Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

14 February, 2010

Tangkapan Hujung Minggu III



Salam dan hai

Semalam luangkan masa hampir separuh hari dengan Nity. Malangnya saya tak bawa camera! damn :( Tak dapat nak masukkan apa-apa gambar.

Rasanya rutin shopping kami penuh dengan makan sahaja. Macam pelancong betul kami berdua.

Ok, tujuan utama ke Jalan TAR pasal nak jumpa potentail vendor untuk baju sanding. Memandangkan appointment pukul 3.30, jadi kami pun kill the time dengan pusing-pusing, makan-makan, dan macam-macam lagi. Cuaca pulak sangat la terik petang tu.

Oh, saya cuma sempat beli kain untuk pengapit lelaki aje. Warna peach. Nity belum decide nak buat baju baru atau pakai baju warna peach yang dia baru hantar kat tailor hari tu.


Masa tengah shopping tu, D sms saya, bagitau dia dah set appointment dengan potential vendor untuk pelamin. Nak jumpa dalam waktu terdekat ni.

Dalam 3.30 kami ke butik vendor tu. Bila jumpa orangnya, alahai mudanye!! apakah rahsia awet muda beliau??!!! Tak susah nak mulakan perbualan. Dia ramah dan sangat terbuka tentang pemilihan saya. Saya bagitau dia yang saya nak baju cam tu (cam yang saya pernah tunjukkan dalam
post yang ini) Saya fleksibel kalau dia nak ubah design ikut kesesuaian badan saya, kecuali hal berkenaan warna. Saya takmo ubah kuning raja. Dan dia pun tak kisah tentang warna pilihan saya.

Harga pun sudah ditetapkan dan alhamdulillah, menepati budget kami. Tambahan, persalinan termasuk tanjak, kasut dan veil, semua kami akan terus amik. Contoh kasut yang dia tunjuk pun saya suka, sangat simple dan saya boleh guna untuk event lain. Sebenarnya, saya tak tau apa yang patut saya buat dengan semua tu, tapi tu kemudian la fikir :P

Hasil berbincangan peringkat awal kami masih terlalu awal untuk ditulis, walaupun vendor sudah ada idea dan design untuk saya. Semestinya, saya takmo tiara dan takmo terlalu sarat dengan manik. Rabu nanti InsyaAllah saya akan jumpa semula dengan dia, kali ni bersama D pulak. InsyaAllah dalam waktu terdekat juga. Mungkin nanti vendor boleh lakarkan rekaan saya macam mana dan saya boleh masukkan dalam blog ni nanti ye?

Saya tiada gambar baju rekaan vendor pasal susah nak cari kat Internet. Yang saya ada, gambar kawan Nity yang dah tolong saya.

Sumber: Amyrah's Facebook

InsyaAllah, saya harap vendor yang ini mampu merealisasikan apa yang saya nak. Bukannya saya mahukan klon rekaan Cosry atau mahukan manik yang penuh satu badan.. tapi cukup la persalinan yang sesuai dengan bentuk badan saya dan budget saya. Saya mahukan hasil kerja dan komunikasi yang memuaskan. Itu sahaja :D Saya ni mudah untuk digembirakan :)

Siapa vendor saya, nanti saya bagitau lepas fitting yang pertama. Jauh lagi kan? :P hhih.. bukan berahsia, tapi kalau saya mahu promote pun, saya mahu promote vendor yang saya sendiri yakin dan puas hati dengan khidmat mereka. Takmo tersilap promote. Sabar ye kawan-kawan.


Selamat Pengantin baru buat
WhiteLaceTale, Amy, dan Iryani !!


14 Februari 2010


5 comments:

zielalala... on February 14, 2010 at 3:22 PM said...

adakah vendor itu di sekitar plaza city one? hehe

Xora said...

Ziela, you're good~~!

zielalala... on February 15, 2010 at 11:44 AM said...

owner butik adalah lelaki..ntah2 tmpt kt sama.. ;p

Xora said...

Oh mungkin kah??!!! Take it offline.. nak chatting2 :D

lost meow on February 24, 2010 at 9:38 AM said...

stumbled upon ur blog ketika blog-hopping carik idea utk wedding saya nanti :p hehe

tak sabar nak tengok baju sanding awak :)klu cantik nak tempah jugak la kat situ :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates