Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

16 October, 2010

14 Hari Lagi: Ukur Pentas dan Dewan


Salam dan hai

Tugasan penting hari ini-- Ukur dewan. Bukan tugas kami pun, tapi Farid yang akan ukur.

Pakat dengan Farid, vendor pelamin kami untuk jumpa kat dewan untuk ukur pentas dan ruang makan. Farid belum pernah buat majlis di dewan ni lagi, jadi ada baik dia buat "site visit" dulu pasal kadang-kadang, cakap sahaja tak cukup nak bagi gambaran yang tepat.

Bincang.. bincang.. idea.. idea..

Hampir sejam lebih juga jumpa dia dan bincang itu dan ini. Nak sangat kongsi apa yang Farid bagi kami FOC, tapi kena selesai majlis dulu, baru saya berani nak tulis. Buat masa ini, yang boleh saya tulis, kami berharap Farid dapat memberikan perkhidmatan terbaik dia!! Berusaha Farid!!

Ada juga elok saya datang semula ke dewan ini. Dapat tengok ruang-ruang dewan. Di ruang lobi ni, baru perasan yang meja tetamu dan meja hadiah kalau nak diletakkan kena sebelah menyebelah nampaknya. Kalau nak letak bentul 'L', tak cukup ruangnya.



Sambil tu perhatikan ruang nak letak bunga manggar kat pagar dewan, kerusi lebih nak letak bahagian dalam dewan dibelakang, dan macam-macam lagi.

Kemudian saya perasan ini di sudut hujung dewan.



Dewan majlis kami ni, bukan dewan eksekutif. Lantai dewan pun siap ada garisan gelanggang badminton. Tapi tak apa, terima seadanya. Nasib ada dewan :)

Jadi whiteboard kat atas tu, digunakan untuk tulis markah perlawanan yang biasanya dibuat dalam dewan ni pada hujung minggu dan waktu malam.

TINGGGG! Dapat idea.

Teringat gambar-gambar yang saya pernah tengok kat Internet







Memandangkan bunting saya cuma satu, maka kalau guna whiteboard ni, bunting tu boleh gantung di pagar dewan di post guard, jadi tetamu senang nak yakinkan diri mereka di majlis yang betul.

Kemudian, kat dewan ni, ada dua whiteboard. Jadi ingat, satu nak letakkan di bahagian pintu masuk dewan, tulis sahaja macam contoh dibawah.





Yang lagi satu, nak letak berdekatan dengan meja guestbook. Mula-mula, rancangnya nak pakai bingkai untuk letakkan kata-kata aluan kat meja guestbook. Tapi fikir, takut juga pihak dewan marah kalau ada kesan selotape ke apa. Jadi dah nampak whiteboard ni, baik pakai sahaja white board ni. Besar pun memang memadai untuk tarik perhatian orang. Jadi tulis pantun tu kat whiteboard ni sahaja. Kemudian kat ruang letak marker pen, boleh ganti dengan hiasan bunga atau batu sungai sikit macam kat bawah.


Deko simple sahaja mencukupi. Macam ada banyak sangat masa !

Jumpa dengan staff pihak dewan. Dia kata, InsyaAllah takde masalah nak guna whiteboard tu. Lega, Alhamdulillah. Harap semua OK sehingga majlis selesai. Tak mahu letak harapan menggunung. Rilek sahaja dulu.

Kemudian, dah finalize dengan Farid, bayar 50% deposit, kemudian kami ke Mines untuk urusan lain pula.

Naik penimbang. Saja gatal.



.. dan saya dah hilang semula berat saya yang 1 kg susah payah saya cuba naikkan hari tu. Saya rasa, mungkin pasal saya masak biskut 4 hari berturut-turut (teori tak logik) Jadi bantai makan kentaki dengan hati senang. dua minggu lagi, tak sempat lemak nak berkumpul kot . Suka suka


Isnin ni InsyaAllah amik baju sanding pula. Memang mahu siapkan semua urusan kalau diizinkanNya, seminggu sebelum majlis. Jadi boleh la saya dan D buat perintah berkurung daripada satu sama lain. Hihi.


Esok--InsyaAllah nak pergi spa!!!!!! Sebagai upah kepada diri sendiri berjaya habiskan projek 2,000 keping biskut. Hihi


Nota: Farid tanya saya, "Kak ada blog ya? Ada kawan saya bagitau". Reaksi saya = jadi keras kat situ. Erm.. Terus sengih sahaja saya. Haha. Sebenarnya, saya tak pernah bagitau mana-mana vendor saya yang saya menulis blog, melainkan mereka terjumpa sendiri. Ada sebabnya. Nanti lah saya kongsi ya.

Mungkin dalam beberapa hari nanti, saya nak tulis tentang post bila ramai orang dipejabat dan kawan setaman yang terjumpa blog saya secara tak langsung dan saya keras. Akukah Tanggang??? (Reen dan Laling, topik hangat kita sekarang kan?)



16 Oktober 2010

8 comments:

Renee Meow on October 16, 2010 at 3:29 PM said...

meow~

cant wait to see ur wedding pics..! :) btw, i follow n exchange link.. :)


meow~
http://reneemeowwedding.blogspot.com

Kak Teeha on October 16, 2010 at 6:01 PM said...

eh sama lah..

saya pun buat cookies sendiri untuk wedding saya as doorgift!

Reen Tart Nenas on October 16, 2010 at 11:00 PM said...

ala, ada lagik ke??? menciksss tul! artist2... ini lah doniaaaaaaaaaa wakakaka

Unknown on October 16, 2010 at 11:15 PM said...

Sayang! Awak mcm saya. Slalu tmbg berat badan. Huhu

rini.borhan on October 18, 2010 at 2:28 PM said...

alamak sy da tercerita la kat vendor kamu tu..camne?? awk marah ke?? dun wori review awk baik or buruk psal service die..die takde halnye..trust me..:)

Xora on October 18, 2010 at 2:34 PM said...

hepigal: issh mana ada marah. cuma keras pasal tergamam hahah..

rini.borhan on October 18, 2010 at 2:45 PM said...

hehe..orite..nnt kt soh die deco pelamin kamoo tu shanteq2 kalo awk tak puas hati btau je..nnti kt babab die..

Xora on October 18, 2010 at 2:56 PM said...

hepigal: eheh.. kecian farid, nnt kena babab. insyaAllah, saya percayakan aje servis dia. dah banyak gak Farid telan aje peel kita heheheh

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates