Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

01 July, 2010

3 Bulan dan Semakin Kurang


Salam dan hai

Kemas kini lagi tentang persiapan saya *dalam mode pantas*

1. Katil bilik pengantin
Bilik pengantin adalah bahagian persiapan yang saya paling kurang amik tau. Sampai ke tahap, katil pengantin pun ibuayah yang pilih. Saya cuma bagitau, mungkin katil kena warna coklat, untuk sesuaikan dengan built-in cabinet dalam bilik tu. Katil dah lama sampai tapi saya langsung tak tengok. Ada tersimpan elok dalam kotak. Ibu tak kasi buka dulu, takut saya lenjan. Katanya nak pasang lepas raya. Layan~

2. Senarai tetamu
Siap sudah print senarai tetamu belah ayah. Lebih kurang 100 orang sudah siap. Lagi 200 kena siapkan, tapi ayah kata, yang baki-baki tu ayah bagi by hand, jadi tak perlu sticker pun tak apa.

Kawan-kawan setaman dan kawan pejabat pun, saya sudah print elok-elok atas sticker. Kawan pejabat paling mudah nak tulis nama pasal saya cuma rujuk kepada directories terus. Hihi. Pasti ejaan takkan salah.

Memandangkan setem akan naik harga mulai bulan ni, jadi saya ras bagi kad by hand menjadi alternatif terbaik buat masa ini, selain e-invitation. Mana kawan-kawan setaman yang sudah pindah, yang itu sahaja yang saya akan pos. Terima kasih kepada
BakaL Puan T, yang berkongsi list tu dengan saya, kami setaman dan kebanyakkan jemputan kami sama. Terima kasih banya-banyak wei!

3. Engraved cincin nikah
Terima kasih pada laling bagi saya idea untuk engrave. Daripada dulu, memang tu jadi impian saya. Tapi entah macam mana, masa beli cincin tu, langsung tak ingat. Ni tips penting juga; kadang-kadang kena kongsi cerita tentang impian kita dengan kawan-kawan terdekat yang dipercayai, pasal mereka dapat ingatkan kita perkara yang mungkin di saat akhir, kita terlupa.

Tapi belum tanya lagi salesperson tu. Kita tengok macam mana terma dan syarat nanti.



.. dan tak, cincin saya bukan macam gambar kat atas. Tu sekadar contoh.

4. Skrip emcee
Saya cuma pakai semula
skrip majlis abang saya hari tu, buat sedikit olahan bersesuaian dengan majlis kami nanti. Banyak juga bahagian skrip asal yang saya buang pasal tak mahu skrip terlalu panjang, mengah emcee nak kejar. Pantun semua pun, saya minimumkan penggunaannya.

Isunya sekarang, saya cuba jadikan skrip tu tak terlalu formal dan lebih santai di halwa telinga tetamu. Tapi menemui jalan buntu. Jadi saya kasi skrip tu kepada seorang kawan. Dengan pengalaman dia selalu jadi emcee, saya rasa dia boleh olah semula skrip tu lebih baik daripada saya.


5. Bantal hantaran.
Alhamdulillah, sudah siap 3 bantal hantaran. Tinggal lagi 6 bantal. Terima kasih ibu yang buatkan! Lepas ni, projek DIY ibu seterusnya, menjahit langsir.


Itu sahaja buat masa ini.



1 Julai 2010

9 comments:

farahfatihah on July 1, 2010 at 2:25 PM said...

dear, realitinya kamu dah byk yg setel...saya , katil pun lem beli lagi, senarai tetamu pun lum kumpul lagi,huuhu

TheBubblyMe on July 1, 2010 at 2:29 PM said...

=) kita pon nk engrave his ring! tp maybe tunggu after raya.. kot kot mengurus. hahaha =P

sya said...

saya suke engrave semua bende, jam tgn pon engrave juga! best!

Mrs Kecik on July 1, 2010 at 2:54 PM said...

xora, nanti update pasal engrave tu ye.. incase ada tmpt takleh buat engrave ms beli. mungkin ada option..

byk dah setel ye..good2.
nampaknya berjalan lancar seperti dirancangkan.. insyaAllah.

NoRr on July 1, 2010 at 3:06 PM said...

tak sabar tau nak tgk wedding xora!bestnya tgk prang prepare ;)

Unknown on July 1, 2010 at 4:39 PM said...

diam x diam...mia dok baca org nye persiapan...mia pun x hbs2x g...tgk masa mkn cepat berlalu....xora byk gak dh siap2

kay kamal on July 1, 2010 at 11:58 PM said...

sungguh efisyen anda ye...i need more time tapi tamo kawen lambat..bole ke nk curik mase ngn nk exams lagi.*benci!* >.<

Melin Fork on July 2, 2010 at 12:09 AM said...

bravo babe!
happy betul tgk orang semua dah byk setel.. =)

NoRr on July 2, 2010 at 7:53 AM said...

xora bukan prang...tapi orang...silap eja..sowi

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates