Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

21 January, 2010

Sambutan Ulangtahun Kami


Salam dan hai

Hari ni, lepas kerja D amik saya di pejabat. Hari ni mahu sambut ulang tahun ke 5 kami bersama.

Bila saya dah turun dan nak masuk kereta, D minta saya alihkan beg kerja dia yang dia letak di kerusi 'co-pilot' ke dalam bonet kereta. Mudah untuk saya duduk. Kat sit belakang dah berlambak kertas kerja dia. Jadi saya buat aje la. Bila saya buka bonet--wahh!!! Banyak sangat bunga!!!! Penuh satu bonet ;D Semuanya merah!! hua hua hua..mesti beratus ni!Siap masa saya buka, terus ada belon terbang ke udara.. suka suka.. Memang surprise sangat-sangat!

Dan saya perasan sesuatu! Rupanya D dah sangkutkan kotak cincin yang saya nak sangat tu kat salah satu belon tu. Nasib belon tu dah diikat kuat2 supaya tak terbang sama dengan belon-belon yang lain. hihih.. Cantik!! Saya suka :D

Tetiba D dari belakang ucapkan, "Selamat Ulangtahun Sayang."

Terima kasih D!! :D

Kami masuk dalam kereta cepat-cepat pasal segan kalau kawan opis saya nampak..
Dia tanya saya, nak makan kat mana?
Saya kata, mana-mana sahaja yang D nak, B ikut aje.
D angguk aje.

Akhirnya, kami makan candle light dinner yang cukup sempurna, dari segi makanan, layanan dan masa kualiti bersama.

Memang sambutan ulangtahun yang cukup sempurna :)

.
.
.
.
.
.


REALITI : Tak satu pun perkara di atas tu berlaku.

Kenyataannya, D hanya amik saya di rumah malam selepas ayah ibu saya balik dari masjid. Kami ke Secret Recipe, niat nak makan kek bersama. Sesuatu yang cukup ringkas diatas kekangan masa yang kami ada.

Tapi rupanya, kedai tu dah nak tutup dan hanya boleh take away aje. Maka, take away juga la.



Kemudian, kami keliru macam anak kecil sesat di pusat membeli belah. Tak tau nak makan kat mana.

Jadi kami fikir, Oh makan aje di dalam kereta. Nasib tempat parking tu terang dan takde la kot2 cermin tetiba kena ketuk dari luar (Dialog fofular --ni dah kawin ke belum ni?)


Sekeping kek dikongsi berdua (ok tipu, D cuma makan dua sudu aje. Yang lain saya taram. Nyums!!)

Makan cepat-cepat dalam kereta.



Tiada siapa hidangkan apa-apa.

Tiada hadiah atau bunga.

Sekadar D ucapkan "Selamat Ulangtahun Sayang" sebelum saya suapkan suapan pertama kepada dia.

Tapi semuanya cukup sempurna pada saya.

Kerana saya tak perlukan material itu semua. B
ukan hari ini.

Tipu la jika saya menindakkan fitrah manusia mahukan belaian kebendaan.

Tiada apa yang menjijikkan jika mahukan itu dan ini. Naluri manusia jangan dinafikan.

Saya pun begitu..

Dan masih begitu :P hihihi

Cuma setelah sekian lamanya.

Khas untuk hari ini.

Akhirnya,

Saya bukan lagi gadis itu yang senyumnya bergantung hidup pada mewahnya harta pemberian.

Bukan lagi gadis itu yang bahagianya bergantung nadi pada omongan kata cinta.

Jadi sayang,

Sudah, jangan ditanya lagi.

Jangan kata lagi "Maaf B, D tak dapat nak raikan ulangtahun kita mewah-mewah macam dulu-dulu"

Cukup.

B bahagia begini.

Sebab B ada D sebagai kekasih B.

Satu perkara apa pun, B takkan ubah.


Langsung tiada.

Noktah.



Terima kasih D untuk 5 tahun yang penuh senyum dan ketawa ini :D


Ok, tak boleh tulis jiwang-jiwang panjang sangat kat blog. Saya ada kawan-kawan yang kenal saya real life jadi karang terasa pelik pulak nanti kalau bersua muka :p


21 Januari 2010


19 comments:

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1. on January 21, 2010 at 1:08 PM said...

Xora, mula-mula baca entri ni rasa macam "wah..bertuahnya kamu". Sgt sweet sambutan cenggitu..bila baca smp abis..saya rasa yang realiti tu jauh lebih sweet. Duduk berdua ditemani lampu kenit dalam kete..wahhh so romantik!=)

lynanigina on January 21, 2010 at 1:22 PM said...

ceis sungguh terkena saye cik xora...nakal ye...

Mrs Drac on January 21, 2010 at 1:30 PM said...

alamak ...baru nak terjeles dan tersyiok bila baca perenggan-perenggan awal..upenya..hhehehe..
tapi bersyukurla kan..sekurang-kurangnya dia still ingat =)
saya tak penah celeb anibeseri yang best..pegi makan cam bese je..=p

Xora said...

Wan: dulu, masa bday dia 2 tahun lepas, saya celebrate surprise cam tu pada dia :D, oh minus the flower penuh satu bonet la .. ahahah

Lyna: jangan marah, nnt kena jual :P

Mrd Drac: korang memang semua berhati romantik ye.. it;s the thought that count kan? sekurangnya dia takde la cam saya yg terlupa bday dia tahun lepas. muahahahah

cik fiza on January 21, 2010 at 3:43 PM said...

kadang2 yang simple tu lebih menggembirakan... yang penting saat meluangkan masa bersama2.. org kata quality time la... ingatan tu lebih penting dari hadiah or sambutan yg mewah2... nice entri :)

hana yoriee on January 21, 2010 at 3:54 PM said...

ur reality anniversary celeb almost similar cam hana nye la..seriously..secret recipe nak tutup dah masa tu.tunang tetibe stop depan secret recipe n ckp, jom kite beli cake anniversary..huhu..n plus he's not a romantic type of person.bila baca entry xora ni teringat anniversary ke 9 kitorg hrtu.. =D

zielalala... on January 21, 2010 at 4:19 PM said...

xpe material tu xpenting..terharunye baca entry ni..huhu..

Moose on January 21, 2010 at 4:20 PM said...

hahaha.sumpah kelakar bila baca note,
REALITI : Tak satu pun perkara di atas tu berlaku

takpe xora, like people said, it's the thought that counts. at least korang celebrate anniversary jugak daripada my bf and i.tak celebrate langsung. dua-dua dah malas. :)

fiza on January 21, 2010 at 5:28 PM said...

hahaahahah.. wtfishnchip!?! huhuh.. neway..congrats guys.. hope it last 4evagh.. xoxo :P

Xora said...

Fiza: tipu la kalau saya nafi masa mula2 couple tu, mahukan sesuatu RM RM RM.. tapi bila dah lama2, dan bila dah kerja, baru tau harga susah nak dapat duit tu. Dulu pakai duit belajar :P hihih.. mungkin dah lebih matang utk menilai kot kan? Thanks Fiza ;D

Hana: hihih.. tipikal kan? kami igt nak makan kat sana, tapi org kedai tak kasik :P D saya pun begitu, dia tak romantik, tapi dia ada cara dia. maka redha dan pasrah aje la :P

Ziela: ye, mekacih :D

Moose: Nak bercerita sambutan ulangtahun tapi tak tau macam nak tulis. Jadi saje reka cerita di awal :p dan baru kembali ke dunia nyata.

Fieza: Thanks!! xoxo

ReenTartNenas on January 21, 2010 at 7:59 PM said...

ko mmg la... aku kan dh siap nak copy paste nak kasik kat en tunang dh. alangkah indahnya, jika apa yg diimpikan itu menjd realiti... tp mustahil la huhuhu
neway, nak wish ape eik... xyah wish ape2 la...tunggu kawen sok la... hehehe semoga kebahagian terus menjadi milik B & D ... :)

ari tu time bday die pun aku buat surprise sambut dlm keta. sib baik xterbakor keta sbb aku g pasang lilin hihihi

p/s: rasa2 nyer dulu dlm CV xde plak ko tuleh, ''aku jiwang''!

Ibu Najla on January 21, 2010 at 9:17 PM said...

xora,
jangan ar buat camtu lagi. sedey jer tau. huhuhu...tapi sbnrnye saya pun mcm kamu. selalu jer berangan yang indah2. terbang tinggi2. tp realitinya, saya tak terbang pun. masih jugak di darat. tapi saya dan dia masih boleh berjalan bersama berpimpinan tangan walaupun hanya di daratan. ececeh... :p

Xora said...

Reen: Biasanya, kita perempuan ni yg rajin buat surprise2 ni :P

p.s haa ni yg susah if HR ada CV aku ni :P

Azian: hihi. takde sedih pun. Cuma sekadar luahan aje. Tapi kadang2 berangan itu indah kan? :D

cik fiza on January 22, 2010 at 8:05 AM said...

agree with u.. mmg ssh nk cari duit.. bila dh keje ni baru la rasa nk kuar duit tu kena kira2 dulu cz takut tak cukup utk ape2 kn... sape yg x inginkan sesuatu yg indah, romantik, mahal2 cmtu.. tapi.... ada masanya kasih syg lebih penting dari segala2nya cewaaaahhhhhh... ayat puitis la plak... tetiba cik fiza jd jiwang kt comment cik xora ni yer hehehe...

mama affan on January 22, 2010 at 10:44 AM said...

hehe..nakainya xora nih..mcm real jer..tp yg realiti 2 pun sweet jgk..masa2 yg dihabiskan bersama adala lg precious dr duit rggt.bila da kawen dan dok berjauhan mcm ryna n en.fikar ni..kamu akan lebih saling mengharagi each other..huhu..

Sabby on January 22, 2010 at 11:13 AM said...

so suwweeettt..tu je yg mampu dikatakan..:)

sangat2 mengimpikan benda yg sama...tapi realitinya mmg cukup indah kalau nk dibandingkan dgn fantasi..kan kan..?

perkara2 cam tu sllnye ada dalam novel2 je..(p/s: dulu sll je bangan2 gitu..wakakakka)

anyway..selamat ulangtahun ke 5 to both of u!! :)

ShimaRasedi on January 22, 2010 at 3:06 PM said...

za...biar btul..jiwang nie...anyway congrats ye..may it be forever....

Xora said...

Cik Fiza: oh tidak apa. jiwang2 adalah dibenarkan sepenuhnya di sini :P

Sabby:thanks Sabby! :) ye, realiti lebih indah kan?

Shima: Aku dah agak! pasal tu aku tulis note kecil di bawha pasal aku tau korang mesti ada benda nak ckp hihih :P orait thanks for the wish!

harzharun on January 24, 2010 at 11:43 AM said...

hohoho...dah ramai komen...i tlambat sket....u berjaya kenekan semua org la xora...semua ingt situasi tu benar2 blaku...xpe..blaku dlm angan pun ok wat..at least we have a dream kan...
dear, we r growing up...semakin kenal dan faham erti hidup...semakin tahu apa yg lebih bermakna..so, juz enjoy with your full heart wat u have today....n u'll see thing sweeter...

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates