Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

24 June, 2010

Video DIY: Ciri dan Citarasa



Salam dan hai

Saya ada tulis yang saya tengah usahakan nak masukkan
video majlis nikah Laling kat blog ni tapi tak dapat-dapat. Entah apa masalahnya!



Malas nak fikir masalahnya dengan blogspot ni sampai tak dapat upload, jadi saya upload kat Youtube.

Dengan rendah hati, saya kongsi video DIY saya untuk Laling pasal sudah berjanji. Kalau nak tengok video majlis tu, link kat bawah ni. Saya suka sangat moment suami Laling acah-acah, tersasar masa nak cium dahi :P
Laling

Tujuan saya tulis post pasal video DIY ni, dulu, saya ada tulis yang saya nak buat post berkenaan pemilihan lagu untuk video DIY. Tapi saya rasa, tak sesuai untuk saya seorang menulis tentang ni sedangkan ramai lagi B2B yang pernah buat video masing-masing, terbaru Harz. Mesti masing-masing ada cerita dan pendapat nak dikongsi.

Perlu diingat, hasil video DIY yang dirakam pakai handycam, takkan sama dengan hasil videographer pro, baik daripada segi kualiti, angle dan idea. Bagi mereka yang ada budget untuk upah videographer, baik teruskan. Saya sendiri, kalau bukan diatas faktor kekangan kos, saya pun akan upah videographer pro. Tapi tak apa, syukur dengan handycam yang ada, saya cuba hasilkan memori sendiri.

Jadi, apa kata kita bincang kat ruang komen tentang:-

1. Bagaimana korang buat pemilihan lagu; adakah berdasarkan lagu tema korang? atau lagu popular waktu tu? atau lagu kegemaran korang?

2. Apa yang kamu titik beratkan tentang susunan gambar/ video; masukkan muka orang-orang penting? atau perkara-perkara kecil yang orang selalu terlepas pandang? atau selarikan tempoh gambar dengan tempoh muzik?

3. Lagi?? Jom kongsi!! Boleh tolong B2B yang lain!

Kalau untuk saya, lagu saya pilih biasanya mewakili macam mana saya nak suasana video tu dilihat. Macam video' Save the Date' saya, lagu memang langsung tak popular tapi saya pilih pasal saya menggambarkan kesesuaian lagu catchy dan rileks tu mengiringi gambar-gambar pre wedding saya. Daripada segi penyusunan gambar, saya jenis suka padankan tempoh gambar dengan lagu. Jadi kalau laju lagunya, laju juga gambar :P


Korang pulak macam mana?




24 Jun 2010

4 comments:

farahfatihah on June 24, 2010 at 1:39 PM said...

to me, lagu mestilah seiring ngan kejadian time tu huhuhu rakam semua keadaan yg melibatkan pengantin...ucapan kawan2 or sedara2 perlu dimasukkan sekalu sbg intro n ending...ok ke? huhu

hana yoriee on June 24, 2010 at 2:09 PM said...

lagu romantik2 yg menggambarkan pasangan itu..hihi..

ally on June 24, 2010 at 3:24 PM said...

dah tgk video tu..hihi..comelnya that couple..hubby dia lak suke gurau2 cam tu..for sure OP dpt capture yg best2..hihi..

ally on June 24, 2010 at 3:24 PM said...

eh..lupe nak komen sekali..kalo psl pemilihan lagu, sy suke yg sesuai dgn suasana n juga couple tu sendiri..kalo sesuai tp couple tu x suke, x syok juga..hihi

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates