Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

08 June, 2010

Kemas Kini Pendek



Salam dan hai

Update pendek

1. Video DIY saya sudah siap aturan gambar dan lagu. Cuma selitan teks saja yang masih takde "umph". Dah tunjuk kat Am, abang saya pasal dia seorang pengkritik jujur. Bila dia suka, saya pun suka :P



2. Lega gila bila tadi dapat panggilan daripada vendor baju sanding dia. Sudah sedikit meracau, tambahan tinggal baki 4 bulan lebih sahaja untuk majlis saya. Dia minta datang ke butik dia Ahad ni untuk sketching dan amik ukuran badan saya semula (pasal saya kata saya dah kurus :P). Jadi dia nak settlekan semua hari Ahad ni. MALANGNYA, Ahad ni saya baru balik daripada Kedah jadi saya pun tak mahu buat keputusan dalam keadaan penat. Tambah, esoknya dah kena naik kapal terbang paling pagi untuk ke Singapura. Jadi saya dah jadualkan semula jumpa pada hari Ahad minggu depan. Huu harap jangan la tangguh lagi.

3. Ayah sudah tengok harga perabot untuk katil. Harga cam nak pengsan (sekurangnya, bagi saya la). Tapi tak tau la ayah nak amik ke tidak. Kalau saya, saya takmo! Merepek mahal macam tu. Tapi ibu sudah bising-bising, kata jangan takde hiasan bilik pengantin.

4. Segala urusan lain seperti tudung dan kasut nikah dan kad jemputan cuma dapat uruskan lepas balik dari Singapura minggu depan. Sekarang tak dapat fikir apa-apa lagi.



Saya sudah terasa bahangnya sekarang! Sudah berjanji dengan diri sendiri, tak mahu panik dan buat perkara tak semenggah.


Sekian.


8 Jun 2010






8 comments:

farahfatihah on June 8, 2010 at 9:20 AM said...

wahh xora rajinnya u DIY video sendiri..guna software apa yer

PurPLe LaDy AiFA on June 8, 2010 at 9:27 AM said...

4 months.. sempat lagi tu xora.. i yang 3 minggu je lagi nie x reti2 lagi nak tersedar dr lamunan.. huhu. good luck 4 all ur preparations! bg i, dengan segala plan you nie, mmg nmpak perfect dah!

Xora on June 8, 2010 at 9:31 AM said...

Farah: pakai window movie maker, yg mmg dah sedia ada dalam komputer ni. tak buat grand mana, cuma nak buat utk kepuasan sendiri :P

Aifa: libas kang kamu ni, 3 weeks aje lagi ni! ish Aifa, jgn la kata perfect. tiada yg sempurna. Cuma ckup la apa yg dirancang terlaksana.

ShimaRasedi on June 8, 2010 at 10:31 AM said...

Beb..pasal perabot katil tu..ko bole survey kat cavenzi...cavenzi tak silap aku ada dekat2 rumah kita...paling jauh pun kt HQ dia kat balakong..tu mcm2 ada..kalau ko nak pegi sana..pegi sabtu or ahad.. sbb haritu banyk sale yang di buat...ada set katil 399 pun ko bole dapat...then belek2 jugak paper the star on friday,saturday or sunday, kt dalam tu banyak iklan so ko bole pilih mana mana yang ada sale...

ko try tengok eh...

cikyuSnida on June 8, 2010 at 12:43 PM said...

jangan panik! itu betol... kalau serabut nnt semua benda x jadi. =)

Bushra Tajuddin on June 8, 2010 at 3:26 PM said...

beshnyee.. rajinnye xora ni.. siap DIY video lagi.. xsabar lak nak tgk video xora.. bagus awal2 dh wat.. nnt xla kelam kabut sgt kann.. jgn risau.. insyaAllah, sumenye akan berjalan ngan lancar.. all the best xora! :)

Xora on June 8, 2010 at 3:30 PM said...

Shima, thanks wei! aku adh bgtau parents aku. nnt diorang gi carik. yg mahal tu pasal perabot kayu. Ko tau aje la, parents if bab2 kayu ni, ditanya nya kayu jenis apa, adakah serbuk kayu dimampatkan, etc2. aku bukannya tau sgt hal ni, jadi serahkan aje pada diorang :D

Ida: itu la, cuma turunkan degupan jantung kencang :P

Nyomel:tu la pasal nk buat awal. takut meraban disaat akhir, tak dapat nak enjoy moment tu. thanks utk doa kamu! :D

Acaii Jawe on June 8, 2010 at 5:26 PM said...

Bertenang!! hehehe..:)
Semoga semuanya berjalan lancar, chaiyok!! *bagi semangat ni.

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates