Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

27 July, 2010

Hal Remeh


Salam dan hai

Saya nak balas emel pertanyaan secara pukal ya--berkenaan akaun FB saya. Ada beberapa reader yang bertanyakan emel saya pasal mereka nak cari saya di FB.

Tapi, maaf ya.

Saya memang khaskan akaun FB hanya untuk keluarga dan kawan-kawan yang kenal saya dalam hidupan harian. Bukan di alam maya. Isu sombong bukan penyebab, tapi saya putuskan atas sebab peribadi. Saya mahukan kehidupan peribadi saya, kekal peribadi. Itu sahaja.

Saya bukanla 'orang ada-ada' yang perlu diketahui setiap pergerakan, apa yang saya pakai, ke mana saya telah pergi, apa yang saya fikir.

Boleh jadi, saya seorang yang canggung dan membosankan, baik di emel atau chat. Tak rugi pun tiada saya alam senarai kawan korang. Album pun tak sampai 5, dan setiap album pun, gambar tak lebih daripada 30 keping. Kawan cuma dalam 200 sahaja, tu pun masih rajin nak delete. Kemudian, suka untagged diri sendiri daripada gambar merepek-repek.

Erm... maybe i'm socially retarded.

Tapi, serius, tak rugi pun takde saya.

OK, kembali tentang persiapan majlis saya.

1. Kad sudah siap dan boleh diambil! alhamdulillah. Tapi perasaan malas datang. Rasanya hari Ahad ni kot baru pergi pasal Sabtu tu kena jadi penaggah majlis kahwin.

2. Saya terjumpa gambar-gambar ni dalam laman heatherkincaid.com (Sangat suka tengok gambar-gambar dalam laman ni. Cantik-cantik!)

Nampak gambar kasut ni dan berharap kasut ni boleh ditarik keluar daripada monitor! Tengok tapak kasut yang bewarna pink terang tu!


Stoking ni adakah sesuai untuk D??


OK, lupakan sahaja niat.

Kadang-kadang koordinasi warna yang remeh ni, tak perlu sangat nak tekankan! Nanti, kita yang tertekan.

Cukup la, nak abadikan post ni dalam memori. Hihi


Terkini: baru dapat emel daripada BFF yang merangkap WP saya nanti. Dia sudah mula naik 'sheikh' pasal saya masih rilek-rilek sedangkan hari dah dekat. hahaha. Dia dah bagi senarai apa yang saya kena buat *aku malas la Nity! tau tak aku ni pemalas!*, rancang perjalanan waktu majlis saya, dan perkara-perkara lain (serius, kalau korang rasa saya detail, dia lebih detail gila babi) Memang semua itu perlu, tambahan dengan tenaga kerja yang sejemput aje daripada pihak saya. Jadi memang kena merancang betul-betul. Iye, iye nanti aku buat ye senarai tu Nity. Love *hugs!


27 Julai 2010

10 comments:

Qistin Fadzin on July 27, 2010 at 9:13 AM said...

nope, u're not socially retarded... if you are, then that will make two of us... heheh ;D

ye, saya pon berpendirian yg sama dgn awak, xora...

III bDkNaKaL III on July 27, 2010 at 9:54 AM said...

Xora..i'm totally agreed wif you!wtpe nk tmbah frinedlist sdgkan kite xknl langsung sp mereka?wt pnh wall jerk..ha²....

Nur Rawaidah Rahmat on July 27, 2010 at 11:41 AM said...

hi xora : saya pun sama macam awak. FB xleh sama mcm blog. yea ~ ada certain part we need privacy..bukan menyombong tp dalam zaman teknologi ni mcm2 kemungkinan ada =)

Mysarah Rahman on July 27, 2010 at 12:26 PM said...

untung u ada member macam tu tau. sekurang2nya dia boleh jadi jam loceng bergerak :D

kay kamal on July 27, 2010 at 1:36 PM said...

i choose to be frens on fb ngn bloggers pon bile hati da rase agak kenal baru add..hehe..

but im a fb junkie ade like 150 albums w 70 pics each takle kate ape la

Elya Roza on July 27, 2010 at 3:03 PM said...

xpe...hak masing2 kann xora... :)

missy on July 27, 2010 at 3:54 PM said...

Hanya psycho yg mampu berkawan dengan psycho selama berpuluh-puluh tahun ok.haha. Buat cepat! I want progress report ASAP!

Hugs =)

farahfatihah on July 27, 2010 at 4:24 PM said...

xora kasut tu cantik!! seksi!!! privacy kamu hak kamu dear...no worries k

Xora on July 27, 2010 at 9:24 PM said...

Qis, bDk, Nora, Kay & Elya: reply secara pukal ya? ye semuanya berbalik kepada pilihan masing-masing kan? tiada yg salah, cuma ikut kepada pilihan sendiri :)

Siti: aku kalau dapat komen daripada org bernama Siti, cam takut2 psal aku takut ko yg reply.. hahah.. ok la, aku buat aku buat. Shut up yuh!!

Farah: cantik hokey kasut tu!!! haaaa ngapa takde kat Vincci aje?? kenapa??? kenapa??

Melin Fork on July 28, 2010 at 1:27 AM said...

i pun tak suka add/approve strangers kat fb.mana2 yang kenal tapi tak rapat pun i remove jugak.bukan sebab kerek, tapi tak berapa berkenan.. =)
tapi, tu semua hak masing2 kan?

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates