Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

12 February, 2010

Post Super Duper Basi


Salam dan hai.

Takde post lebih super-duper basi dari post ni :p

Ni gambar wedding kawin abang saya hari tu.. ermm... Ok, 3 bulan yang lepas :P. Hihih.. K.Rina pun dah mengandung.. Semalam baru saya sempat nak amik CD ni dari A.Rashdi. Kalau korang ikut perjalanan blog saya, pada mulanya saya nak A.Rashdi jadi OP, tapi dia sudah dibook pada tarikh abang saya kawin. Tapi dia tetap amik tanggungjawab untuk editing dan sediakan album, cuma gambar abang Yus yang akan amikkan.

Masa first time jumpa A.Yus, saya rasa dia dan A.Rashdi hampir sama perangai. Cuma A.Yus sangat terlebih ramah, rasa cam dah kenal lama. Sangat mudah nak mulakan perbualan dengan dia. Jadi lepas jumpa dia dan tengok gambar yang dia pernah amik, rasa yakin dengan hasil kerja dia.

Ni semua gambar original tanpa sebarang editing dari OP. Mana ada gambar OP amik semua diedit kan. Mesti selected aje. OP2 korang pun semua memang edit gambar tertentu aje kan? Giles la sampai semua ratusan gambar nak edit.! Jangan tipu :P

Gambar terlalu banyak jadi saya sudah mahu pitam tengok satu-satu. Korang, kalau OP korang lambat bagi gambar, jangan marah-marah. Bukan senang nak pilih gambar yang terbaik daripada terbaik. .. Dan begitu banyak!

OK kita layan gambar jom?

Ni bunting yang dapat extra pasal kesilapan vendor kad kawin tu :P Satu dah selamat kat rumah abang saya, satu lagi K.Rina bawa balik kampung. Masa majlis tu, satu kami letak dekat pintu masuk, satu lagi kat luar gate entrace LLM.


Masa ni, dewan masih suci dan belum ada tetamu lagi datang. Cuma pekerja Azue Caterer aje ke hulu hilir siapkan apa yang perlu.


Pemandangan dewan hari tu. Cuaca baik alhamdulillah.


Kemudian pengantin datang dalam keadaan macam ni!! Dia nak amik sampin, dia selamba aje pakai camni dlu. Bila nampak camera, dah tak tau nak lari mana :P


Saya tolong ayah pakaikan rozek dia.


Masuk pintu masuk, terus nampak pelamin. Ayah sebenarnya dah lupa nak pasangkan lampu pentas, malap aje lampu kat pentas tu. Sedangkan spot light semua ada tu kat pentas!


Sebenarnya ayah terlupa pasal dia dah excited jumpa kawan-kawan lama dia.


..dan sedara mara jauh


anak buah pun ada.


Kawan-kawan adik perempuan pengantin pun datang :P ekekke


Ayah tak bawa spek jadi dia tak nampak sapa yang datang.


Abang saya sorang lagi sangat suka dengan tugasan dia hari tu. Amik video amik video amik video. Yang teruk jadi mangsa D la, pasal abang saya asyik buli dia hari tu.


Pak Lang pun seronok amik gambar pakai phone dia juga.. Dari nikah kat Terengganu, Pak Lang rajin amik gambar.


Kawan-kawan saya pun nampaknya sama suka dapat amik gambar


Tapi mereka tetap efisen jalankan tugas. Ni Falin dan Laling yang amat saya sayang!


Dan bila tetamu takde, ni kerja mereka. Bergambar.


Sepupu kecik pun sama tau bergambar.


Sebelum pengantin tiba, ada pulak family meeting kat tengah tu


Bila tetamu balik, mereka salam berisi :D


Konvoi GSR datang mengaum. Ramai sangat sampai riben ungu tu tak cukup..


Pengantin nak drive kete sendiri.


Pengapit lak takde songkok size dia. ehehehh. Tapi sampin tetap maintain bang~


Pengantin dua-dua dah keluar.


Saya bebel bebel. budak berada di tengah-tengah gambar saya dan abg saya ni, tu insyaAllah bakal adik ipar :P Dia main kompang juge.


K.Rina dapat ciuman dari nenek. Orang jawa memang suka cium-cium.


Lepas turun dari pelamin, terus nak ngap!


Masa ni sudah ngap pasal kat meja cuma tinggal dessert aje :P


Air bandung ni sangat sedap! Saya dapat rasa masa semuorang sibuk serbu pelamin untuk bergambar dengan pengantin. Saya minum dengan budak katerer yang bertugas di meja beradab. ehehe.. Pakat sama-sama curik air bandung.


Lepas makan, kena potong kek pulak.. Nyums!! Masa potong kek ni la, lagu tema rock kangkang mereke keudara (dah lupa tajuk dia apa) Kek ni sangat sedap! Tetamu yang stay sampai habis aje yang sempat makan kek ni.


Kembali ke pelamin untuk bergambar


Flower ladies yang banyak tolong saya sampai akhir majlis :D Dalam gambar ni Nuriah yang paling bersungguh buat flying kiss (kiri sekali), Laling cam segan-segan nak tiup, Along berlatih untuk wedding dia bulan 5 nanti, dan Yati yang tiup dalam iman :D



Seterusnya, out door!! free style~





















Sekian, gambar pengantin yang masih belum hilang inai di jari :D



Semua gambar adalah dari
Abang Yus a.k.a Mat Ranggie. Pada sesiapa yang masih mencari OP, boleh hubungi dia 012 3545657. Fotopages dia saya ada letak di dalam senarai tepi ni. Kawan A.Yus bernama Fadh pun banyak amik gambar details.


12 Februari 2010

7 comments:

Puan T on February 12, 2010 at 8:40 AM said...

dey.aku mmg bersemangat waja kasik flying kiss.tp caption ko yati flying kiss dalam iman aku xley terime..tidaaaaakkk!~

itu flying kiss nk kawen dari yati<--sepattnya.

Mrs Kecik on February 12, 2010 at 9:56 AM said...

cik xora..
gamba mmg cantek! terus nk mintak quotation ni..happy n bahagia.
saya sgt suka. sbb bukan pengantin semata. suasana majlis tu mmg penting..tp pengantin masih main fokus.

Xora said...

B.P.T: aku nk tgk ko kawin nnt, ada berani bt flying kiss dpn warga veteran famili ko nnt :P

S.Kecil: Terima kasih..! A.Yus berjaya capture semua moment majlis. Kami sangat puas ati dgn kerja dia. Kamu leh terus hubungi dia tau. Dia sangat ramah dan byk mulut orgnya :)

Anonymous said...

Hahaha...gambar last tu muka Am mmg tak bleh blah. Anyway, congrats to both of them. Cute couple. :)

Nurulhuda|Adlie on February 12, 2010 at 7:30 PM said...

lamanya peram! akhirnya keluar jugak gambar2 nya.. u look sweet and masa yg u bebel bebel tu mmg dah ada gaya wedding planner berjaya dah tu ;)

Acaii Jawe on February 18, 2010 at 11:00 AM said...

"Korang, kalau OP korang lambat bagi gambar, jangan marah-marah. Bukan senang nak pilih gambar yang terbaik daripada terbaik. .. Dan begitu banyak!"

Hahah, sangat setuju ngan ni..:) kekadang satu pengantin sampai 3-4 ribu gambar..:) pilih gambar je dah makan berjam..:) tu lah part yang paling malas abgi photographer,hahah

harzharun on February 18, 2010 at 1:36 PM said...

dear...amik mood ek tgk pic abang....

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates