Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

19 August, 2009

Tepak Sireh


18 Ogos 2009

Salam dan hai

Ni percubaan zaman tok kaduk hari tu




Komen: kosong sangat la.. tak nampak element ungu la..benda ungu menjalar tu wajib ke?. ngapa tepak sireh kelam?..beli bunga banyak-banyak, pakai banyak tu aje? bla bla..
Tema: hutan khatulistiwa
Pengajaran: Kritikan membina harus kita dengar kalau nak maju. Jangan ego sangat takut dikritik dan syok sendiri. Amat rugi dalam keadaan macam tu.

Usaha demi usaha.. pendapat demi pendapat.. email demi email.. akhirnya hasil akhirnya camni






Kat ruang bawah tu nanti nak letak bunga rampai.. kasi tutup tapak kayu nye dasar.


abang saya kata, penutup tu kosong sangat.. jadi saya hias camni.. Yang penting bagi dia asal ada warna ungu--tu aje penting. Kristal ungu tu asalnya benda yang menjalar, tapi saya kasik potong dan ikat untuk tutup tengah ikatan riben. Tema hantaran kali ni, semua riben bentuk macam tu..

Terima kasih pada individu yang banyak membantu saya, terutama Amirul Syafique yang tak bosan-bosan reply email saya, berkongsi idea. Walaupun hanya kenal dari alam maya aje, tapi dia bantu saya dengan cukup baik. Terima kasih.

Jadi camne bloggers? Lepas tak untuk budak baru belajar cam saya? Saya tau cantik ini adalah subjektif, jadi untuk itu saya faham kalau ada yang rasa tak lawa. hihihi.

Oh ya, hantaran ni tak fotogenik, kat real life lagi cantik (cover line) . Serius tak tipu. Camera cap ayam takleh lawan camera DSLR :(


p/s ada sapa-sapa ada tips untuk kasi tepak sireh lebih berkilat? dah rendam dalam pencuci tembaga, tapi belum cukup kilat..

15 comments:

khairulhaya on August 19, 2009 at 8:40 AM said...

halooss xora..

ala ok la tu xora..mgkn sbb xora guna tray yg mcm tu sbb tu nmpk kusam sedikit n tradisional.klu pakai tray putih tu mgkn menyerlah sket..mgkn la kot..

xora said...

roy adalah pengkomen pertama.. tahniah2.. oh, ayah nak tepak sirehnya tempat lain dari white tray pasal tepak sireh 'kepala' hantaran, jadi nak dia stand out dari yang lain. hantaran brang kemas+wang hantaran pun bekas akan lain, masih mencari idea ni utk dulang tu.. huhu

Anonymous said...

salam. kalau nak kilat, pakai polish nama dia 'brasso'. serious. confirm kilat. tapi kena rajin gosok la ekkk... selamat mencuba :)

Puan T on August 19, 2009 at 9:42 AM said...

yer brasso adelah the best!!~kilat2!~

xora on August 19, 2009 at 10:00 AM said...

baik, operasi mencari Brasso akan dijalankan! ada kawan bagi idea dan mungkin nk gunakan idea beliau juga, selitkan tepak sirih berlatarbelakangkan cover ungu tu dan susun macam kipas.. supaya takdela nampak kotak tu kangkang tanpa sebab --ayat sahabat tu :P

Puan T on August 19, 2009 at 10:38 AM said...

penggunaan brasso = amik kain buruk, bubuh brasso atas kain buruk pastu gosok, jgn xgosok. gosok!!~sental baeeekkk pnye!!~buley juge diaplikasikan kt dulang tembaga.

botol kaler biru, tutup kaler merah. kt botol tu pon ada kaler putih sikit2.aku rs maha store ada jual.

ctfza on August 19, 2009 at 1:22 PM said...

haa.. dah makin cantek..sangat pandai ;-)

yang orkid tu kan.. saya tak berkenan tangaki hujung dia tu sebenarnye.. yang warna cokelat tu.. orkid saya pun saya beli yang takde tangkai atas tu.. hehe tapi tepak sireh awak ni mmg chantekkkk....

nak upload gambar orkid tak boley lagi sebab ibu tak mulakan misi lagi.. ibu dah cakap ibu nak buat flower arrangement.. ibu tak percaya kat anak dia ni.. "kene tengok ibu buat dulu n thn tiru ibu buat" tu ibu cakap.. huuu..

nanti kalau ibu sy dah start misi sy uploadkan eh

ctfza on August 19, 2009 at 1:25 PM said...

owh.. rasanya kene buat lapik dalam kotak tu bagi tinggi sikit supaya tepak tu nampak tinggi dan tak tenggelam dalam bunga.. baru nampak mcm gah sikit kut.. pendapat je tau..

xora on August 19, 2009 at 1:45 PM said...

ye ctfza, mekacih ambung2 kata cantik.. tapi nk improve lagi sebab ada kawan bagi idea yg saya suka..sayang la nak buang tangkai tu pasal masa beli dah memang ada. tapi kalau orkid tu letak menegak, cantik bila ada tangkai. saya letak orkid menegak utk hantaran kasut. nanti saya upload? kita kongsi2 idea ye.. kan kita geng :P

miza on August 19, 2009 at 2:32 PM said...

ait..ok la ni..dah cun dah..suker soft purple...masa tunang pon guna kaler ni..jgn sarat sangat la..nnati serabut jer

Amirul Syafique on August 19, 2009 at 10:31 PM said...

huhuhu .. mir rasa..,kalau bunga tu di letak di sisi tepi tepak menghala ker depan lagi lawa kot.. apa pun good job

xora said...

mir, great ideas.. nanti saya try n error ok??!! thanks!!

pnkby on August 20, 2009 at 8:56 AM said...

hai xora,
saya blog hopping ni, selama ni silent reader jek..hehe..tgh buntu carik idea nak hias hantaran jugak. rasanya yang terkini cantik.
dulu masa kakak saya kawen, masa kecik2 la saya ditugaskan kilatkan benda2 tembaga ni la.. gune satu cecair nama brasso ke apa tah..hope membantu

xora said...

pnkby, thanks for hoppin' here..! wahh ramai cadangkan brasso dah ni! baik, saya akan buat.. erm.. mas akecik2 pnkby kena tugas gilap.. agak2 dah besar ni nak tak amik upah gilap dari saya?? hihihi.. just kidding

pnkby on August 21, 2009 at 1:50 PM said...

xora,hehe..boleh jugak nanti saya bagi quotation..hehe..gurau je ;p

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates