Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

03 January, 2010

Merancang Majlis Dalam 2 Bulan



Salam dan hai

Kepada peminat tart nenas atau sesiapa yang tetiba teringin nak makan tart nenas di luar musim raya, boleh la hubungi
Reen Tart Nenas, pembaca tegar ke 74 blog ni! Saya dah pernah rasa tart nenas dia.. memang nyums!!! Boleh terus pergi ke laman web dia untuk maklumat lanjut ya?

Ok, post kali ni sebenarnya entry yang sudah lapuk seminggu juga. Tapi tak sempat nak update pasal menunggu gambar dari camera D, selang dengan beberapa perkara yang tetiba mengambil tempat.. Hari ni baru saya upload gambar sekitar majlis perkahwinan Yati.

Saya pernah tulis majlis pertunangan dia
di sini.

Bayangkan, persiapan majlis dia dalam tempoh 2 bulan sahaja dari tarikh pertunangan dia 2 Oktober 2009! Selalu juga, kalau sempat saya chatting dengan dia di gmail, tanya update dan Q&A yang lain. Memang jadual sangat padat selepas tarikh ditetapkan.

Tak ada apa yang mustahil dengan usaha kan?

Jadi bakal pengantin semua, jangan panik tau. Mesti boleh dilaksanakan dengan cara yang betul.

Masa saya tiba, sudah ramai sangat tetamu.Majlis pernikahan dijalankan pada belah pagi dan tengah hari terus ke majlis persandingan. Majlis Yati ni pun dijalankan secara gotong royong. Khemah dia warna cam Tiffany's Blue kan?


Saya tak dapat pergi untuk majlis pernikahan, tapi bila saya masuk rumah Yati, barang-barang hantaran masih ada diruang tamu, jadi mana yang sempat, saya cepat-cepat amik gambar. Tapi tak dapat nak fokus satu-satu pasal ramai tetamu tengah bergambar dengan pengantin.

Hantaran dari belah lelaki warna pink dan belah perempuan warna hijau-putih.

Ni hantaran tafsir alQuran dan satu lagi tu rasanya mungkin hantaran cincin kot.Tapi isinya dah dipakai :P


Sireh junjung penghulu hantaran!


Telekung dan belakang tu gambar kek.


Kemeja


Kek Fondant dari Yati


Kek butter cream dari belah lelaki


Hantaran kasut


Hantaran kain pasang.


Rasanya ni hantaran kain ela dan kain pelekat


Tak silap, ni kotak jam Fossil


Hantaran beg Guess dari pihak lelaki


Nyums yang mesti ada!


Hantaran buah. Ada buah Kiwi!


Barang hantara dah tengok. Tapi camne ye rupa pengantin?

Macam ni la rupa pengantinnya!Yati dan suaminya Syarif.


Gembira kan mereka??!

Ok, pasal ramai sangat orang bergambar, pengapit terjun Yati hari tu, Falin sempat tarik saya masuk tengok bilik pengantin, yang dia dan suaminya Amin usahakan untuk Yati. Saya suka warna Ungu!


Saya tak sempat bergambar dengan pengantin banyak sangat pasal barisan yang menunggu tu ramai juga. Jadi cepat-cepat aje amik gambar dan beredar.

Perkara yang saya nak sangat kongsi sepanjang majlis ni adalah-- rose pomander DIY yang dihasilkan dari riben-- menemani Yati masa pernikahan!

Tak tau siapa yang tolong buatkan. Tapi rasanya cam air tangan pengapit dia, si Falin tu aje.


Apa-apa pun, memang nice sangat :D

3 January 2010


4 comments:

ReenTartNenas on January 4, 2010 at 1:56 PM said...

Cik Xora, macehhh yer tolong promote :)

snm | snm on January 9, 2010 at 11:44 AM said...

babe..bkn aku yg wt rose pomander tu..ada kwn yati bg pinjam. very nice kan? buat dgn riben..

frfz on March 24, 2011 at 12:01 AM said...

babe boleh tanyakan kwn u tak mana dia amek canopy? sbb i punya tema pun colour tiff blue ni tp cari byk dah canopy mcm xjumpa je:( hope u can help me... much appreciated ;)
applebutter33@hotmail.com

Xora on March 24, 2011 at 8:13 AM said...

frfz, saya blh cuba, tapi maybe lambat skit pasal dia dah pindah ke oversea. tgk kalau saya blh dapatkan info ya

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates