Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

30 August, 2010

61 Hari Lagi


Salam dan hai


Apa perkembangan saya dengan baki majlis 61 hari lagi ni?

1. Kad Kahwin
Selesai bagi kad 500+ untuk belah D. Lega sangat! D kata, famili dia tak perlukan sampai 500 kad, tapi tak apa la. Sekarang, kad untuk belah saya berbaki 170 keping sahaja lagi. Sangat sempat siap sebelum akhir bulan September InsyaAllah.

2. Deko bilik pengantin
Tunggu lepas raya baru boleh laksanakan rancangan. Barang- barang keperluan untuk deko dah dibeli, tunggu masa sahaja nak buat semuanya.

3. Hantaran
Hantaran dua-dua belah dah selesai, cuma tinggal manisan sahaja. Saya dah fikir, kalau la tak jumpa vendor kek yang berkenan, saya terus tukar hantaran kepada cupcake atau coklat sahaja.

4. Buku tetamu
Layout bahagian dalam sudah siap. Cuma nak dapatkan persetujuan daripada D dan tunggu D beli kertas A4.

5. Rozek
Baru beli pin untuk digam kat rozek. Kemudian, beli bunga lagi untuk buat tambahan rozek lagi pasal sudah kira-kira, takut ada penanggah yang tak dapat rozek. InsyaAllah boleh siapkan sebelum raya.

6. Baju pengiring
Majlis kami memang tiada flower girls atau dayang-dayang. Kami mahu hanya kami di karpet merah (pengapit aje boleh. hihi). Atas permintaan mak D, kami selitkan seorang budak pengiring di hadapan kami. Jadi semalam sempat ke Jalan TAR beli baju melayu hitam untuk dia. Selesai.

7. Diet
Saya rasa nak berhenti daripada diet. Ada beberapa kawan di pejabat dah mula tegur kata saya nampak terlalu kurus. Ibu pun sudah bising. Tapi kalau ikutkan berat badan sekarang, masa kat UiTM dulu lagi kurus. Tapi rasanya, cukup sahaja la diet saya. Cuma perlu kekalkan berat badan sekarang. Maka, saya buang ticker berat disebelah ni. Cukup dengan motivasi selama ini *senyum. Oh ya, sudah selamat beli girdle, untuk dipakai pada kedua-dua majlis nanti. Macam saya bagitau kakak ipar saya, K.Ana "Menangis masa nak bayar".

8. Misi Sulit
Daripada enam misi sulit kami, tiga daripadanya sudah siap, dua dalam proses dan satu masih belum dimulakan. Yang dua dalam proses ni, kena siapkan sebelum raya InsyaAllah.

9. Video Save the date
Hari tu, komputer rumah ni kena virus. Tapi orang yang install ni, takde pula install video maker yang baru. Yang kat opis tu, tak sama macam yang saya buat dulu. Jadi ada bahagian yang saya nak edit, tak dapat nak edit. Maka, kalau memang sudah malas nak edit, saya akan masukkan sahaja video tu, tapi bahagian akhir nya, saya akan buang sikit ;p InsyaAllah, post pertama untuk bulan September.

10. .. apa lagi?
Kalau ikutkan tentatif persiapan, buat masa sekarang semuanya masih mengikut jadual. Ada terkucil sikit sana sini, tapi rasanya boleh disiapkan juga ni.


Tapi saya tiada gambar pasal bateri camera tertinggal di pejabat dan camera tertinggal di rumah. Memang pakej 'lengkap' sangat!



30 Ogos 2010




4 comments:

malinasiam on August 30, 2010 at 9:24 AM said...

moga semua nye lancar dear

hana yoriee on August 30, 2010 at 9:40 AM said...

waahhh..dah mencapai berat badan idaman..sungguh kagum..hehe..=) hana msih belum berjaya lagik..adoi..=p

Unknown on August 30, 2010 at 9:45 AM said...

yang lain zaa tak nak sentuh sebab zaa tau xora bleh handle! bab diet tu je..jangan kurus sangat, nanti tak berseri..heheheh :)

Byzura Mj (By) on August 30, 2010 at 10:05 AM said...

semoga dipermudahkan semua k

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates