27 March, 2010

Dugaan: Episod Pertama



Salam dan hai :D

:D


:D

Kena letak muka smiley face walau hatiku mengkal, bercampur sayu rawan

:D

'Maduku' telah tercedera! Hebat bukan? belum kawin sudah ada madu??

Maduku= Genie= Kereta Gen2 D

Kecian, Genie eksiden atas kecuaian kami. Tergesel dengan kereta lain.



Sebenarnya saya agak teruja pasal tak penah kemalangan dan tak tau macam mana bunyi kemalangan, macam mana perasaan trauma, dan seribu satu soalan yang sentias berlegar kat kepala.

Hari ni sudah terjawab :D
Macam tu rupanya bunyi kereta bergesel.
Macam tu rasa gegaran dalam kereta.

Maka, terbang la sudah RMXXX untuk baiki apa yang patut, pada Genie dan pada kereta yang kami kami gesel.

Tapi saya masih boleh tersenyum ;D

Sumpah, ni bukan emoticon yang dibuat-dibuat.

Memang saya betul-betul tersenyum.

Sudah berjanji dengan Allah, yang pada saat tu dan ketika tu, memang kemalangan berlaku.

Kun fa ya kun kan? Kalau kita boleh baca berita tentang kemalangan maut dalam surat khabar, dan cepat-cepat kata, "dah ajal dia cam tu", takkan bila tiba masa kita, nak salahkan situasi.

Yang penting, belajar dari pengalaman dan kesilapan :D

Pasal sekurangnya, kedua kami tak mengalami kecelakaan yang lebih dasyat.

Paling tidak, kedua kami tau yang kami memang berpegang pada moto kami "susah senang bersama"

Paling busuk, duit masih boleh dicari.

Paling indah,kami masih berdiri di alam fana ini dengan izin dari Yang Maha Esa.




Life is a tragedy for those who feel, and a comedy for those who think




Mengkal: marah dalam hati.
Sayu rawan: perasaan sedih (pilu, gundah, hiba, dll)




27 March 2010




6 comments:

cik fiza on March 29, 2010 at 8:01 AM said...

huhu cik Xora, last saturday pn my baby (kereta sye) terlanggar pd tiang phadang kt jusco huhuhu cedey giler.........

sri seri on March 29, 2010 at 8:04 AM said...

apa yang berlaku pasti ada hikmahnya...utk menguji kekuatan kalian berdua...:)

Xora said...

Fiza: rasanya, cam tu kot D rasa juga. Genie dia sudah tidak cantik, tetiba ada 'lesung pipit" yang tak diundang :P

Seri: Betul :D saya setuju.

sri seri on March 29, 2010 at 11:07 AM said...

xora : akan ada mcm2 dugaan kan...saya pun dh mula rasa dugaan yg memerlukan kekuatan jiwa...hu..hu..lagi dh dekat2 majlis ni, lagi la hebat..kadang2 ada gak la bertekak dgn encik tunang..adoyaiii...kena kuat2..:)

cik fiza on March 29, 2010 at 4:55 PM said...

ni bukan lesung pipit tau cik xora.. ni dh kena pengelupasan kulit sbb habis kaler tiang tu ada pada depan kete huhuhu nampak comot jek kete tu...

siti norfatiha on March 30, 2010 at 12:04 PM said...

saya dulu pun lagi sebulan nak kawin, tergesel kereta dgn orang kat roundabout..terbang RMXXX bagi kat orang tu pasal dia bertekak2 jugak..lagilah saya sorang2..dia ada hubby..

gila takut, sedih & stress sampai nak nangis!dahlah duit byk nak pakai utk kawin..ni buta2 nak byr dia pulak..polis traffic ada kat tepi jln tu, buat bodo je..tegur pun tak..

last2 saya tak repair pun kereta saya..biarkan je calar2 tu..mmg skt hati lah..terus benci semua kereta camry!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates