Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

31 May, 2010

Menconteng Buku Tetamu Kak Wani


Salam dan hai

Post pagi tadi, saya cerita tentang
Majlis nikah dan sanding Along Firdaus. Tapi kalau ikutkan aturan sebenaya, sebelum ke majlis Along, saya dan D pergi ke majlis Majlis Kak Wani pula di KL. Sepatutnya, kami ada 3 majlis serentak pada 29hb. Tapi kami hanya sempat pergi dua majlis sahaja :(

Walau majlis Kak Wani di KL, tapi tak susah nak mencari tempat majlis pasal saya sudah semakin pandai baca peta. Kawan saya sudah ajar, kalau nak baca peta, anggap dan pegang peta tu macam stereng kereta. Sampai terpusing-pusing peta tu saya buat. Memang berhasil, pasal kami tak sesat pun! Lagipun, memang banyak tanda arah diletak, amat memudahkan tetamu nak mencari dewan.



Kami parkir jauh sikit daripada dewan, supaya tak payah nak keluar kereta. Tapi macam keliru sikit majlis kat mana. Tak ingat majlis dibuat di dewan sekolah ke atau perumahan (terlupa nak baca kad betul-betul). Saya ingat-ingat lupa, majlis rasanya dibuat di dewan tapi bila D tanya, saya terus jadi tak yakin :P Tapi nasib la ada kain rentang ni.


Majlis K.Wani majlis pertama saya berpeluang untuk menconteng Buku Tetamu.



Idea yang sangat bagus, letak guestbook bersebelahan/ pada meja yang sama dengan meja hadiah. Saya tau, cupcakes tu boleh diambil tapi segan la :P

Tapi serius masa saya datang, memang tak perasan pasal otak dah fikir nak jumpa K.Wani sahaja. Sudah hampir 3 tahun tak jumpa dia. Nasib D yang tegur pasal tempat buku tetamu ni. Bila saya pergi ke meja Buku Tetamu, ada penjaga yang bertugas, minta saya menulis. Nasib baik.

Jadi rasanya, kepada B2B yang ada buku tetamu, ada baiknya kalau tugaskan seorang menjaga dan ingatkan tetamu tanda tangan buku tu.


Nampak tak, Kak Wani sediakan pen pelbagai warna! Saya sangat suka! Best buat conteng-conteng. Harus la kan saya pilih warna pen ikut warna baju :P


Ucapan daripada saya (dan mewakili D juga. Ucapan ni saya memang selalu gunakan untuk tulis kad ucapan. Haha. Tak tau kenapa. Lebih mudah nak ingat kot. (Tau, tulisan saya memang sangat buruk)


Betul-betul bersebelahan dengan meja buku tetamu, ada frame gambar di Ikea! K.Wani letak gambar famili dia, termasuk adik beradik semua. Best juga tengok! Memudahkan tetamu nak kenal kaum keluarga K.Wani. Dinding pun ada rerama, macam
post yang ini.


Majlis Kak Wani gunakan meja empat segi, cantik semua kerusi dibalut dengan alas dan riben. Sungguh menjimatkan ruang, berbanding pakai meja bulat. Jadi bagi saya, memang langkah yang bijak.

Ada 6 buah khemah, tapi pengantin dan rombongan lelaki makan di dalam dewan dalam bangunan sekolah yang dekat sangat-sangat dengan khemah. Kiranya memang semua tetamu boleh jenguk pengantin. Emcee yang bertugas pun, selalu buat pengumuman, menjemput tetamu datang bergambar dengan pengantin. Jadi bagi saya, flow majlis sangat lancar.


Masa kami dah amik makanan (makanan sedap ok. D makan tanpa banyak cakap, mungkin pasal dia sudah sangat lapar!), pengantin sudah siap makan beradap pun. Rajin betul pengantin buat "royal walk". D suruh saya tegur tapi saya tengah makan dan bagitau dia, bila tetamu dah kurang kerumuni pengantin, baru saya sapa Kak Wani.

Saya sapa Kak Wani masa dia dah masuk ke dalam dewan semula. Dia masih macam dulu. Selamba dan periang! Cantik! Walau saya tengok dia macam penat, tapi senyuman tak pernah lekang. Kadang-kadang, kita sebagai tetamu, bila tengok pengantin sentiasa tersenyum, kita rasa lapang sangat dada. Rasa macam dialu-alukan sangat-sangat.

Ni pengantinnya! Semestinya ada gambar berempat, itu wajib! Tapi tak perlu masuk. Yang penting, pengantinnya. Saya suka ukiran kat pelamin tu. Style!


Buah tangan comel ni! Macam tuala tapi kek gulung. Kek gulung yang kelihatan sedap dan rasa pun sedap! Diberi oleh petugas lepas tetamu amik lauk yang terakhir kat meja buffet. Jadi pekerja pun tak penat berjalan dan yang penting, semua tetamu pasti akan dapat.


Disebabkan masa nak pergi majlis K.Wani dah nampak jam memang teruk kat MRR2, jadi kami pun minta diri dulu untuk ke majlis Along pula. Takut terlalu lambat, nanti jadi macam masa Along tunang, kami sampai majlis tunang masa kerusi meja dah berkemas :P

Hari yang penuh terkejar-kejar daripada pagi kan? Tapi sangat penuh dengan aktiviti!


Kak Wani, Selamat pengantin baru!!! tiba hari saya, nanti saya jemput akak ye!!




31 Mei 2010

7 comments:

PurPLe LaDy AiFA on May 31, 2010 at 1:34 PM said...

doorgift tu best! nmpak sgt sedap...!

uh.. my guestbook nnti xsure nak buat cmne.. xde idea dtg lagi neh.. =S

Xora on May 31, 2010 at 1:51 PM said...

Aifa. doorgift tu bukan aje nampak sedap, tapi mmg sedap :D

Cik Puan Fia on May 31, 2010 at 5:10 PM said...

sy pun tgh pikir nak deco mcm mana buku tetamu..belinya dah awal2 hehehe....

Elya Roza on May 31, 2010 at 10:39 PM said...

dapat dorgift kek gulung tu kee??? dapp nyeeee

cik ayu on June 1, 2010 at 1:52 AM said...

jenjalan kat sini... xora! kak shaja tu kan classmate kak ayu masa kat ppp itm dolu.. hehehe..

cik ayu on June 1, 2010 at 1:54 AM said...

jenjalan kat sini... xora, kak shaja tu classmate kak ayu masa study dolu2.. hehhehe

wani said...

xora...

awak semakin cunnnnn :)
terima kasih atas kunjungan dan contengan di buku tetamu.

yup, ramai tetamu ingatkan door gift itu adalah tuala tetapi rupa2nya kek gulung :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates