Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

04 January, 2010

Simpan Duit Lagi Mudah


Salam dan hai

Hari ni saya tulis kat status Facebook saya

"Simpan duit lagi mudah dari kurangkan berat badan"

Tu la perasaan saya bila tengok ticker berat giler nye lambat nak turun dari kali pertama saya letak tahun lepas (kiranya beberapa bulan lepas la :P). Hanya berjaya turun 3 kg aje.

Tapi tabung saya dah merangkak-rangkak naik sikit demi sikit. Alhamdulillah, cuma tinggal 26.7% perlu dikumpul dalam tempoh 9 bulan lagi ni.

Tak tau di mana silapnya. Saya ada keazaman untuk kedua-duanya

Saya pergi ke gym. Saya tak makan nasi tengah hari. Saya amik oat menggantikan nasi

Saya tak shopping tak tentu hala. Saya disiplinkan tujuan duit saya. Saya rancang perbelanjaan saya

Hai.. Macam mana ni, nak jumpa bridal Khamis ni untuk amik ukuran, tapi berat belum turun-turun juga

Nity, both of need to do something about this--- FAST!!



4 Januari 2010

9 comments:

mama affan on January 4, 2010 at 10:28 AM said...

xora..ambik ukuran dulu..nanti da dkt..ukur lagi utk confirm..dun wori..huhu.cayok2..

Ibu Najla on January 4, 2010 at 10:58 AM said...

xora, jgn terlalu kawal mkn tau. b2b sangat perlukan zat ;). cube check ur every meal portion..banyakkan mkn buah+sayuran+minum banykkkkk air kosong. gud luck!

tp kan, saya rs kalau itu dah mmg body asal kamu, i'm sure ur fiance tak kisah. mungkin dia anggap itu yg special tentang kamu ;)

harzharun on January 4, 2010 at 11:37 AM said...

xora...sumtime mmg berat lambat turun...tp bek u pegi jumpa member2 yg dah 2,3 bulan x nampak u...tgk apa kata mereka....
i pun xturun berat...tp org ckp mkin kurus sket...jeans pun longgar sket...tp kan..adakah itu perasaan je?...kne pakai berat jugak kan...huhuhu

fakhariah said...

xora..msa sya gi butik utk booking bju last month,cik abg ajak cuba ok..bju dah ok tpi tang perut adalah buncit..rsa mcm dah tak nak mkn nsi lepas tu..tpi apa kan daya..nasi adalah mkn rakyat malaysia..(nangisss)..ni lagi 54 hari utk weeding day,tiada tanda2 utk perut kempis..so utk menenangkan hati pagi smlm mkn nasi dagang, thari mkn prosperity Mcd..ptg balik rumah menung sambil tgk gambar2 pengantin yg lawa2,slim2..rsa mau nangisss

ReenTartNenas on January 4, 2010 at 1:51 PM said...

cik xora, hehehe dont leave ur nasi camtu jer...badan nie die tau kalau kite push die...herm ko kena baca buku yg Kaf penah beli tu...aku lupa plak nama die... and 1 more thing, dont stress =)

Acaii Jawe on January 4, 2010 at 5:36 PM said...

aahlah ixa, aritu nampak kat majlis yati sedikit berisi,hihi...takdela..chaiyok2!! sapa berusaha insyaallah berjaya..:) sypun nak kurangkan berat badan gak ni..jom lumba sapa kurus dulu,haha

xora said...

Fik: tu la, nak booking tarikh aje dulu. pasal badan saya mudah naik turun :(

Azian: Makan nasi weekend aje boleh? masa orang kawin? D suka saya camni, dia tak suka kurus. Tapi saya nak kurus cam masa kat UiTM

Harz: Hari tu saya dah buat medical checkup. tak sanggup hadapi realiti!!

Fakhariah: kenapa ye peyut uncet???
adoi saya pun sama :(

Reen: oat dan oat.. oat lagi :(

Acai: TIPU!! acai kat penang kan, ada kerja?? :P tipu tipu

Acaii Jawe on January 6, 2010 at 8:27 AM said...

hahaha, orang tak cakap gi majlis yati tu..tapi nampak kat gambar2 yang ada kat member2 korang,kekeke..

xora said...

oh baju kurung pahang mmg besar kat bahagian bawah :D

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates