Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

21 April, 2014

# Baling Belakang


Salam dan hai

#baling belakang a.k.a # throwback, sempena setahun hibernate daripada blog. Ye saya sedar hampir setahun blog ditinggalkan begitu sahaja. Tapi saya harap gambar kedua terakhir dapat menjelaskan kenapa.

Saya ada cerita ringkas... kisah dia seorang pengapit.




Dulu saya yang kawin





Sekarang giliran dia pula





 Dulu dia temankan saya buat hantaran petang sebelum nikah esoknya





Sekarang saya temankan dia buat rambut petang sebelum dia nikah




Dulu, saya pakai jubah mandi ini



Sekarang, barista tulis ini pada cup starbuck dia




 Dulu dia mengapit saya














Sekarang saya mengapit dia



Cik pengapit saya dulu yang sekarang boleh dipanggil Puan Nity telah selamat melangsungkan perkahwinannya pada 19 April 2014.





Majlis perkahwinan yang sangat cantik. Kalau la saya dapat mengabdikan lebih banyak gambar disini. Gambar yang ada tidak dapat menggambarkan kemeriahan dan keindahan sebenar majlis perkahwinan Nity. Termasuk saat ketika saya dan Fieza membawa anak-anak kami ke pelamin untuk merebut gula-gula. Kami sangat ganas, bagaikan sedang memborong di warehouse sale.. Itu pasti.












Satu perkara yang saya kesalkan: saya tak dapat luang banyak masa menolong dia.  Baik daripada mula sampai akhir. Tapi Nity selalu cakap, "Aku tolong ko ikhlas la. Tak yah nak balas-balas"

Saya teringat ceramah yang saya penah dengar di radio, ustaz tu kata kadang-kadang bila orang tolong kita, kita tak dapat balas pertolongan dia. Tapi Allah akan hantar orang lain sebagai ganti. Nity memang bertuah dikelilingi support system yang sangat-sangat bagus dan ikhlas.

Sebagaimana ikhlasnya dia menolong saya ketika majlis saya dulu, begitu la ramai orang menolong dia masa majlis perkahwinan dia. 


Kalau la kau boleh cakap bahasa melayu nity masa pindah ke Malaysia umur 6 tahun dulu, mesti kita dah kawan lebih lama daripada sekarang.Hihi

Bak kata Hafizah kepada anaknya, "umi kenal kawan-kawan umi ni daripada umi kecil sampai dah besar" -- sebelum saya sampuk ".. salah. ummi alisha kenal kawan-kawan umi alisha daripada umi alisha kecil sampai dah besar macam ni dan tak kecil-kecil lagi badan dia" ..



Hadiah daripada kitorang berlima untuk kau adalah simbolik selamat menjadi orang rumah...




Nity, aku doakan ko akan dikurniakan excess baggage dengan kadar segera haha.





Lepas tu kita boleh sama-sama gelakkan Hafizah bila dia kalut dengan anak dia. *Fieza i still love you.. always!

Kita kawan daripada sekolah dan kita akan kawan sampai bila-bila selagi diizinkanNya InsyaAllah





21 April 2014

0 comments:

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates