Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

07 September, 2010

2-1= 3



Salam dan hai

Patutnya, post ni saya tulis dalam blog peribadi saya, tapi pasal teruja, bantai sahaja tulis di sini.

Semalam dapat dua berita gembira, satu berita tak gembira tapi bersyukur juga. Jadi 2-1= 3. Tiga-tiga tetap berita yang gembira.

Kita mulakan dengan berita gembira.

1. Jeans UiTM.

Ingat tak post empat bulan sudah? Tentang
seluar jeans UiTM saya.



Semalam, gatal-gatal mahu cuba. Tup-tup!! Muat. Oooh memang la amat suka! Rutin gym tidak banyak membantu, tapi puasa pula yang berjaya menurunkan berat badan saya. Tapi pasal jeans ni zaman saya muda-muda, jenis low-cut, jadi sekarang ni, rasa macam tak selasa pula nak pakai. Jadi tak rasa nak pakai, cuma muat dalam jeans lama, merupakan satu pencapaian untuk diri sendiri. Cuma masa raya ni, kena jaga makan sikit.


2. Nemo the Bunny

Ni Nemo.



Nama dia saya kasi Nemo, pasal telinga dia cacat, tak boleh nak tegak. Tak tahu kenapa. Jadi teringat kartun Finding Nemo, yang Nemo tu sirip dia cacat. Jadi saya pun kasi nama arnab ni Nemo. Nemo ni abang saya yang sulung baru beli Ahad lepas untuk Echa. Pasal abang dan kakak ipar saya pergi umrah. Jadi arnab ni la peneman anak tunggal mereka.

Tapi rasanya, saya yang terlebih teruja dapat binatang peliharaan. Kali terakhir ada binatang kat rumah, masa saya umur 12 tahun. Jadi bila dapat arnab ni, sangat la suka. Walaupun Nemo macam takut-takut kat orang, tapi bila saya bagi karot, terus laju makan. Nemo susah nak tidur. Nemo pun tak suka makan makanan yang dibeli. Selera kampung rasanya, cuma lalu salad dan karot sahaja.

Ok, ok. Tahu. Nemo ni untuk Echa, bukan saya. Haha.


3. Raya Terakhir seorang Cik
Raya ni insyaAllah raya terakhir sebagai seorang Cik. Cuma rasa tak lengkap sikit pasal abang sulung dan kakak ipar saya pergi umrah. Jadi gambar keluarga, kurang dua orang. Tapi tak apa la. Yang penting, Echa ada dengan kitorang. Jadi muka Echa tu dah muka abang dan kakak ipar saya. Maka jadi sahaja lah!



7 September 2010

10 comments:

cik fiza on September 7, 2010 at 9:22 AM said...

wah cik xora ptt berbangga ngan pencapaian itu.. cayalah!!

farahfatihah on September 7, 2010 at 9:34 AM said...

hi xora...huhuhu sama la kita kan..last raya sebagai cik..tahun depan cam ne la kan..huh cant imagine la!!

mama affan on September 7, 2010 at 10:44 AM said...

selamat hari raya!..

jadi mama tumpang la kejap pd echa yer..tlg jaga duit raya echa yer..hehe..

Reen Tart Nenas on September 7, 2010 at 10:54 AM said...

babe, semangat utk aku juge utk kurus! :) nemo kiut miut

harzharun on September 7, 2010 at 12:11 PM said...

owhhh..tidak..jgn bcerita soal kekurusan!!!

Unknown on September 7, 2010 at 12:26 PM said...

oh no!! xora!! u did it!! hahahah well done, babe! :)

opss...selamat hari raya xora..maaf kalo zaa ade tersalah bicara..
enjoy raya tahun ni puas2 ok!

khairulhaya on September 7, 2010 at 1:00 PM said...

wah..sape la yang x gembira kan klu bole muat lagi seluar zaman muda remaja dulu..syabas bete..ni yang semangat nak turunkan lagi berat badan roy ni..

ape pon..selamat menyambuat hari raya yang terakhir sebagai cik..samela status kite ni erk..

III bDkNaKaL III on September 7, 2010 at 1:09 PM said...

Cik Xora,
well done!
Next year, Puan Xora!

saya cik puan syaz on September 7, 2010 at 3:10 PM said...

gud job xora! raya sakan pls tahun nie.. sbb this raya adalah raya last sebagai seorg cik.. mari kiter merasainya bersama2.. :) sedih ada.. gembira pun ada.. :o

ps: konpius.. 2-1=3? bkn 1 ker? syaz siap kira ngan jari nih.. tihihiih..

Xora on September 13, 2010 at 8:23 AM said...

Syaz, tajuk tu saya tulis 2-1=3 pasal 2 news best, 1 news tak best walau sebenarnya best, jadi campur semua dapat 3 ;P

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates