta hari tu.

So lain kali, kalau gaduh boleh kata kat dia "Apa yang perempuan tu ada, yang i takde?? I dah bagi u Ferrary, pun tak cukup ke???"

Ha.. best dah mula warm up cari barang hantaran :)

Sekarang, sedang menghitung hari untuk tunggu parents dia datang ke rumah InsyaAllah :) dan saya perlu tajamkan semula skills memasak saya yang dah lama terkubur selepas raya!

21 November 2009

3 comments:

ShimaRasedi on November 22, 2009 at 12:55 AM said...

za...sila tajamkan skill memasak anda ye....saya perlukan resepi resepi itu utk terus memasak..heheheheheuny

Cik Belle on November 22, 2009 at 11:04 PM said...

Ismail Kamus memang seorang penceramah yang hebat. tak rugi beli buku hasil tulisan die. hee

xora said...

shima: gedik. cari aje la kat myresipi.com!

belle: tu la.. dia suka sangat buku tu. saya ajukan buku lain, dia tetap nak buku yang itu..kena beli gak la..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates