Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

25 March, 2010

Semangat Seorang Bakal Pengantin



Salam dan hai

Semangat seorang bakal pengantin memang mengkagumkan.

Terbaru, saya terkagum yang amat sangat, dengan Faradiba.

Dia dengan semangat yang hebat, berjaya
DIY veil nikah dia sendiri.


Sumber: MyfavColourispink

Serius, memang saya kagum. Amik kira semua kos yang terlibat, saya rasa Fara dah jimat lebih RM100-RM200 secara kasar. Nak baca lebih lanjut tentang harga dan prosesnya, boleh
klik di sini untuk baca veil nikah Fara.

Bercakap pasal nikah, saya terfikir, nak cari karpet bulu-bulu kucing ni untuk dijadikan alas masa akad nikah nanti. Ish!, bukan nak dibuat ganti red carpet macam dalam gambar kat bawah ni ye B2B sekalian.


sumber: soulmatesphoto.com

Beli yang besarnya boleh dipikul ke masjid :P bentangkan dan boleh tabur kelopak bunga-bunga sikit kat atasnya, kemudian letak bantal nikah untuk D. Tok kadi dan saksi-saksi boleh tumpang duduk sekali, kalau muat la :P

Kena beli dua carpket la kot, pasal saya pun nak duduk atas carpet bulu-bulu tu!Itu aje la termampu pasal takleh nak buat pelamin mini ke masjid :P Jadi kena pilih sesuatu yang praktikal untuk digunakan selepas majlis.

Saya tak ingat saya baca kat blog mana, tapi blogger tu ada kongsi info nak cari carpet bulu-bulu ni. Boleh cari di Nilai 3 atau di SSF. Mungkin saya akan tinjau-tinjau dulu.
Amirul pun pernah pakai carpet bulu-bulu ni buat bantal hantaran pelanggan dia. Nanti la nak tanya kat dia.

Bantal nikah kami, ibu bersungguh nak buat pasal kalau sewa, buta-buta aje bagi kat orang RM100++. Kalau buat sendiri, pada kos kurang dari tu dan boleh dipakai untuk kat rumah sendiri. Sabtu ni InsyaAllah cari kain untuk alas bantal dengan ibu ayah. Nanti bila ibu dah siap jahit, baru saya boleh masukkan post.

Tapi tu cadangan aje dulu. Saya tulis kat sini pasal takut saya sendiri lupa apa yang saya nak :P Iye la, semakin hari semakin banyak gambar baru yang dijumpai. Jadi semua dah bercampur aduk dalam kepala ni jadinya :)

25 Mac 2010

19 comments:

Unknown on March 25, 2010 at 8:34 AM said...

uhh..malunyer saye :P

sri seri on March 25, 2010 at 9:53 AM said...

eemmm...cam cantik je...saya leh bygkan..wahh..sgt romantik..lepas tu karpet tu leh letak dalam bilik la...he..he..

farahfatihah on March 25, 2010 at 9:56 AM said...

hi dear..lama xsinggah sini..huhuhu cantik la veil dia tu..teringin nak diy gak tp xtau la caranya...

Xora said...

Fara: hihi.. benda best harus diwar-war kan!

Seri: semestinya carpet bulu kucing letak kat bilik. best.. best.. letak kaki atas carpet bulu kucing tu :D

Farah: cantik kan? tanya la Faradiba caranya, mesti dia tak kisah kongsi

Moose on March 25, 2010 at 10:14 AM said...

xora, nanti kalau dah tau carpet bulu kucing (comel gila nama!) tu jual dekat mana, sila war-warkan ye! sebab tengah mencari jugak ni, untuk buat alas platform pelamin. last week call parents, we've decided to DIY pelamin.

dulu pernah baca 1 b2b beli carpet tu tapi lupa blog mane n beli dekat mana. ikea ade style bulu kambing tu tapi mak aih, sampai 100++ kot klo tak silap. macam tak berbaloi plak. klo ade alternative lain yang murah dan cantik, apa salahnya kan?

Xora said...

Moose: saya tak tau nama dia apa, tapi rumah kawan saya ada carpet cam tu dan kucing dia suka baring kat situ. jadi kami bagi nama carpet bulu kucing :P rasanya kita berdua baca dari source yg sama, tapi tak igt dari blog siapa. OK, nnt kalau ada info, saya tulis kat sini ye?

Ibu Najla on March 25, 2010 at 12:40 PM said...

xora, saya ade beli bulu2 kucing tu. saya beli kat plaza gm chow kit. cheaper than ssf harga dia (rasanya lah). 20 rgt lebih jer semeter.. tapi dia bukan karpet. sebab nipis jer. tapi saya jadikan dia carpet (hiasan bilik perantin). hehehe...

mama affan on March 25, 2010 at 4:15 PM said...

xora..suka idea kapet bulu2..lembut dan selesa..ryna penah tgk kat nilai 3..rege pun ok, tgk saiz la kan..

ryna dulu bantal nikah kedai pengantin bg pnjm free..nasib baik la..huhu..

dilla on March 25, 2010 at 5:39 PM said...

terjumpe blog ni dt blog intan..hehe..

saya ade karpet bulu.tp xde finishing la tepi die...=)
klu beli kat ssf kompem mahal tau..:p

neway selamat berkenalan...=D

hana yoriee on March 25, 2010 at 6:03 PM said...

waaahhh..siap nak bawak karpet ke masjid..kagum kagum..

hana pun mahu mencarik karpet seperti ini jugak.. =)

Anonymous said...

dekat nilai 3 rasanya ada astu kedai tu jual... tak ingat harga

Xora said...

Azian: adakah kamu blogger yg saya dan Moose cari2?? :P thanks for the info. takpe, tak perlu carpet gebu bagai. sekadar ilusi gambar aje sebenarnya :P thanks azian!

Ryna dan Aurinh: tu la. dengar kat Nilai 3 mmg ada. nanti nak cari2. thanks ya :D

Fadillaz: saya pun dgr perkara yg sama SSF mahal kan? ye selamat berkenalan :D

Hana: cari.. cari! kita cari sama2 :D pasal tu nak carpet yg ringan aje. takde la jenuh org nk angkat :P

Ibu Najla on March 25, 2010 at 9:47 PM said...

hahaha...mestilah tak. saya tak pernah cite pasal carpet bulu kucing tu pun. saje2 beli.nak buat kretif sendiri. lagipun nak sep bajet dari beli karpet mahal :p.

Intan Suhana on March 26, 2010 at 12:34 AM said...

cantik veil tu, n sgt kemas ^_^
hoho~~br tahu rupanya ade dijual border lace..hmmm,bleh simpan info ni utk masa dpn :-)

Xora on March 26, 2010 at 8:03 AM said...

Azian: ooo senyap2 aje ye :P

Intan: kamu boleh tanya faradiba cara2 kat blog dia :)

izan_ali on March 26, 2010 at 8:36 AM said...

hehe saya juga teringin nak pakai kapet bulu kusing untuk pelamin mini masa bertunang nanti :) saya ada survey harga kat nilai 3 memang murah.. :)

Xora said...

Izan, beraopa harganya kat nilai 3?? cite la..

izan_ali on March 26, 2010 at 8:45 AM said...

aritu pergi nilai 3 sebab mak nak beli langsir, dah alang2 tu nak tengok sekali barang2 untuk bertunang nanti.. pastu jalan2 dapatlah beli manik gantung2, then saya tengok2 la kapet bulu kucin, saya sebenarnya dari dulu lagi dah berangan nak kapet bulu kucin untuk bertunang hehe

saya tanya saiz yg agak sederhana kecil (saiznya muat 1 ukuran meja jepun kut) dia letak 200. saya tanya takleh kurang ke? dia bagi 170 saya tanya lagi dia bagi 150 huhu dapat gaji bulan depan saya akan ke sana ambik kapet saya.. yg saya berkenan tu ada 3 elemen bulu kat kapet tu, bulu biasa, bulu kilat2 dan bulu cam kasar2 sket... serius cantik

Xora on March 26, 2010 at 8:57 AM said...

Izan, many thanks!! baik, nanti saya cari. terima kasih ya? :D

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates