05 March, 2010

Pilihan Bunga Tangan



Salam dan hai

Soalan: perlukah pegang bunga tangan masa nikah??
Jawapan: Terpulang pada individu. Kalau nak pegang IC sepanjang masa pun boleh.

Soalan: Adakah kamu akan pegang bunga tangan? Jika Ya, nyatakan sebabnya.
Jawapan: Iye insyaAllah saya akan pegang bunga tangan. Sebabnya-- untuk menutupi babat jahat di pinggang supaya tidak kelihatan terlalu ketara dalam gambar.

Itu la rancangan saya. Saya perlukan bunga tangan untuk dipegang demi mengaburi penglihatan orang pada babat degil saya tu. Nak nye, masa nikah kena duduh bersimpuh gaya ayu-ayu. Maka terbojol keluarla babat-babat saya mahu melihat dunia dan disaksikan oleh tetamu-tetamu lain~~ Saya perlukan bunga dalam size sederhana besar pasal saya besar orangnya. Jadi kalau bunga sepadan besar cam tuannya, mungkin orang tak perasan saya ni besar?? :P --secara teorinya :P

Pengantin zaman sekarang untung kan? Kalau google, bermacam-macam jenis bunga tangan ada.. Ada yang lebih beratkan pada perincian kat pemegang macam gambar-gambar hasil Google di bawah:





Motif ko nak letak gambar datuk nenek kat sini????






Ada gak tak gunakan bunga hidup, ganti dengan bunga palsu aje. Tapi ada gak yang ganti dengan kristal cam ni.


Buat masa sekarang, masih belum jumpa pengantin buat bunga tangan jadi 'bunga kipas' cam kat bawah ni.

Ni kalau ada jerawat kat dagu, confirm orang tak perasan, Cik Bedah!

Yang saya perasan, dah ramai pengantin jadikan bunga tangan dia cam pomander rose camni.


Lain, yang pernah saya jumpa, bunga ada mutiara cam ni masa
majlis kawin Amyrah.



Yang pakai riben jadikan bentuk rose saya nampak
masa Majlis Yati


Untungnya pengantin sekarang kan? kita dah ada banyak pilihan untuk bunga tangan kita. Terpulang nak yang mana, bergantung pada kos dan pilihan masing-masing kan. Googlekan aje imej, terus jumpa. Memang tiada sempadan idea!

Kalau diri saya, saya hanya mahukan bunga bulat dan gemok macam ni. Bunga dan warna apa, belum saya putuskan.


Cuma pada pendapat saya, kalau bunga sudah segemuk dan semeriah ini, mungkin perincian pada pemegangnya saya takmo buat terlalu sarat. cukup riben dan balutan sahaja untuk nampak kemas. Takmo la berkilat dengan batu ke apa ke, cam gambar-gambar kat atas sekali. Kalau semuanya nak 'menjerit', kang tak tau tumpuan dekat mana.

Untuk nikah, kalau ada rezeki insyaAllah, bunga tangan saya simple aje, takmo mutiara bagai pasal baju saya sudah amat pearly. Untuk sanding, mungkin pemegangnya saya nak letak kain lace pasal saya baca di Internet, kalau warna kuning, sesuai menggunakan fabrik lace dan riben-- konon untuk nampakkan keserasiannya.

Kalau jenis bunganya, mungkin saya cuma nak memaksimumkan penggunaan bunga ros walau saya tau, ros amat lah biasa, tapi saya rasa lebih selamat pada benda kebiasaan tapi sesuai untuk semuanya (saya takut nak amik risiko kot? Lagipun mungkin budget bunga tangan kena DIY :P).

Hari tu, D kata dia kurang suka daun paku pakis letak kat bunga tangan dan dia lebih suka saya pegang bunga penuh. Hoho, D bila bagi pendapat, tak agak-agak! :P Tapi macam sebelum-sebelum ni juga la, saya rasa semuanya bergantung pada kesesuaian pada hari majlis nanti.

Antara bunga tangan yang saya suka tengok, kat laman
web Fathinz ni. Signature k.Fathinz ni, adalah riben-riben yang meleret-leret, menari-nari bila dihembus angin :P

Korangnya pilihan bunga tangan lak macam mana?



5 Disember 2010

6 comments:

fikaryna on March 5, 2010 at 10:29 AM said...

xora kurus mana ada babat..ryna ari tun..mmg guna dgn sehabis baik bunga tangan..sgt berkesan..hik2..

AmyMizzunderstood on March 5, 2010 at 11:49 AM said...

im using crystal handbouquet for my solemnization...hehehe

AmyMizzunderstood on March 5, 2010 at 11:49 AM said...

im using crystal handbouquet for my solemnization...hehehe

[ naim | fira ] on March 5, 2010 at 12:34 PM said...

sume pakai bunge bulat2 eh
sy nk try psyen kipas lak la nnt
ala malu2 kucing
hehe

p/s:sume entry kat blog sis ni bagus. keep it up ok :)

Riena on March 5, 2010 at 3:01 PM said...

kalau saya, saya pilih ada brooch huruf itu..cantikk... yg crystal pon cantik juga

Ole-Ole Manis on March 5, 2010 at 3:56 PM said...

saya punya bunga tangan masa tunang ader dlm gmbr atas tuh. :) pink carnation dgn manik pink.. hehe..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates