Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

16 February, 2010

Tangkapan Hujung Minggu IV


Salam dan hai

Terlebih dahulu, selamat datang buat Wirdah, geng pembaca tegar kita yang ke 113 :) Terima kasih!

Update tentang persiapan nikah. Ada 'tangkapan' baru dibuat. Tapi kali ni, tangkapan ni dibuat oleh abang saya. Tapi tajuk tetap sama :P Saje-saje aje. Tapi lepas ni dah takmo buat sambungan tajuk yang sama la kot :) Ubah angin sikit.

Ok, saya keluar bersama kawan-kawan dari pagi tadi. Masa balik petang tadi, saya tengok atas katil dah ada ni.


Am belikan sampin ni masa dia balik Terengganu dengan Kak Rina masa Raya Cina hari tu. Saya pesan kat dia sampin untuk D. Penat gak la Am SMS dan MMS gambar-gambar sampin. Tapi tengok MMS pakai handset zaman batu saya ni, memang tak puas.
Tapi saya yakin aje la dengan pilihan Am pasal dia nye taste sama macam saya.

Masa mula-mula Am SMS bagitau harga sampin, jauh dari budget saya. Saya minta dia tawar separuh harga pasal kawan saya pernah bagitau, kalau beli sampin di Terengganu, Tip 1: tawar sampai half price dari harga jualan sampin. Tu harga reasonable untuk kedua-dua pihak.

Rupanya, Am tak dibenarkan bercakap langsung sepanjang masa dia di kedai tu. Kakak Ipar Am dah bagitau awal-awal Am jangan kuar suara pun :p Tip 2: Strategi untuk menawar, sila la bawa orang Ghanu yang original. Kang kalau Am cakap, dapat agak Am ni Ghanu celup jadi Am cuma pilih yang mana, Kakak Ipar dan K.Rina bergabung tenaga untuk menawar.

..Akhirnya alhamdulillah dapat pada budget saya. Cukup syukur.

Lompat-lompat saya masa buka sampin ni!

Lebih daripada apa yang saya nak :D Ada benang pelangi macam aiskrim Paddlepop tu saling-saling benang warna emas, campur kombinasi lembut warna ungu dan pink untuk tanah sampin, ada warna kuning sikit-sikit pada jalurnya. Lembut aje warnanya.

Saya memilih mana yang mata saya berkenan dan tak lebih dari budget. Rasanya kebanyakkan kita pun buat pilihan macam tu kan? Jadi bagi saya, ini amat saya berkenan, pada mata dan budget :D



Mok, terima kasih!!! Terima kasih K.Rina!

P.s saya bagi sampin hantaran sebagai contoh kat Am, bawa ke Ghanu supaya dia ingat corak sampin. Org kedai tu cakap "Ni bukan sampin Ghanu ni" lepas dia ronyokkan sampin tu :p eheheheh.. Jangan main-main dengan orang Ghanu dalam hal songket ..! :P

16 Februari 2010



7 comments:

laling on February 16, 2010 at 11:08 PM said...

cantik!.... ter pk kalo nk carik sampin kaler creamish tp bunge yg campor2 kaler tuh, agak2 mana laa nk dpt ye selain terengganu ? huhuh

♥♥relyza♥♥ on February 17, 2010 at 6:17 AM said...

nice!
ouh...terjumpa ur blog & i follow+link awk ekk

mama affan on February 17, 2010 at 8:06 AM said...

xora..cantik nya sampin 2..dan beli d trgn adalah sgt tepat sbb kat sana ori punya..huhu..

Xora said...

Laling: cuba ko tanya Reen, dia pandai bab2 sampin ni

Lyza: thanks ye :) sudi baca blog saya. Sudah tengok gak blog kamu! cepat juga ye progress kamu :D

Ryna: Terima kasih pada abg saya pasal pandai memilih :P

hana yoriee on February 17, 2010 at 10:18 AM said...

waahhh..cun nye sampin tuh..suka kaler dia.. =)

Moose on February 17, 2010 at 4:33 PM said...

yup, beli sampin dekat terengganu or kelantan kene tawar half of displayed price and biar orang ganung or kelate sendiri yang ghoyak (kecek)!

harzharun on February 18, 2010 at 1:40 PM said...

dear....i terer tganu pekat...hehehe....

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates