Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

10 December, 2010

Sesuatu yang Indah



Salam dan hai

Kita mulakan Jumaat ini dengan sesuatu yang indah.

Warna terang pada putih.


Perincian ros


Kotak putih comel.


Dipayungi bunga dan kristal


Semua gambar adalah ihsan Google images

Nota: Rasanya, sebagai mantan pengantin, lebih molek untuk saya berkongsi idea-idea yang mungkin boleh kamu bakal pengantin gunakan untuk majlis masing-masing. Rasanya, post semalam {Post} cukup menutup tirai majlis kami yang sederhana tapi bermakna. Saya akan tetap masukkan post-post yang mungkin berkenaan dengan majlis saya, tapi mengikut penyesuaian post. Saya tetap akan berkongsi pendapat dan idea, mana-mana yang diminta oleh pembaca. Saya masih berhutang dengan pembaca yang meminta saya ulas tentang kos bunga untuk keseluruhan majlis, pantun-pantun yang digunakan dan langkah demi langkah untuk buat hantaran seperti saya. Ok, saya akan cuba buatkan post demi post tentang ini.

Jangan risau, saya masih disini dan akan terus menulis dengan izinNya :) InsyaAllah

*Mantan pengantin baru*

10 Disember 2010

12 comments:

cha on December 10, 2010 at 9:04 AM said...

thanks for sharing. sgt membantu bg b2b yg tak tau nk start dr mane ni cth terdekat i la hehe

http://whitewallsofhermind.blogspot.com/

Unknown on December 10, 2010 at 9:14 AM said...

go xora! :D

Fiza Zainal Abidin on December 10, 2010 at 9:31 AM said...

selamat menempuhi alam rumahtangga yg penuh indah tapi penuh dgn kesabaran & kekuatan dear :)

annie on December 10, 2010 at 9:48 AM said...

sweet~~ thanks xora ;)

Byzura Mj (By) on December 10, 2010 at 9:52 AM said...

ada post procedure untuk book nikah kat masjid tak? tehe!

Xora on December 10, 2010 at 9:59 AM said...

Dear all: doing my best..! dah lepas majlis sendiri, baru snang hati nak blog walking blog2 org :P bai, ni mesti terlepas post saya nih!! *bite ada la.. tapi. saya pun tak igt post mana.. hahaha.. mungkin ada dalam Langkah Pertama kat ats tu.. mungkin la.. hahah byk sgt post dah tak igt yg mana

Unknown on December 10, 2010 at 10:05 AM said...

yes me too.. nak procedure jugak utk nikah kt masjid.. tq..


:D

Xora on December 10, 2010 at 10:11 AM said...

Joo: saya rasa, setiap masjid mempunya prosedur yg berbeza, jadi mustahil utk saya menulis post yang boleh merangkumi semua prosedur di semua masjid. kecuali kalau kamu nikah di masjid UPM, maklumat yg saya akan beri, mungkin berguna bagi kamu. tapi kalau bukan, kamu perlu google dan cari mereka yg pernah buat majlis pernikahan di masjid yg bakal kamu mahu. tapi apa2 pun, insyaAllah nanti saya akan cuba buat post ringkas tentang prosedur nikah di masjid dan perkara2 yg mungkin org terlepas pandang. Terima kasih untuk idea!

Ciksue on December 10, 2010 at 10:11 AM said...

xora,
suka..suka..nanti boleh la kami yang b2b guna idea yang xora suggest,hehe.
at the same time nak jugak tips dr mantan pengantin kan,hihi.thanks xora

Fifie on December 10, 2010 at 11:04 AM said...

nikah dimasjid? saya nikah dimasjid cheras baru, dan pihak kami bawak bantal untuk alas duduk saya dan mista husband,tapi pihak masjid suruh pakai bantal masjid,kaler cream...:) naseb sesuai..
dan kalau boleyh jika nikah dimasjid jangan bawak anak2 kecil sebab ketika tok imam nak beri sedikit khutbah,bakal mengganggu konsentrasi .....sori kak Xora,,terbagi sikit tips pulak.. :)

Xora on December 10, 2010 at 11:06 AM said...

Ciksue: mana2 yg sesuai kita kongsi ya. yg tak sesuai, kita bincangkan

Fifie: takpe. bagus gak kamu kongsi tips ni, tampung mana2 yg saya terlupa :P

Byzura Mj (By) on December 10, 2010 at 11:20 AM said...

tu la pasal. baca-baca pun tak teringat dah blog sape. hehehe.

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates