Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

22 June, 2010

Laling Episod 3



Salam dan hai

Laling bersanding pada hari Ahad, 12 June. Pagi-pagi lagi sudah dapat SMS jemput sarapan kat rumah Laling. Nyums!!



Nasib ada kawan opis yang datang daripada hari Laling nikah, jadi dengan dia la saya ke hulu hilir, temankan Laling gi butik untuk mekap.

Semua moment transformasi Laling saya rakam dalam video. Jadi tak dapat nak upload kat sini pasal terlalu lama dan terlalu besar.

Pendekkan cerita--- TING!!

Laling selepas transformasi





Walau dah dapat title Puan, dia masih nak buat pose macam ni!



Abaikan pengantin lelaki mana ntah belakang gambar tu. Fokus pada kain Laling! B2B yang kain meleret, ini adalah pose wajib ok!


Lepas dah mekap, balik semula ke rumah pengantin. Minta Laling posing atas katil. Empuknya karpet bulu kucing tu!! Geram sangat kot!




Berpuluh-puluh video dan gambar saya amik, jadi tak perlu kot nak letak semua dalam sini.

Saya tak dapat tunggu Laling lama pasal petang tu sudah janji sama ayah ibu nak gi Padang Besar. Kami tak pernah sampai ke sana, jadi mesti la kena jejak juga walau sekali. Jadi, saya ke dewan dahulu, tinggalkan Laling posing dulu.

Majlis berlangsung di Kelab Laguna Merbok. Masa saya sampai, tetamu pun dah ramai. Ada juga kawan-kawan opis yang turun dari KL.

Makanan sedap sangat pasal ada ayam goreng! Nasi minyak hujan panas (rasanya naa diberi) pun cantik!



Saya memang nak pergi tengok pelamin Laling pasal Laling ada bagitau yang pelamin dia, ada slack daripada segi pemilihan warna hijau. Jadi saya nak la pergi tengok.





Serius, tak dapat kesan apa yang tak kena dengan pelamin Laling. Saya tengok cantik aje. Tapi iye la, kita tetamu, mungkin kita tak tengok perspektif daripada kaca mata seorang pengantin. Apa-apa pun, bagi saya, pelamin Laling cantik dan sesuai untuk pentas tu. Memang la, rasanya warna hijau memang menyelamatkan keadaan.

Meja potong kek baru tengah nak disiapkan. Jadi sempat la amik gambar juga. Sebenarnya, kek ini dummy cake, tapi serius, kali pertama tengok rasa cam kek betul. Pasal kek ini kek aising, bukan fondant. Cuma kat bawah tu aje yang betul, kat atas semua dummy. Tapi struktur aising yang tak sekata, buatkan kek ni nampak cam betu!


Apa ini???!! Bakul kecil diletak begini?


Bunga rampai! LIKE! Laling pernah bagitau saya yang dia nak gunakan idea bunga rampai ni pasal masa abang saya kawin dulu yang saya letak bunga rampai kat pintu masuk dewan. Tak kisah pun pasal idea ni memang untuk kegunaan semua. Tradisi kita, harus kita teruskan! Wangi pentas tu, saya suka!


Saya tak dapat tunggu Laling datang dewan pasal sudah mahu gerak ke Padang Besar. Tapi puas hati dapat luang masa dengan dia dua hari berturut-turut, temankan dia nikah. Memang sangat best!

Nak berguru dengan Laling, macam mana nak jadi pengantin yang sempoi dan rilek!

Hari saya sampai ke Malaysia, hari yang sama majlis bertandang Laling. Tak dapat datang :( Tapi bila tengok gambar daripada Facebook kawan opis, suka sangat tengok Laling dalam songket ungu ni!


Kek tu dibuat oleh Vanilla Cakes & Such


ALERT-- Idea deko kek! Tabur kelopak bunga dan boleh letakkan kad kahwin kita juga!

Alhamdulillah, majlis Laling sudah selesai. Tengok senyuman dia, tiada siapa dapat duga hati dia macam mana kan?

Sangat kagum dengan ketabahan Laling :)

Nota: Kedah sangat cantik! Sangat tenang dan sangat saujana mata memandang! Jangan lupa singgah makan ayam Radix Fried Chicken!! Nyums!!! Teruja kali pertama jumpa dan sangat suka kentang lenyek dia :D



22 Jun 2010

7 comments:

PurPLe LaDy AiFA on June 22, 2010 at 9:09 AM said...

redha tu penting kan.. and ikhlas. kalo dh ade dua tu memang semua akan berjalan lancar.. alhamdulillah. bgs nye laling neh..

oo bunga rampai tu la yg akan wangikan pelamin ek? okey2. boley dripraktikan neh

hana yoriee on June 22, 2010 at 9:26 AM said...

bilik dia sgt cantek! suka jugak carpet bulu2 tu..hehe..

farahfatihah on June 22, 2010 at 9:33 AM said...

bagusnya laling tu...mmg sungguh namapk ketabahan dia..moga semuanya beransur pulih

Unknown on June 22, 2010 at 9:48 AM said...

betul..die nampak cantik. =)
dlm hati kite tak tau.

Aty Fared on June 22, 2010 at 10:18 AM said...

strong enuf.. :) nampak di wajah nyer.. ade hikmah disebalik kejadian..insyaallah..

apepon..crown die cantik... ;)

Reen Tart Nenas on June 22, 2010 at 11:51 AM said...

tgk die cantek pakai songket, so aku rase tak salah pilihan ku memakai songket juge... walaupun aku xkan secun die, sebab aku gemuksssss!

NoRr on June 22, 2010 at 3:22 PM said...

xora, she looks so glowing despite everything kan...suka tengok pics semua...=)

RFC tu mmg nyumss..sy baru ja lepas makan lunch tadi...ayam dia tak muak macam KFC.sejak sy dok perlis ni baru belajar2 kenal RFC...heheh

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates