Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

07 January, 2010

Kebaya di Rumah Kebaya



Salam dan hai

Permulaan post ni nak ucapkan selamat datang buat
Roeza yang menjadi pembaca tegar ke 76.!! Terima kasih Roeza.

OK, apa cerita ye dengan baju sanding saya? Pejam celik pejam celik--sudah sampai hari temujanji saya dengan butik pilihan saya.

Saya sebenarnya kurang bersedia untuk ciri-ciri baju sanding saya. Banding dengan baju nikah yang saya sudah tetapkan designnya, untuk baju sanding, saya memang tiada rekaan yang betul-betul dambakan.

Pasal semua baju sanding pada mata saya, semua cantik!

Terlalu ramai designer.. Terlalu banyak design.. Terlalu banyak maklumat. Terus saya jadi rambang mata.

Orang selalu kata, jangan cari cinta macam salin baju. Hari baju lain, esok baju lain.

Tapi baju ni la yang buat saya jatuh cinta. Orang kata, dari mata turun ke hati. Saya jatuh cinta pada ini



Baju Fieza masa majlis sanding dia dulu.

Hai... cantik gila.

Bagaikan jatuh cinta kali pertama, saya takleh lupakan RumahKebaya. haha. Terus simpan hajat untuk RumahKebaya (..dan simpan duit juge. hihi)

Maka, lepas berbalas message di Facebook dengan owner RumahKebaya, Tinur Sunandar, maka saya tetapkan tarikh perjumpaan.

Rekaan mungkin sesuatu yang payah untuk saya pilih, tapi untuk warna tema, saya mahukan kuning raja dan putih. Macam gambar di bawah (Sumber:
Rumah Kebaya) Tak kisah la walau Datin Linda Rahim bagitau dalam temubual Wanita Hari Ini masa pagi pernikahan Serina, yang untuk tahun 2010, warna Fuschia adalah warna paling 'in'. Saya nak warna kuning juga. Hehe





InsyaAllah, saya harap pilihan saya ni tepat. Jaukan la dari drama-drama yang saya pernah baca di blog B2B yang lain.. Nauzubillah. Ngeri ok!

Sitti, realisasikan impian saya ya?! InsyaAllah.



7 Januari 2009

9 comments:

Ibu Najla on January 7, 2010 at 10:08 AM said...

canteknye!!!
tak sabar nak tgk kubaya itu ;)

Anonymous said...

haa...fara pon wat kat umah kebaya.. awk custom made ke sewa?

Xora said...

Azian: tu mmg koleksi rumah kebaya. saya nye tak tau lagi camne. huuu

Faratul: cantik rumah kebaya tu nye. tuan kedai pun baik sangat. Saya belum decide lagi nak custom made atau sewa. Malam nnt diskusi, baru boleh decide based on budget saya. Tapi kalau dgn rumah kebaya, custom made atau sewa, dua2 pun lawa bangat :)

zielalala... on January 7, 2010 at 12:20 PM said...

mmg gorjes sgt..

hi there..link2 ye

khairulhaya on January 7, 2010 at 12:22 PM said...

cantik pilihan kamu xora..
owh tema kuning raja gak..same ke mcm kt gmbr tu?tp tu putih kan..cume manik die je mcm kuning gold..roy pon tgh pening ttg baju time sanding,berinai n btandang nnt..

Atiqah Adnan on January 7, 2010 at 12:26 PM said...

cantik nyee.. saya suka sangat baju gini.. sarat dan tampak elegan.. menyerlah jadi pengantin itu penting...

xora said...

Zielalala: harap nanti semuanya ok insyaAllah. ok, nnt saya link kamu ya?

Roy:Lamanya tak borak dgn kamu kan?saya baca persiapan kamu dah makin kencang ya? oh tema warna memang nak manik aje warna kuning, tanah putih (coz saya nye sindrom, rasa pengantin harus pakai putih hahah) tapi tak tau la Sitti nanti buat camne pasal saya takde design yg saya inginkan. sentiasa buka utk pilihan :P

Atiqah: kita sma2 suka ya? :P

harzharun on January 7, 2010 at 2:38 PM said...

mmg semua bj sanding cntik kan...tipa kali gi butik pengantin, tipa kali tu la i nak tukar pesen baju sanding...

mama affan on January 7, 2010 at 3:35 PM said...

cantik nya..suka2..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates