Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

15 September, 2010

Dalam Pantun, Ada Bicara


Salam dan hai

Tengah hari tadi korang makan tengah hari apa?

Mesti sedap kan?

Saya tak makan. Mungkin pasal pagi tadi sudah makan nasi impit, rendang, nasi lemak dan dan goreng di kafe. Nyums! Pasal tu tengah hari masih kenyang.

Tapi aktiviti tengah hari tetap ada ---Susun kandungan buku tetamu.

Gementar ni. Nak kena tunjuk kat D petang ni. Saya buat dua versi, satu yang dah siap print atas kertas dan satu lagi set, tampal kepingan gambar atas kertas. Tengok apa pendapat D.Oh ya, berharap D belanja saya mekd Ciken MekDulak (ye Laling, aku tahu aku dah makan semalam. Tapi macam
ko yang kemaruk daging, aku juga kemaruk ayam. haha)

Untuk buku tetamu kami, saya dan D amik keputusan, untuk letak gambar kami masa kanak-kanak, sambil selitkan gambar prewedding kami. tapi sikit-sikit sahaja. Banyak gila koleksi gambar zaman kanak-kanak D, tapi pasal saya mencari gambar kami yang sama tapi tak serupa, macam dalam post
yang dulu ini, dapat dalam 5-6 keping sahaja. Gambar zaman kanak-kanak saya memang la amat sikit, pasal tu kot susah nak cari padanan. (Terima kasih Nity, tolong scan kan gambar-gambar aku ni. Dah lama gila, mesti ko pun dah tak ingat ko scan kan)

Gambar kat bawah ni, pakai pembaris pasal saya tak pandai lekatkan dengan betul dan tegak. Mesti senget nanti.


Sama gak saya tak pandai tulis tegak. Mesti naik turun tulisannya. Pasal tu
saya pakai sticker untuk tulis nama pada kad kahwin ;p Buat malu, dah besar panjang, tulisan senget-senget. Haha.

Saya sebenarnya mati akal, nak letak apa sebagai seperator dalam buku tetamu ni.

Tengok kat Internet, macam-macam idea orang putih ni.

[Semua gambar ihsan daripada Google images]

Ada yang pakai lirik lagu


Ada yang jadikan gambar sebagai seperator




Isu seterusnya, kertas paling hadapan nak letak apa? Gambar macam kat bawah ni ke?



Susunan gambar pula macam mana? Nak tunggang langgang



.... atau tersusun molek?


Erm.. Dalam banyak-banyak maklumat ini, saya pun dah berbelah bagi nak yang mana satu--TAMAK! Bila saya pakai puisi, rasa cam jiwang, lalu geli. Bila pilih lagu, rasa cam geli juga pasal tak pernah layan lagu tu, tapi nak pasal sesuai kononnya.

Timbang punya timbang, akhirnya berbalik semula pada apa yang sememangnya sudah saya berkenan dan sesuai dengan jiwa saya.

Pantun menjadi pilihan saya dalam menyampaikan maksud:-



Kenapa ye saya pilih pantun? Kerana majlis saya sederhana dan tradisional. Jadi pengisian pantun ini yang saya rasa sesuai dengan majlis. Lagipun, saya tak tahu cara bagaimana nak tulis, yang orang membacanya, pun tak geli ;p

Setiap bahagian, saya pakai pantun yang berbeza, membawa maksud penceritaan kepada gambar-gambar kami.

Nak lagi??

Nanti saya kongsi selepas majlis ya?


Datang kan? *senyum! Ann, jangan la shy shy cat. Emel saya alamat rumah kamu. Kang saya geget kang!



15 September 2010

11 comments:

saya cik puan syaz on September 15, 2010 at 3:23 PM said...

x sabar nk sign... ngeee~~

Reen Tart Nenas on September 15, 2010 at 4:20 PM said...

sila rujuk email :p

hazlynda kushairi on September 15, 2010 at 7:45 PM said...

best! eh, aku belom bagi address lagi. haish. still open kan kan kan? utk aku? HAHA

Cik Belle on September 15, 2010 at 8:53 PM said...

suke idea pantun! hihi.. whee!!

Xora on September 15, 2010 at 9:14 PM said...

Ms. Syaz: saya pun tak sabar nak siapkan. ngee.. malas nak fikir dah ;p

Reen: sudah aku reply di fesbuk

Lynda:Open dengan seluas2 nya!

Belle: pantun copy paste daripada internet ;p

.: an :. on September 16, 2010 at 12:31 AM said...

wuhu! kat sini dah ade org tutup muka ngan laptop! hee... okie, an bg alamat kat emel. thnks xora! =D

Hana on September 16, 2010 at 12:05 PM said...

Nice la idea pantun :)

Nur Rawaidah Rahmat on September 16, 2010 at 7:09 PM said...

nak ikut mr syaz sign juga hehe =)

saya cik puan syaz on September 17, 2010 at 3:12 PM said...

jom kita sign samer2 ehh cik nora.. ngeee~

Azah said...

Salam..

Awk buat sendiri ke guest book?

penyisir rambut on May 1, 2012 at 6:57 PM said...

salam....
boleh tak nak soft copy border yg ade kerawang tuh...
send dekat emel sy boleh tak??
penyisir_rambut@yahoo.com

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates