Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

31 May, 2010

Bukan Sekadar Cinta Monyet



Salam dan hai.


Selamat sudah majlis pernikahan Along pada 28hb Mei, dan majlis persandingan esok harinya, 29 Mei.


Siapa kata cinta monyet tidak akan sampai ke jinjang pelamin?

Mereka dah bersama sejak daripada sekolah menengah lagi. Rezeki, sama-sama satu Uni, kemudian kekal sampai menjadi suami isteri yang sah.

Masa saya sampai pada malam pernikahan, tetamu sudah ramai. Kawan-kawan Along pun dah ramai tunggu kat tingkat atas.

Majlis pernikahan ni tak dapat banyak saya cerita pasal semuanya saya rakam dalam video. Saya cuma sempat ambil gambar barang-barang hantaran dan sedikit gambar bilik pengantin.















Dan seterusnya, saya rakam video sepanjang majlis berlangsung. Niat di hati, nak burn dalam CD dan bagi kat Along. Nak upload kat blog, lama sangat nak tunggu pasal dalam HD.

Ni gambar pelamin Along. Sederhana yang menyerlah! Saya suka pasal tak tenggelamkan pengantin yang pakai silver malam tu.


Majlis bermula lepas Isya’. Sepanjang majlis, memang banyak perkara lucu berlaku. Tapi tak larat nak tulis satu-satu pasal memang banyak. Daripada sebelum lafaz, dengan tok kadi terpaksa jawab phone call buat semua orang tergelak, sampai la lafaz nikah yang comel, kemudian nak cium dahi, ada pulak suara mengusik. Semua saya amik dalam video.

Lepas sah akad nikah dengan sekali lafaz, pengantin pun keluar untuk tengok pertunjukan bunga api dengan diiringi paluan kompang. Masa ni, saya rasa cam lebih teruja daripada pengantin. Hihi.

Oh, sempat jumpa bakal ibu, Fieza yang semakin sihat berisi!


Memandangkan saya datang ke majlis akad ni sorang-sorang tanpa D, jadi kena la balik awal. Banyak perkara menarik berlaku masa majlis pernikahan Along tapi yang paling saya suka, tentang adik beradik Along. Saya rasa adik-adik lelaki dia kot pasal muka hampir sama. Saya suka team work mereka. Memang jenis tahu buat kerja tanpa disuruh. Masa saya ambil makanan, tetamu dah sedikit menunggu untuk ambil air. Adik Along terus amik inisiatif, isi air kat cawan-cawan tu tanpa disuruh, semata-mata nak pakai barisan jangan terlalu ramai menunggu. yang tu, saya memang tabik! Pantas bekerja!


Sehari lepas nikah, masa majlis bersanding Along, saya dan D tak dapat datang sebelum ketibaan pengantin pasal kami pergi ke majlis Kak Wani dulu di KL (Saya akan cerita majlisnya di post yang lain)

Dari sebelum masuk selekoh rumah Along, dah nampak buntingnya dari jauh. Bersanding saing dengan adik lelakinya.


Masa kami sampai ke majlis Along, tetamu pun sudah beransur. Mahunya tak, kami sampai dalam 3.45 petang! Hihi. Sorry Along, masa ko tunang aku ada kursus kahwin. pun datang lepas meja dikemas :P Meja buffet pun satu telah ditutup. Kedua-dua pasangan pengantin tengah bergambar dengan OP masing-masing kat atas pelamin.


(A.Rashdi baru bagi saya CD pre wedding saya! Huu pening. Banyak gila gambar nak tengok. Saya nak buat video save the date cepat-cepat, so boleh terus simpan dan uruskan hal lain! Jiayou!!)

Kami tak sempat jumpa kawan-kawan sekolah yang lain kecuali Fatah yang merangkap pengapit Alif dan Azfar. Yang lain mungkin sudah balik.

D nampak cendol! Terus dia amik untuk saya. Nyums!!! Bias, pasal suka cendol jadi bagi saya majlis Along sangat best :)

Walau di majlis kedua kami, tapi tetap kena makan. Ada pilihan salad. Harus la kan saya amik salad! Nyuumms!! Bukan selalu dapat jumpa majlis kahwin ada salad! Yang kari tu, kentang. saya kutip kentang :D


Walau tetamu sudah beransur, tapi Along dan suami tetap tak lekang daripada senyuman. Sentiasa tersenyum! Mereka mesti penat, majlis daripada semalam kan? tapi senyum sentiasa. Pengantin macam ni la yang buat hati tetamu rasa rileks sahaja. Harap saya pun boleh sentiasa tersenyum macam diorang nanti.

Pasal kami sudah mulai penat, jadi tenaga sudah lemau. Hanya duduk sahaja. Banyak yang saya tak sempat nak amik gambar, dari meja pengantin, potong kek, dekorasi meja buffet, hadiah door gift.. Semua terlupa nak snap!

Sampai ke tahap boleh terlupa nak amik gambar berempat bersama pengantin dalam camera sendiri! Nasib A.Rashdi ada amik gambar kami berempat pakai kamera dia, dah upload pun ke FB dia. yeya!

Ni aje gambar pengantin yang saya ada.


Yayang, masukkan gambar D ye, Sorry takde gambar Alif sorang :P


Bila hujan rahmat turun, kami pun cepat-cepat lari!

Along, kalau kau baca post ni, Selamat pengantin baru!! Alhamdulillah, tamat sudah perjalanan cinta dan permulaan baru untuk kehidupan suami isteri! Kalau ada yang terkurang daripada aku, aku minta maaf ya?

Majlis Kak Wani dalam post akan datang ya? Bila saya tengah transfer gambar-gambar kedua-dua majlis, baru perasan yang kedua-duanya menggunakan warna tema yang sama-- Ungu!




31 Mei 2010

2 comments:

Reen Tart Nenas on May 31, 2010 at 10:55 AM said...

muka D ko cam ... jap aku email. hehehe aku kan suka tgk gambo jer :p lalala

Melin Fork on May 31, 2010 at 9:54 PM said...

hi.
im blog hopping and tetiba macam interesting plak tengok your entry.
keep it u anyway!
i just found out your wedding checklist and it was great!
im getting married soon.
tapi lambat lagi.
so, do u mind sharing the checklist with me??

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates