Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

03 June, 2010

DIY Wedding Flower Garland



Salam dan hai

Dalam post percubaan membuat centerpiece saya hari tu, Roy ada tinggalkan komen pasal bunga baby breath tu. Walaupun post ni takde kena mengena dengan apa yang dia tanya, tapi mana tau kalau-kalau idea ni pratikal untuk sesiapa nak cuba buat.

Percubaan untuk buat kalungan bunga, pakai baby breath. Sesuai di letak di pintu bilik atau dewan. Atau mana-mana sahaja yang sesuai.


Tak, ni bukan saya punya. Tutorial punye.

Saya berkenan dengan idea ni (tapi tak suka gambar merpati tu. Lagi cantik kot kalau ganti dengan kuntuman bunga). Tambah-tambah lagi masa saya buat percubaan DIY Centerpiece saya, ada banyak baki bunga baby breath. Boleh tahan lama gak dalam cuaca bilik. 2 hari terendam masih ok lagi. Cuma kena rajin tukar air dan potong hujungnya.

Tapi saya belum sempat cuba tutorial ni. Kalau ada masa dan rezeki, mungkin nak cuba juga. Jadi, sementara tu, baik kongsi info ni dengan B2B lain.



Cara dan tips nak buat boleh dapatkan
daripada sini.



Banyak lagi idea DIY menarik dalam blog tu. Pergi la godek-godek dulu ok?


Nota 1: Semalam dah mula buat video Save the Date, tapi entah kenapa, tiba-tiba hang dan tak sempat save! geram betul! dah hampir 2 jam saya buat. Tapi tak apa, nak tak nak kena usaha kan lagi malam ni. (Agaknya hang pasal saya tak layan D SMS malam tadi kot :P kena daulatkah aku?! :P)

Nota 2: Semalam, ayah Laling masuk hospital. Ya Allah, betul2 dugaan untuk dia yang bakal berkahwin dalam seminggu ni. Kalau ikutkan hati dan ada kepak, sudah lama aku terbang ke S.Petani Laling!! Tapi malam tadi dah baca status Facebook Laling, ayah dia sudah beransur pulih :) Alhamdulillah..



3 June 2010

7 comments:

tengkujuh on June 3, 2010 at 9:36 AM said...

idea yang best. tq for sharing. =)

mama affan on June 3, 2010 at 10:19 AM said...

topik bawah : moga laling tabahkan hati..

dugaan sebelum kawen..makna Allah sayang..tabahkan hati..

thezaila on June 3, 2010 at 10:50 AM said...

this is nice.. plus.. rasa nya .. mcm x susah sangat utk dibuat sendiri.. thanks for sharing..

farahfatihah on June 3, 2010 at 11:05 AM said...

idea yg best

Cik Belle on June 3, 2010 at 11:23 AM said...

cantekkk! suke la tengok. hehe

Bushra Tajuddin on June 3, 2010 at 12:55 PM said...

cantek! letak kat pintu bilik or dewan mmg cantek. kalo xora wat tutorial ni, jgn lupe post. nak tgk jugak hasilnye.. ;)

syaliz said...

xora, kalau gune movie maker mmg selalu hang, lagi kalau pc slow, saya selalu save sket2 jadi kalau hang takla ilang byk sgt.... =))

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates