Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

03 February, 2010

Kawan-kawan Saya Amat Bossy!


Salam dan hai

Antara perkara yang saya hargai tentang perjalanan untuk berkahwin ni adalah:
Kawan-kawan saya tetiba telah berubah menjadi sangat garang dan bossy :P

Isnin hari tu, kan hari Wilayah. Chatting dengan Fieza. Dia berlagak pasal dia cuti. Jadi laju aje reply dia.

Huh!

Mula-mula borak pasal majlis tunang kakak dia. Kemudian dia tanya update persiapan saya.

Makeup dah booking-- Belum!
Pelamin dah ada vendors-- Belum!
OP dah booking-- Belum!
Baju nikah dah hantar? --Kain pun belum beli!

Then, kena la maki dengan dia sebakul dua. Tapi serius la, saya pun perasan saya cam leweh aje. Sedangkan bulan 10 tahun ni, antara bulan paling ramai orang kawin walaupun belum cuti sekolah. Dah banyak vendors kena tempah untuk bulan 10 tu.

Fieza kata, mungkin saya sudah excited terlebih awal tahun lepas, masa mula-mula D dan saya decide nak settledown tahun depan. Then dengan majlis abang saya lagi. Jadi semua tenaga sudah disalur masa tu.

Bila tiba waktu saya, saya cam amik leweh pulak :P Kadang-kadang, D lebih excited dan teratur dari saya. Dia yang tetapkan bila nak gi beli apa, dia yang ingatkan bila nak jumpa vendors mana.

Jadi, untuk elakkan kena bebel dengan Fieza lagi, on the spot, saya pun terus
1. Minta quotation kat OP dan terus booking OP dengan pakej yang saya mampu ikut budget, siap bayar deposit terus.
2. Jumpa tailor untuk baju nikah dan tunjuk kat dia baju yang saya nak. Lepas tailor tu tengok-tengok, dia bagitau saya jenis dan berapa meter kain perlu dibeli. InsyaAllah, Sabtu ni nak terus beli kain dan terus hantar pada dia.
3. Kalau sempat gak Sabtu tu, terus nak gi jumpa potential vendors utk pelamin.
4. Mekap dah email pada Nurin dan Emma Pesona. Nurin aje sempat reply (sempat saya wish dia Selamat Pengantin Baru pasal dia pun baru aje kahwin) dan dah dapat tarikh untuk trial mekap. Emma belum lagi reply. Ingatkan nak tanya kat Sue Derina sekali, tapi tarikh untuk 30hb dah ada orang. Mereka bertiga ini aje la yang saya dapat untuk baget saya.

Malam tadi, saya pun chat balik dengan Fieza, bagitau update sekian-sekian, sebelum suami dia bebel suruh dia masuk tidur.

Tapi Fieza pandai gak amik hati saya.

Fieza: oo..gudlucks babes..
jgn terlalu memikir.. let it go wif the flow..
heheheh
insyallah..it will turn out very well
more tahn wut u can imagine
heheh
doa bnyk2



Thanks dear.

Malam tadi pun serentak update kat Nity perkembangan saya. Dia dah bebel-bebel pasal saya sambil lewa aje,tapi dia masih bebel berhemah. Dia pesan, hati-hati pilih kain untuk nikah memandangkan dia tak dapat nak temankan saya Sabtu ni pasal dia ada tournament bola jaring.

Tips dia senang aje: ko tanya dz n diri ko, agak2 nity pakai tak kalau kain nie??

Hahaha. Nity, nanti D kata "agak-agaknya, B rasa D bagi ke B beli kain jarang-jarang ni??"

Pengsan~~

haish!

Satu perkara yang saya rasa bagus ada kawan-kawan yang sudah berkahwin ni, mereka cenderung untuk memastikan apa yang mereka terlepas masa mereka kahwin, akan ada pada majlis kawan yang belum berkahwin. Mereka tidak mahu kawan-kawan mereka terlepas moment yang mereka terlepas :D

Ada kawan-kawan macam ni, siapa perlukan wedding planner kan!?



3 Februari 2010


7 comments:

mama affan on February 3, 2010 at 9:48 AM said...

mmg bagus ada kawan2 yg baik..yg sanggup berkongsi pendapat spy apa yg terlepas mase depa kawen dan apa yg tidak sptt ada atau membazir mase majlis dielakkan..ryna pun memdpt consult dr kawan yg baik mcm nih..dan alhamdulillah..seme berjalan lancar dari awal hingga akhir..pengalaman mmg mendewasakan..huhu..

harzharun on February 3, 2010 at 10:21 AM said...

mmg syukur ada kawan2 yg baik mcm tu...yg dpt absorb apa yg kita rs sal our wedding...tp bab beli kain or pilih barang2 tu, as 4 me, my bff & i r very close, but our taste besanya lain...so, i cant take dat"kalo dia, pakai x mcm ni?" sytle ...hehehe

Xora said...

Fik: mereka aje yg cukup jujur nak cakap apa yg tak kena kan? :)

Harz:heheheh.. suka part terakhir komen kamu tu..yup, pengapit saya kata "aku takmo ko nampak buruk on that day :P". jadi kiranya ayat tu sebagai benchmark utk pemilihan kain :P Wish me luck ya!!

Anonymous said...

besnya ada suppoter camtu.... my besfren n i pon sebok utk majlis masing2
so, my wedding planner adalah my mak =]

missy on February 4, 2010 at 8:39 AM said...

oit.. ade aku sebut jarang ke =) i meant in terms of flowers dear..

Xora said...

Hani: sweet je!! mak jadi WP :D

Nity: erm.. masalahnya, kain jarang dan nity mmg tak dapat dipisahkan :P

cik fiza on February 4, 2010 at 2:18 PM said...

kawan2 yg baik adalah kawan2 yg sentiasa mengingatkan... :) jaga la kwn2 cik xora bebaik.. aset berharga dunia akhirat... selamat bersedia untuk majlis perkahwinan yer... :D

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates