Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

08 November, 2010

Ulasan Majlis Bermula..!



Salam dan hai

Majlis pun sudah. Bulan madu pun sudah. Jadi boleh la saya nak ulas majlis kami, sementara masih segar dalam ingatan.

Saya dalam proses mengarang post. Saya akan kongsikan daripada 2 hari sebelum majlis pernikahan sehingga habis majlis persandingan.

Buat masa ini, saya akan tinggalkan post ini dengan sebuah video peribadi dirakam oleh abang sulung saya. Agak kacau bilau tapi tu yang realitinya :) Terima kasih Mok.



Saya sempat kata ".. tapi kitorang suka, kitorang dah kahwin".

Tips: Sematkan dalam hati dan minda, tiada siapa yang boleh rosakkan mood dan majlis kita, melainkan diri kita sendiri. Kalau kita emosi dan tak syukur dengan apa yang terbentang, hati kita sentiasa dalam keadaan tidak puas hati dan mengomel.

.. dan selingan gambar outdoor oleh
A.Rashdi.





Mekap:
Nurin Makeover
Persalinan Sanding: Roy Busana Anggun @ Semua House
Lokasi: Masjid UPM


Oh ya. Dah alang-alang menulis, nak gak tahu, apa perkara yang korang nak tau tentang majlis saya? Mungkin perkara yang terpencil dan orang tak perasan, tapi korang nak tau. Bagitau saya ya? Emel boleh, di kotak komen pun boleh.

Sehingga saya menulis lagi!


8 November 2010


11 comments:

Byzura Mj (By) on November 8, 2010 at 9:39 AM said...

nak tanya bunga ros tu xora amik kat mana? vendor? sori sangat2 by tak dpt dtg...congrats k dear!

dhiya said...

salam xora,

nak tanya tentang arrangement meja beradab.siapa biasanya yg duk dgn pengantin selain dari parents ye? akan ada 'dayang' ke yg akan invite ahli rombongan ke meja VIP n meja beradab?

n additional question kalau just buat majlis resepsi belah perempuan je, kiranya ahli rombongan lelaki akan ikut masuk dewan masa pengantin berarak ke atau awal lagi?

huhu, sori.byk benda nak belajar ni

thanks!

Unknown on November 8, 2010 at 9:55 AM said...

hi, still nak wish congrats again !! =) nak tanya hope nanti xora wat review pasal muzik gamelan haritu ambik dekat mana? besh ! n resturezeki kalo kita tmpah byk mana pun doorgift tu memg fix ek? ke harga boleh kurang lg. tengs =)

Xora on November 8, 2010 at 9:56 AM said...

Bai:Bunga tu saya booking di Floristika. Di Bangsar. kalau nak cari yang lebih murah, di Pandan Jaya.

Dhiya: Biasanya, ahli keluarga tertua atau paling dihormati yang duduk disitu. tak semestinya ahli keluarga pasal kadang2 ahli keluarga takmo duduk pasal segan. Jadi kawan atau bos kepada pengantin pun boleh. skrang dah takde peraturan sangat. Seeloknya, ada dayang yang invite, tak pun ahli keluarga pengantin pun boleh sambut. Cuma zaman skrang ni, kebanyakkan tetamu berat punggung nak duduk di meja beradap pasal segan.

Soalan kedua, biasanya mmg ahli rombongan lelaki yang akan ikut masuk dewan, baru nampak meriah rombongan. Tapi kadang2 bersedia sahaja la, ada masa, ahli rombongan dah sampai awal dan mereka mendesak nak masuk sebelum pengantin sampai pasal lapar/ penat/ haus. Atau pengantin dah sampai tapi rombongan sesat. Jadi kat situ, kena sediakan Plan B nak handle macam mana. Harap pendapat ni membantu.

Xora on November 8, 2010 at 10:04 AM said...

Boleh. nanti saya buat review ttg gamelan ya, sekali dgn contact no. psl harga kek restu rezeki, harga kurang tapi setiap jenis berbeza kurangnya. Contoh, 1 jenis tu, setiap order 1,000 ke atas akan kurang 10sen utk order yang ke 1,001 nya. elok kamu call restu rezeki utk maklumat lebih tepat.

Huda, terima kasih !

Unknown on November 8, 2010 at 10:05 AM said...

zaa nak tau semuanya! :D tamak ok! heheheh

Cik Belle on November 8, 2010 at 11:34 AM said...

lajunya xora cakap! hehee.. comel jerk! =)

more on photographer please. =) thanks! =) pelamin pun cantek! =)

PurPLe LaDy AiFA on November 8, 2010 at 11:54 AM said...

ala.. kenape saya tak boley btgk video itu? ada error pulak. xora, rasa ralat sgt sebab tak dpt pegi majlis kamu. sorry ye...

Lia on November 8, 2010 at 6:24 PM said...

salam Xora (guna Xora jugaklah)..akak last2 minute nak pegi jugak... rasa puas dpt pegi wpun tak dpt jumpa Iza..seganlah ngan anak2 lagi nak naik pentas ke pelamin... ape2pun tahniah...
lia mOhd

::Destinasi nurfadhilah :: on November 9, 2010 at 3:55 AM said...

salam. nk tahu more pasal bantal hantaran yg kiut miut tu..klu yg gne bantal tu perlu ke letak alas dulang lagi yer agaknye?

Xora on November 9, 2010 at 7:53 AM said...

Zaa: teringat masa zaa datang, saya kata "ni zaa yang ada ~ tu ke?" smbil percubaan membuat tanda ~ diatas angin :P

Belle: laju kan saya bercakap! psal tu masa pengantin berucap, kasi D yg bt. Kalau saya, mesti tetamu tak dapat tangkap apa saya bebel. Ok noted . OP n pelamin!

Aifa: tak mengapa :) yg penting, semuanya dah selesai. kamu tak dapat dtg, tapi doa kamu mengiringi majlis kami :)

Lia": terima kasih sudi dtg!:)

Fadh: saya rasa ni terpulang. saya pernah tgk hantaran bantal, ttp diletak alas dulang. cuma utk saya, saya tak letak pasal saya rasa terlalu crowded dan saya nak potong kos :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates