Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

04 March, 2010

7 Bulan Sebelum Majlis



Salam dan hai

Saya dah lama tak buat checklist. Jadi rasanya ada elok saya buat, pasal saya pun dah tak dapat nak jejak perkembangan saya.

Jadi, kalau ikut pada Senarai Semak excel saya, untuk bulan Januari dan Februari, Alhamdulillah semua perkara dah selesai atau separuh selesai.

Sorry, saya kaburkan info terperinci pasal segan :P Nampak sangat saya ni control freak hihi


Pada kawan-kawan yang saya dah emelkan file Senarai Semak, harap file excel tu dapat bantu korang ye? Kalau tak banyak, sikit pun jadi la. Cam saya sendiri, walau pun file tu saya buat, tapi agak tunggang langgang gak la pasal ada perkara yang kena bawa ke depan, ada yang bawa ke belakang. Ada yang tak tau nak campak ke mana :P

Kalau ikut file ni, bulan 3 ni bulan yang agak rilek sikit untuk saya. Cuma mungkin ayah ibu sibuk nak uruskan hal katering pulak.

Booking yang perlu saya dan D buat, rasanya semua sudah kami book. Cuma Wallahualam kalau ada apa-apa masalah kot di saat akhir . Nauzubillah, jauhkan la.. Ngeri ngeri dan ngeri~~~!!

Saya nak tulis progress hantaran. Mungkin D pun leh tengok sekali (Dia cuma silent reader yang dipaksa masuk supaya dia klik kat Nuffnang saya :P)

Hantaran dari D
1. Sireh Junjung
2. Mas kahwin +barang kemas
3. Kain ela+tudung+brooch
4. Kasut+clutch
5. Sejadah+Telekung
6. Mekap+Minyak Wangi
7. Coklat


Hantaran untuk D
1. Sireh Junjung
2. Baju melayu+samping+songkok+butang melayu (ayah saya kata, kena bagi sepersalinan. Jadi memang bulky la dulang tu nanti :P)
3. Kasut+stoking
4. Buku agama + tafsir alquran
5. Minyak wangi
6. Jam tangan
7. Wallet+ beg kerja
8. Kek
9. Coklat+cheesetart

Yang merah tu aje lagi belum siap. Tapi sireh junjung dan makanan-makanan memang standard la minggu terakhir baru siapkan. Baju melayu D sudah hantar ke kedai untuk dijahit dan minggu ini dah boleh amik, cuma kena cari songkok dan butang baju yang boleh gak cari masa bulan puasa nanti.

Dulu, ingat salah satu dulang nak kasi D PS3, tapi D taknak pasal CD PS3 mahal. D nak PS2, tapi saya lak taknak pasal teknologi tak update. PSP sebagai ganti, D pulak takmo pasal skrin kecik sangat. Jadi akhirnya, kami setuju dengan beg kerja (buat masa ni la :P). Jadi mungkin bulan ni nak cari kalau ada yang berkenan.

Untuk pengapit, Hafiz nye kain ela dah bagi kat D, minta dia pass kat Hafiz untuk buat baju melayu. Nity nye baju, kena diskusi dulu dengan dia. Dia sibuk dengan training sekarang. Kena fikir samaada nak sponsor kain atau sponsor mekap. Dia kawan baik saya, jadi saya nak dia kelihatan cantik dan hot. Oh, saya tiada tanda-tanda 'takmo pengapit overshadow'-- buat masa sekarang la :P

Lagi apa ye.. erm.. ha, baju nikah insyaAllah kalau takde apa-apa masalah akan dapat dalam waktu terdekat ni (tengah ketar lutut pikirkan hasilnya macam mana) Tapi kita sama-sama nantikan la ye?

Sketch baju sanding pula insyaAllah akan dapat dalam minggu ni atau minggu depan. Tudung dan kasut, semua vendor tu uruskan. Debar-debar juga (saya memang ada masalah nak percayakan orang :(..)

Oh, baju ibu asyik bertangguh aje saya ni. Tak sempat-sempat lagi hantar kat tailor. Baju ayah tak apa pasal baju melayu lelaki mudah aje hantar kat tailor yang ayah selalu hantar. Lepas raya pun sempat.

Sebenarnya, banyak lagi yang belum siap tapi tak sanggup nak tulis. takut saya menggelupor dan menggelabah tak tentu pasal :P

Harap B2B yang lain, persiapan korang lebih terurus ya?


4 March 2010

16 comments:

Elya Roza on March 4, 2010 at 9:33 AM said...

dear..hantaran untuk D tu, perfume dgn minyak wangi sama kan??hu3 ( maybe ade careless mistake disitu..he3

Xora said...

Ya allah, camne leh tak perasan! malu, nk masuk kepala dalam tanah cam burung unta :P ehhehe.. kamu betul, memang ada typo sikit kat situ..ahahah..

mama affan on March 4, 2010 at 9:45 AM said...

hantaran pelan2 leh setel..yg libat org luar mcm yg kena booking banyak da setel kira lancar la tuh..moga semuanya selamat okeh..jgn risau2 sgt..take care ya!

Unknown on March 4, 2010 at 12:32 PM said...

can u email to me jugak ur checklist...pelisshhh..mcm best je ur checklist~ muahmuah

faradiba.ma@gmail.com

Dyah on March 4, 2010 at 1:35 PM said...

Dear,

Me too nk checklist...my email, ratahtuli@gmail.com...thank u so much...

Anonymous said...

dear...

i nk checklist tu......

tqvm

-watie
irdawatys@tnb.com.my

farahfatihah on March 4, 2010 at 5:14 PM said...

hi xora huhuhu awak kawen lagi 7 bulan ++ yer..saya lagi 8 bulan ++ waaaa xjauh sgt pun kan? tp ngeri la tgk chek list awak..wat saya gabra plak adoyaiii

:: Lya Zara :: on March 4, 2010 at 8:31 PM said...

hye hye...
salam...
mind to share d excel jugak x?
mungkin bley bantu bakal pengantin bulan 6 neh...=)
Lya_iceblended@yahoo.com

Xora said...

Ryna: thanks Ryna! Pelan2 merayap cam kura-kura sebelum berlari cam arnab!

Fara, Dyah, Anony, Liya: tolong check email masing-masing ye. saya dah hantar, tapi takut ada yang termiss :)

Farah: kalau awak tgk yg belum siapnya checklist, harus kita berduet gabra hokey~ saya pun gabra... gabra...

cik fiza on March 5, 2010 at 8:06 AM said...

perancangan yg tersusun Insya Allah akan dipermudahkan... saya doakan.... :D

Unknown on March 5, 2010 at 9:29 AM said...

byk dh tu setel..
ayu yg nk kwen on june pun,byk lg tak setetl..
bz2..(alasan semata2..)..hihihi..

Unknown on March 5, 2010 at 9:30 AM said...

opps..,nk checklist jugak..
mn tau,checklist sy wat,ade yg t'tggal..;-)

shafizaidayu@yahoo.com

salfaizura on March 8, 2010 at 10:35 AM said...

nak checklist jugak!!!!! hehe pls email me puteri_akashah86@yahoo.com...pls pls..

nur azura hadnan on March 11, 2010 at 12:24 AM said...

salam..saya on nak checklist jgak..tg :)

luvribenalemon@gmail.com

nur azura hadnan on March 11, 2010 at 12:26 AM said...

salam ..sy nak jugak checklist tu..terima kasih

Xora said...

pada yang minta excel tentative ni, tolong check emel masing2 ye, takut2 ada yang saya tertinggal tak perasan ke ye?

Fiza: terima kasih!!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates