15 October, 2010

Element Batu Sungai


Salam dan hai

Tak pasti boleh ke tidak semua batu-batu dibawa dipanggil sebagai batu sungai. pasal zaman sekarang, batu-batu ini dah dibentukkan pakai mesin. Tapi buat masa ini, kita pakai definasi itu dulu.

Batu sungai ini, lebih mesra alam dan amat cocok kalau kita 'kahwin' kan dengan bunga hidup.











Sesuai nak tambahkan ketingian bunga kalau kita terpotong pendek tangkai bunga atau pasu terlalu tinggi hihi.


Dengan lilin pun, masih serasi







Tengok, boleg gantikan kelopak bunga dengan batu ini. Tapi kena sesuaikan la dengan tema. Yang gambar kat bawah ini, tepi pantai jadi memang sesuai.




Dalam hantaran pun, boleh ngam. Macam hantaran
Firdaus dulu.


Motif tulis post ni? Pasal saya pun akan menggunakan element batu sungai dalam majlis sanding saya.

Ayah dah belikan batu sungai. Ada rancangan saya. Masih lagi dalam peringkat perancangan. Takde gempak langsung pun rancangan, pasal tu tak kongsi disini pun tak apa. Cuma saya harap, batu ni dapat bantu deko DIY saya InsyaAllah.


15 Oktober 2010

12 comments:

jazzeyra on October 15, 2010 at 8:50 AM said...

clever la.. sgt cntikss.. :)

Cik NeyNa on October 15, 2010 at 9:02 AM said...

suker..sukerr..
akan dipertimbangkan..hehehe

~~zaa~~ on October 15, 2010 at 9:22 AM said...

cantik2..masa zaa kawen dulu pun guna batu sungai ni..letak kat dalam pasu bunga jugak!

anaztasias einz on October 15, 2010 at 9:25 AM said...

pemilihan warna bunga turut membantu menaikkan tarikan batu sungai kan =)

sharifuddin N shakina on October 15, 2010 at 9:46 AM said...

cun!!..batu sungai free aje..hehe..

org kte batu sungai berzikir selalu..

cik senah on October 15, 2010 at 10:16 AM said...

Baguihhhh..!! Penuh dengan idea penjimatan kos majlis perkahwinan..!~

Macihh kerana berkongsiii.. !~~ :)

Mia-Ina on October 15, 2010 at 11:18 AM said...

so nice..x terfikir lak psl tu

brid3ofkayangan on October 15, 2010 at 11:41 AM said...

dear i'm also will using this for bedroom deco...harap cantik la mcm dlm pic2 ni...hehe

rose on October 15, 2010 at 12:57 PM said...

idea yg bagus!x terlintas pun pasal batu sungai tu..thanks xora..=)

Bai on October 16, 2010 at 2:56 PM said...

cantik la.. by tak sempat nak deko meja aritu... takpe la. nanti kahwin nak buat jugak! hahaha

Bai on October 16, 2010 at 2:56 PM said...

cantik la.. by tak sempat nak deko meja aritu... takpe la. nanti kahwin nak buat jugak! hahaha

syuhaidah on October 20, 2010 at 5:15 PM said...

sgt ske ngan idea2 dr kamo...nk jd pengantin yg berdedikasi spt kamo jg la...

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates