Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

15 April, 2010

DIY Reality Check



Salam dan hai

Buat B2B dari Jerman, UK, AS, Jepun, Indonesia, Brunei, India, Jordan, Singapura, terima kasih kerana sudi membaca blog saya!

Saya memang suka DIY sebab tu sebolehnya, mana-mana idea DIY yang menarik saya jumpa, mesti saya nak kongsi di sini.

Tapi, untuk diri saya, saya belum pasti samaada saya ada bakat, masa, kesabaran dan ketekunan untuk merealisasikan idea DIY.

Selebihnya, saya rasa, mungkin saya tidak mahu bebankan kepala dan emosi saya untuk projek DIY yang akhirnya boleh memakan diri saya sendiri.

Jangan salah faham, saya suka melihat B2B ekperimentasi dengan projek DIY masing-masing, tapi untuk diri saya, saya takut diakhirnya saya akan jadi stress sampai tak dapat menikmati moment personal itu. Bukan calang-calang bakal pengantin yang sanggup bersengkang mata, korban kan tenaga, waktu tidur dan masa untuk projek DIY masing-masing.

Tapi serius, mana-mana projek DIY yang saya jumpa, saya akan kenal pasti sama ada saya nak teruskan atau tidak. Semuanya saya fikir dulu melalu carta kat bawah ni.


Sumber:
100layercake.com


Harap B2B yang masih berkira-kira nak teruskan dengan project DIY masing-masing atau tidak, harap carta tu dapat membantu korang nak buat keputusan ya?!



15 April 2010

4 comments:

Mrs Kecik on April 15, 2010 at 9:17 AM said...

waaahhh...cptnye perjalanan carta saya..terus sampai kt NO. hahaha..padahal pemalas.
(dalam hati doa agar ada yg sanggup DIY utk saya...)

mama affan on April 15, 2010 at 10:33 AM said...

diy perlukan kesungguhan dan semangat..sape2 yg diy..caiyok2..

majlis ryna seme segera..huhu..bayar n bayar..siap!

Aty Fared on April 15, 2010 at 12:21 PM said...

samer ar kite..!! banyak sangat komitmen lain tuk buat DIY sendiri ni~ kalo tengok bLog orang lain buat DIY sendiri..sangat teruje..!! tapi.. biler sendiri nak buat..eeerrr... rase macam.. nggeee~ tapi kalao dapat buat sendiri memang puas hati babe...

Moose on April 15, 2010 at 3:27 PM said...

DIY perlukan kegigihan serta kerajinan yang melampau! i will DIY most of the things tapi....

jeng jeng jeng..

most of the things pun terbengkalai sudah. tersusun/tersadai elok at one corner. HAHAHA.
tengah tunggu mood gigih datang balik

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates