Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

20 January, 2010

Lakaran Hantaran + 5 Tahun


Salam dan hai

Berhutang ucapan mengalukan kepada pembaca tegar yang baharu - Intan Suhana, Lady B dan Elly. Terima kasih kerana sudi membaca coretan saya.

Semalam, saya tidak post apa-apa tajuk baru.

Saje mahu berehat. Saya tau, saya akan update blog ni hampir setiap hari kan? Cuma semalam, belum ada yang nak dikongsi.

Biasanya post saya tulis waktu malam dan terus jadualkan dalam sistem blog untuk disiarkan esok pagi. Keadaan waktu malam lebih mudah untuk saya menulis.

Hari ni pun rasa cam tak mahu menulis. Sehingga la saya chatting dengan Fieza tengah hari tadi.

Fieza agaknya kurang bz sikit dengan kerja dia, jadi rajin pula dia layan saya chat. Tanya update tentang pre-wedding dan hantaran.

Nota: Ye Fieza, aku takkan marah laki ko. Aku tau aku bossy, tapi if aku nak marah, ko adalah subjek paling senang untuk dimarahi :P

Jadi dia telah emailkan pada saya sesuatu yang saya rasa amat cute dan buat hati saya tersentuh tengok kesungguhan dia mencuri masa melukis lakaran hantaran saya.



Jadi kawan-kawan, begini la rupa hantaran saya nanti InsyaAllah.

Nanti saya update macam mana saya dan ibu buat bantal sebagai alas hantaran. Sesuatu yang saya belajar dari blog kegemaran saya --
Amirul Shafique

Sekarang saya di pejabat. Tak best update dari sana. Tak rasa bebas :P

Tadi ni pun baru balik dari tempat Jamali, bincangkan pasal pelamin. Walaupun keadaan tak mengizinkan dia jadi ketua projek untuk majlis saya, tapi dia dah janji boleh consult saya bila-bila masa. Yeay!! Erm, pelamin mungkin hanya boleh ditentukan lepas tengok koleksi vendors kot kan? Tapi rasanya mahukan sesuatu yang simple dan lapang pasal family D amat la besar. Jadi kena sediakan space yang cukup untuk mereka bergambar.

Terasa bless sangat ada ramai kawan-kawan yang amik berat. Walaupun kadang-kadang sampai saya sendiri sudah confius, tapi sekurangnya ada juga hasil dari perbincangan.

Oh ya, hari ni sudah genap 5 tahun bahagia dan sedih saya & D. Memandangkan tarikh ulangtahun kami dan hari jadi saya dekat, kami biasanya akan sambut serentak sahaja.

Ahad nanti, saya updatekan sesuatu yang istimewa buat kawan-kawan ya InsyaAllah :D


20 January 2010

13 comments:

BuNGaKRiSTaL on January 20, 2010 at 12:50 PM said...

saya pn berminat dgn idea bantal tu.. and yet dapat idea tu pun dari Amirul Syafique jgak... Die sgt b'seni dan kelakar nokss.. huhu..

Xora said...

Bunga: Haah, saya mmg rajin terjah blog dia. Bagus kan dia, ajar semo step by step. Paling kelakar, post dia yang dia hanjengkan jiran dia. hahah giler kelakar

Haliza Haron on January 20, 2010 at 1:52 PM said...

xora, walaupun hanya lakaran, tp da bole bayangkan cantiknya hantaran awk :)

Happy anniversary yg ke 5 utk awk & D awk.

Xora said...

Haliza: Terima kasih Haliza. dan juga tahniah buat kamu, lagi 15 aje kan?!! debar debar

mama affan on January 20, 2010 at 2:24 PM said...

teruja nya..x sabar nk tgk d real one..huhu..

Xora said...

Ryna: hohoh.. jgn.. tgn saya masih keras cam tiang. hasil hantaran abg saya dulu pun tak dapat nak sama cam dalam gambar :( hihih.. tapi nnt saya update camne la ye progress :P

Fakhariah said...

xora..bestnya awk..ada lakaran..saya cuma ada "bayangan"...dah ler keras tangan..klu pakai fresh flower comfirm lunyai bunga tu sya kerjakan..

Afira on January 20, 2010 at 4:44 PM said...

saya pun rajin jenguk blog amirul tuh..very creative..psl alas dulang bantal tu..sgt menarik...nasib baik dah kawen..ruginya x perasa post psl alad dulang yg guna bantal tu..goood luck!!

Xora said...

Fakhariah: hu.. saya mungkin kena pakai bunga hidup pasal impian mak saya (dan dia marah coz saya dan D setaman, tak smp 1 km pun rumah masing-masing :P jadi sedikit ngeri. sudah berbelah bagi nak buat sendiri atau hantar org :(

Afira: trend pakai bantal ni lately aje dah mula org pakai semula. if zaman dolu2, pakai bantal tapi bantal tu siap tenun emas tu~~ mahal! harga dan tradisi :p

cik fiza on January 21, 2010 at 8:11 AM said...

salam, kalau blom nk kawen lagi boleh singgah sini tak?? saje ronda2 cari idea.. nnt dah nk kawen leh apply.. salam perkenalan.. singgah la ke blog fizziefiza.blogspot.com :)

Xora said...

Cik Fiza: la.. jemput jemput masuk.. buat cam blog sendiri hihi.. takpe, yang belum nak kawin dan dah kawin, pun boleh dtg blog ni :D Lagipun, kat blog kamu tertulis, Diary Seorang Pencari--oh sungguh puitis :D

zielalala... on January 21, 2010 at 9:21 AM said...

sy ni tak kreatif..xtaula cmne hantaran sy nnti..nk upah org mcm mhal sgt..haih..

hepi annivesary ke 5 ya!

cik fiza on January 21, 2010 at 3:45 PM said...

puitis sket2 jek misz xora.. baru berjinak2 dgn blog ni last year... mmg dlm pencarian.. yang tak berapa ada kesudahan :D

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates