Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

14 May, 2010

Saya Melawan Masa



Salam dan hai

Hampir setiap minggu dalam bulan lima ni, saya ada jemputan perkahwinan. Bertindih-tindih hari yang sama.

Kalau tiada jemputan pun, ada aktiviti gembira macam Treasure Hunt ni.


Seronok sebenarnya bila setiap minggu ada keramaian. Sekurangnya, dapat la larikan diri daripada fikir hal kahwin ni.

Walaupun ramai B2B yang anggap saya amat tersusun dan terperinci dalam perihal persediaan majlis saya berdasarkan apa yang saya tulis, tapi realitinya, tidak. Perjalanan persiapan saya, seperti juga macam saya memandu kereta ke tempat kerja. Ada aje bonggol di tengah-tengah perjalanan. Ada masa, saya kena juga tukar gear, kadang-kadang bila ada tupai melintas, kena terus break. Bila perlu, saya kena isi minyak.

Sememangnya bukan perjalanan yang lancar dan sempurna, macam sesetengah orang berpendapat.

Saya dan masa, saling kejar mengejar dah sekarang ni. Ni bukan lagi kerja berpasukan, tapi lebih kepada persaingan.

Bulan enam ni pun, sudah hampir penuh aktiviti saya.

InsyaAllah mahu turun ke Kedah jika tiada aral,demi majlis Lalingku ini!


Sehari lepas balik dari Kedah, terus out station untuk urusan kerja juga InsyaAllah.


Seminggu hilang begitu sahaja daripada diari bulan enam.

Mungkin pada tahap sekarang, dengan masa hampir berbaki 5 bulan sahaja, saya perlu menyelam sambil minum air.

Tapi saya syukur, sekurangnya saya rasa betul dengan tindakan saya siapkan baju nikah dan barang-barang hantaran awal tahun ni. Sama juga dengan semua vendor kami. Cuma perkara yang merunsingkan kini, tentang kad kahwin. Macam mana sekalipun, kena cuma siapkan draft kad bulan ini atau awal bulan depan.

Pengajaran yang saya dapat masa abang saya kahwin; kad kahwin kena diedarkan pada hari raya masa pergi melawat rumah saudara mara.

Itu permintaan ayah ibu dari awal lagi. Ada sesetengah warga emas ni, lebih rasa dihargai kalau kita datang sendiri ke rumah mereka hantar kad. Sudah alang-alang ke rumah saudara, terus sahaja diberi kad. Oh tapi ni bukan urusan saya, ni urusan ibuayah.

Saya cuma uruskan kad untuk kawan-kawan kami. Seperti mana-mana majlis perkahwinan lain, molek diedarkan sebulan sebelum majlis.

Rasanya nak minta CD gambar pre wedding kami daripada A.Rashdi. Mungkin saya boleh siapkan video save the date kami dengan lebih cepat. Siap, terus simpan. Dah dekat tarikh, terus upload.

Tentatif senarai semak sudah bertonggeng-tonggeng dah!

Nah, siapa kata saya ni teratur orangnya. Saya masih B2B biasa. Banyak kurang dari lebih. Kita belajar atur sama-sama ya?


14 Mei 2010

5 comments:

Fiszah_pjo on May 14, 2010 at 2:34 PM said...

hi...5 month to go ye..tp byk benda awak da setel..ok la tu..jgn stres ok...standard la nk setelkan hl kwen ni..even da byk setel pon stil jak setel selagi mjlis tk selesai...sme cm sy..da selesai je mjlis..allah je yg tahu..lega btol....do enjoy ur engagement period okeh

farahfatihah on May 14, 2010 at 2:55 PM said...

xora, biasalah tu...ada pasang surutnya dlm presemua tu.fara pun tgh slow skg ni..mood gedik nak kawen hilang tiba2 hahahaha

Kak Teeha on May 14, 2010 at 4:13 PM said...

biasalah tuh.. saya dulu doorgift, bunga pahar, bunga dulang hantaran, corsage, hiasan bilik pengantin, baju flower girls,semua pun DIY. tidur pun tak cukup.. berat badan automatik turun.. takde masa update blog selalu..

bila selesai je majlis, LEGA!

mama affan on May 14, 2010 at 4:24 PM said...

xora..berbalik apda kita hanya mampu merancang dan Allah jua yang menentukan akn..

cuma..perancangan yg diatur adalah pntg supaya kita dapat lihat dgn jelas mana halatuju ( wah, dah macam jabatan bulak..) dan misi majlis kita kan..

semoga masa22 yg ada dapat dimanfaatkan sepenuhnya..perancangan adalah garis panduan..tapi final nya adalah realiti kehidupan..

gud luck dear!

Mawar misswateva on May 14, 2010 at 11:22 PM said...

hi there!rase cm nk khatam kn blog u mlm ni jgk..=)
i juz found ur blog and sgt suke.happy preparing k dear..=)
btw, i linked u!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates