Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

30 June, 2010

Post Syok Sendiri



Salam dan hai

Saya nak tulis perkembangan perjalanan majlis ni. Post untuk diri sendiri dan kenangan untuk masa depan nanti.

Buat masa sekarang, semua masih dalam kawalan. Ada juga yang tak capai dateline tapi tak apa la. Kena tangguh ke bulan lain.

Hari ni, hari terakhir dalam bulan Jun. Saya cuma tinggal 3 bulan sahaja lagi nak uruskan. Teringat dulu masa abang saya bagitau yang dia nak kahwin, lebih kurang dalam tempoh yang sama ini la. Tapi masa tu rasa lebih tenang sikit. Mungkin bukan majlis sendiri kot.

Bulan Jun ni berjaya selesaikan:-
Jumpa Vendor pelamin
Temujanji untuk design baju sanding
Final design untuk baju sanding
Tempah kad kahwin
Ayah uruskan borang kebenaran nikah di masjid

Perkara dalam bulan Jun yang akan diselesaikan dalam bulan Julai
Buat video Save the date
Ibu jahit bantal hantaran
Ibu jahit bantal nikah

Saya masih tercari-cari kasut nikah idaman saya.

Kenapa takde orang buat kasut tapak bewarna macam ni?? Saya cuma mahukan tapak kasut saya bewarna (Kang ada jadi kes aku spray tapak kasut aku ni kang!)




Pernah terlintas nak tempah, tapi bila fikir semula, amat la tak berbaloi. Kasut sahaja. Tak perlu nak boros atau cerewet sangat. Pilihan terakhir, mungkin berpuas hati sahaja dengan kasut yang mana sudah menjadi rezeki saya.

Tak perlu nak tetapkan daripada hujung rambut ke hujung kaki segalanya sempurna.

Tiada masa nak jadi cerewet hanya kerana sepasang kasut. Banyak perkara lain kena fikir.

Bulan Julai yang menanti saya:-

Tempah bunga untuk majlis nikah, sanding, deko bilik dan bunga tangan
Door gift Meja beradap
Cat rumah
Jumpa katerer bincang kek dan warna tema
Idea Bilik pengantin
Jahit langsir
Semak contoh kad kahwin
Projek khas untuk Am
Cari tudung nikah
Trip ke Nilai 3 bersama ibu ayah
Amik cincin dan gelang nikah
Printing senarai nama tetamu atas sticker


InsyaAllah, boleh uruskan ni.

Yakin. Yakin! Kena yakin!! Kalau tak yakin pun, lama-lama jadi yakin!

Nota 1: Kali terakhir saya alukan pembaca tegar pada yang ke 230. Jadi ada 30+ pembaca tegar baru yang saya tak sempat alukan, terima kasih ye sudi ikut blog ni. Pada yang selalu hantar komen, minta maaf sangat kalau saya tak reply pada komen box tu. Mana yang saya sempat buat balasan secara pukal, saya balas. Tapi semua komen saya baca. Terima kasih sangat-sangat.

Nota 2: Pada B2B yang hantar emel minta saya masukkan gambar pre wedding saya, tunggu dulu ya cik-cik manis semua. Lagi 2 bulan nanti InsyaAllah saya masukkan video *senyum. Jadi buat masa sekarang, saya tukar gambar utama kat ruang "Pre Wedding Kami" sahaja la dulu ye? Bulan ni saya masukkan gambar-gambar masa kat 'Zaman Universiti'



30 Jun 2010

5 comments:

S!eZaN on June 30, 2010 at 10:32 AM said...

try click link blog nih..rase cam ade kasut yang tapak bwarna..hope dapat membantu..

http://lolitacandy.blogspot.com/search?updated-max=2010-06-09T19:18:00-07:00&max-results=7

Unknown on June 30, 2010 at 11:06 AM said...

hi xora...mia pun akan cari kasut yg kena pd tema baju kot.mmg nampak cantik klu ada tapak berwarna..ble amik gmbr...wah mesti gourgeous nye

farahfatihah on June 30, 2010 at 12:06 PM said...

xora...semoga semuanya berjalan lancar ya..harus yakin!!!

ShimaRasedi on June 30, 2010 at 3:56 PM said...

yeay!! chaiyok chaiyok..esok aku tuka department...yeay!!!!

Anonymous said...

kalo tak ade blog boleh jadi pembaca tegar xora tak?;)

~siti~

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates