Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

17 February, 2010

Update Hanya Tentang Vendor



Salam dan hai

Selamat datang buat
Relyza! Yeah terima kasih sebab jadi pembaca tegar yang terbaru. Nampaknya, ikut pada ticker Lyza, dia bakal menjadi raja sehari InsyaAllah, awal sungguh dari saya :D wah, menyambut raya sebagai isteri orang nampaknya tahun ni :)

Saya tau dah lama saya tak menulis sesuatu yang tak berkenaan dengan rancangan kawin saya. Dah lama tak tulis topik bawah label Isu Padat. Tapi nak buat macam mana, buat masa sekarang, tengah ligat untuk cari vendor yang diperlukan. Mungkin nanti saya ada masa dan idea untuk menulis sesuatu isu penting, saya akan menulis :)

Petang tadi, selamat dah jumpa vendor untuk pelamin. Dulu, kawan rapat saya amik pelamin dari Farid, tapi melalui butik sebagai orang tengah. Tapi lepas tau direct contact dengan Farid, dia bagi contact number Farid kat saya, dapat murah sikit pasal terus direct pada orangnya. Baru-baru ni aje baru dapat cari masa untuk bincang dengan dia secara berdepan.

Jumpa kat kedai mamak aje. Sempoi aje budaknya. Muda sangat, jauh muda dari saya. Terus saya panggil diri kakak :P ahahahah.. Tu ada la reaksi spontan untuk orang dah lepasi umur 25 tahun :P

Dia tunjukkan portfolio pelamin yang dia ada. Sambil saya selak-selak, saya biarkan aje D borak dengan dia. Lama gak tengok-tengok, akhirnya saya dan D mahukan pelamin simple geometri macam ni. Teringat pesan ibu, mudah nak amik gambar :P Nak nye famili D famili besar. Mudah sikit nak susun.


Sambil-sambil tu, kami beri penerangan sikit camne visual dewan tu nanti. Tu lukisan cincai aje. Farid pun tak berapa nak dapat bayangan :P


Ingatkan nak diskusi dalam setengah jam aje, tapi tak sedar terlajak hampir sejam borak dan bertukar pendapat dengan Farid. Seronok berborak dengan dia, saje nak tau pengalaman orang muda dah ada business ni. Pahit manis berurusan dengan orang, handle clients takmo bayar lepas majlis, clients ngamok2.. Dia pun banyak share tips yang berguna pada kami.

InsyaAllah, buat masa sekarang, dia vendor pelamin paling dekat di hati kami. Harga pakej bunga hidup untuk pelamin 3 penal lengkap, 4 walkway dan 1 arch, pada harga yang kami mampu. Semestinya, lepas minta kurang la kan baru kami mampu :P Sekarang bukan masa nak berlagak poket gebu! Ngaku aje budget berapa, dan tengok macam mana vendor nak penuhi permintaan kami. D pun dah pandai menawar sekarang :)

Kami ada nak buat beberapa tambahan lain, tapi masih dalam peringkat pertimbangan dari segi kos dan keperluan.

Lepas dah bincang T&C dengan Farid, kami rancang hujung minggu ni untuk peringkat kedua perbincangan kami. Farid ada kata, kalau ada idea sendiri, boleh lakar dan boleh sama2 tengok bahan kat stor dia nanti kat Puchong.

Tapi D dan saya memang takde pelamin idaman. Maka, kena gunakan bahan rujukan ni sebagai idea kasar !


Jadi, selesai isu vendor pelamin ni InsyaAllah. Harap dapat booking weekend ni.

Selesai dengan Farid, kami terus jumpa vendor baju sanding. Terlewat 15 minit pasal seronok borak dengan Farid. hehehe.. Tapi vendor ada photoshoot mengejut, jadi dia pun terlewat sikit. Tapi takde masalah, pasal kami dah seronok borak2 dengan kawan sekolah yang kebetulan pun, ada kat kedai yang sama :P

Lepas vendor sampai, baru mulakan brain storming! Tapi memang semua idea di sana dan disini. Potongan baju dari majalah lain, warna manik dari majalah lain, corak manik belakang dari majalah lain, style tudung dan leher dari majalah lain. Berterabur meja tu kami buat. Sampai tak sempat nak amik gambar!

Lepas bincang-bincang, saya puas ati dengan sesi diskusi ni pasal dia tak lokek nak bagi pendapat. Banyak idea yang kami kongsi. Ada idea kami yang kena revise, ada idea dia yang kami tolak :p Lepas hampir sejam lebih bincang, dah tetapkan T&C, kami rancang weekend ni untuk selesaikan deposit InsyaAllah.

Tahap ni, sudah tawakal aje la dengan keputusan. Harap semuanya baik-baik sahaja InsyaAllah. Jauhkan kes terpencil Nauzubillah ngeri!

Selesai jumpa vendor baju sanding, kami terus balik dan ingat nak singgah mana-mana, nak bincang draft untuk pelamin.

Entah kenapa terjebak dengan McD!! Hai, entah bila saya nak kurang berat badan kalau camni! Makan tak ingat dunia, tapi tau lak bising bila berat naik :(


Dalam sejam perbincangan saya dan D, ni la lukisan yang D berjaya hasilkan.


Harap Farid boleh faham :P

Ni hasil dari idea D ni. Akhirnya, baru la dia bersuara apa yang dia nak dan tak nak :P Yang pelamin, saya serah bulat-bulat kat dia pasal saya memang tak pandai melukis. Menulis saya reti, melukis bukan bidang saya :P


Terima kasih D!


17 Februari 2010

4 comments:

♥♥relyza♥♥ on February 18, 2010 at 12:56 AM said...

uhuk uhukssss
patut tersedak2 sy...
ada org mention nama ai
malu ai!
ekekek
sy masih pening memikirkan design pelamin. dah la pelamin wat bwh khemah kat luar. adoyai...!

hana yoriee on February 18, 2010 at 8:30 AM said...

waahh..tersusun rapi rancangannya..nnt nak menuntut dengan cik xora lagi..hehe..boleh kan?

Xora said...

Lyza: ahahha.. smp tersedak ye kamu! :P saya dan D pun masih pening2 lagi sebenarnya. buat aje draft, tapi tak sure match dgn barang vendor ke tak :P takpe, kamu rajin2 la tgk website pelamin tau. nnt dapat idea dari situ

Hana: tersusun dari luaran aje. tapi drama-mama tu akan muncul di akhir nanti. huu ngeri :(

harzharun on February 18, 2010 at 1:43 PM said...

xora....i gi pameran pengantin last wik...aiseh....dah bbolak balik la plak sal design pelamin yg i dah book dulu...ni yg x suke ni...tp arjuna pesan..Jgn tamak!...xle tukar..dah byr deposit..huhuhu...

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates