Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

12 August, 2010

Persiapan Majlis Dalam Bulan Ramadhan



Salam dan hai

Macam mana ibadat berpuasa kawan-kawan?

Semalam, juadah berbuka puasa pertama saya sekelurga-- Mee Jawa


Orang separuh Jawa masak Mee Jawa-- terlalu pedas ;p Cuma bulan Ramadhan ni aje la boleh cuba pelbagai resepi. Semangat entah daripada mana datang!

OK, berbalik pada persiapan majlis kami. Walau dalam Bulan Ramadhan, tapi persiapan tetap berjalan, walau lebih lambat daripada siput.

Rasanya, aktiviti saya dipenuhi dengan aktiviti mengikat riben kad jemputan. Saya suka buat dalam keadaan bebas tekanan. Saya tau, mengikat riben ni makan banyak masa saya, sedangkan saya boleh buat perkara lain dalam waktu yang sama, tapi tak apa. Bukan hari-hari kerja mengikat riben (saya takut nak minta tolong orang pasal takut nanti saya tak puas hati. Saya tak cerewet, cuma saya ada pendapat sendiri -- bila seseorang mengatakan diri dia tak cerewet, sememangnya dia seorang yang cerewet)

Ibu saya pulak, sibuk menjahit
bantal pouf saya. Ibu kata "jangan amik gambar! nak letak dalam blog la tu!"



Kerja ibu yang masih berlangsung
1. Langsir bilik saya. Jahit simple sahaja jadi minggu ini pun boleh siap.
2. Bantal nikah. Ibu takut nak jahit (patut tak payah bagitau ibu harga kain tu)

Kerja ibu yang sudah siap-- kain untuk deko bilik saya.

Tugas saya yang belum siap -- tak ingat pasal banyak sangat ;p

Nity, ko diam. aku geget ko kang! Ha la, nanti aku buat tentatif tu.


Esok hari Jumaat. Boleh sambung ikat riben di pejabat! Kena cari tempat yang orang tak ramai. Segan.


Nota: IKEA ada buat sale raya! Klik disini


12 Ogos 2010



7 comments:

Byzura Mj (By) on August 12, 2010 at 9:24 AM said...

memang lawa bantal tu. alangkah bestnya kalau mak saya larat seperti dulu :(.

farahfatihah on August 12, 2010 at 9:55 AM said...

xora, tentatif tuk bridesmaid ke? kalau ya, wat la...nak wt guide

Mrs Diba on August 12, 2010 at 9:56 AM said...

erm sy pn kene buat preparation time puasa ni, sebab kan ada byk cuti umum. so sy amik peluang balik kmpung tolong mak prepare my wedding.. ngee

Xora on August 12, 2010 at 9:57 AM said...

Bai, sayu lak saya baca

Farah: tak, tentatif majlis. pengapit saya merangkap WP saya, jadi dia nak tau apa yg saya dah siap apa yg belum ;p bridesmaid? saya takde bridesmaid Farah

Mysarah Rahman on August 12, 2010 at 10:13 AM said...

sume tempat pown nak buat sale. stress! (sebab dah kering. haha)

hana yoriee on August 12, 2010 at 11:02 AM said...

uiii..nampak sedap mee jawa itu!.. =)

khairulhaya on August 12, 2010 at 12:41 PM said...

bestnye mak xora pandai jahit bantal pouf tu..bole la roy tempah dgn mak xora je..xpon sewa je kt xora..hehheheh..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates