Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

19 December, 2009

Hujan Rahmat



Salam dan hai

Hari ni saya ada 3 jemputan kahwin dalam hujan. Satu di Uniten, satu di Shah Alam dan satu di KL. Malangnya, saya tak dapat nak hadiri majlis jemputan dari
Azian Abdullah. Maaf sangat-sangat Azian, kami tersepit dalam kesasakan jalan raya yang dasyat di Shah Alam.

Saya namakan post ni sebagai Hujan Rahmat pasal seharian, hujan turun kejap-kejap lebat, kejap-kejap renyai. Bila sampai ke tempat pengantin, hujan renyai. Bila sudah dalam kereta, hujan lebat. Macam berjanji pulak :P

Majlis pertama kami di Uniten. Waktu bersanding dalam kad tulis 2pm, jadi kami pun datang la dalam 1pm. Tapi rupanya, pengantin dah siap tepung tawar dah! Mungkin mereka sudah cepatkan waktu bersanding. Patut la saya ada nampak kereta pengantin yang agak mewah, siap beriben pink-putih di luar (tapi segan nak amik gambar pasal ada driver kat situ :P) Ni majlis pertama saya hadiri di Grand Hall Residence Hotel di Uniten.

Tapi maaf tiada gambar saya dapat amik disebabkan camera saya bukan lah DSLR yang boleh 'makan' lampu hall yang alahai cantiknya.. Jadi saya cuma amik gambar pengantin Helmie Affandi Chew dan pasangannya Haliza Zulkefly semasa mereka berarak ke meja beradap.



Saya suka kombinasi warna mereka. Cantik, ungu dan putih. Kaum keluarga pun dengan tona ungu bermacam-macam, berkelip-kelip sana sini. Masa kami tiba, ada ukiran ais lagi di pintu masuk dewan.

Seperkara menarik tentang majlis ni, mereka buat dua set makanan; satu dome dan satu lagi buffet. Saya tak tau la dengan orang lain, tapi bagi saya tu tindakan yang bijak, terutama bagi tetamu yang mungkin ada 2-3 majlis lain pada hari tu untuk beredar dengan cepat, maca saya dan D. Meja buffet dia letakkan di luar hall dan meja untuk tetamu makan buffet pun diletakkan berhampiran dengan pintu keluar ke ruang buffet. Tak mengganggu tumpuan tetamu lain yang mengadap pengantin di depan.

Door gift yang comey! Sebenarnya, kami diberi paper bag dan dalam tu berisi kotak comey ni dan kotak kek. Tapi saya sudah koyakkan :P excited nak tengok apa kat dalam :)



Dalam tu ada gula-gula..


Memandangkan tak berpeluang untuk bergambar dengan pengantin pasal kena rush ke Bukit Jelutong, jadi saya amik gambar dari kad jemputan dia sahaja la :P


Oh ya, seperti kebiasaan, majlis kenduri macam ni la juga akan jadi masa untuk edarkan kad kahwin kepada kawan-kawan. Saya dah dapat kad kahwin dari Apai. Nampaknya, dia la penghulu untuk kerja kahwin untuk tahun 2010.


Cool kan kad dia? Klasik dalam hitam putih. Bila tengok kad kahwin bergambar macam ni, dah mula la berfikir nak letak kembali gambar untuk kad kahwin kami. Tapi harus tetap dengan pendirian!


Dalam 2.00 pm kami terus ke Bukit Jelutong, Shah Alam untuk majlis kedua. Meraikan majlis Siti Faezah Ahmad Fuad dan Mohd Ashaari Mohd Mohter.



Kami stuck dalam jam dan hujan. Hanya tiba kira-kira 3.15pm. Bayangkan..!! Tapi masa kami tiba, tetamu masih ramai gila. Bila tanya pada ayah pengantin, katanya disebabkan hujan ramai tetamu datang lewat jadi drag masa ketibaan tetamu. Rasanya, pukul 4.00 pm ni pun mesti masih ada ramai tetamu lagi ni.

Pengantin amat sibuk dikerumuni dengan saudara mara dan kawan-kawan.


Saya rasa, ini la kali pertama saya pergi wedding, jumlah fotographer hampir 20 orang!! Sana sini ada camera DSLR.. Tapi itu tidak patahkan semangat saya untuk snap beberapa keping gambar.

Tengok kepada ramainya dayang-dayang yang memakai sedondon, saya kira mesti perarakan masuk pengantin tadi meriah. Huuu.. tak dapat nak tengok :( Oh ya, pengantin tiada pelamin, tapi backdrop ni pun lawa kan? Kerusi-kerusi tu disusun untuk sesi family photo. Family K.Faezah memang suka bergambar, pasal masa sesi bergambar, memang sungguh meriah!





Lepas menyelit sana sini, dapat juga amik gambar pengantin full punye!



Wedding ni, kali pertama saya jumpa ada photo booth disediakan, siap dengan 3-4 orang fotographer tekun menanti berdekatan dengan photo booth. Mereka pun ramah, siap tawarkan diri untuk amik gambar. memang mata juling la pasal terlalu banyak sangat camera!



Alternatif yang sangat baik untuk mereka yang tidak mahukan pelamin, tapi tetap mahukan suatu sudut untuk tetamu bergambar. Boleh dijadikan 'guestbook' juga kan?

Ha, tak lengkap la post kali ini kalau tak masukkan apa door gift tetamu.

Tada!!


Dalam berisi lapik gelas sebanyak 6 helai. Nampaknya kena ada 4 orang anak la kot D? :P


Kami keluar dalam renyai kira-kira pukul 4.00pm. Tengok masa, memang surrender hendak ke KL. :( dengan hujan dan jam tak henti-henti, stuck dalam jam untuk kali ke berapa entah-- kami takut dah sampai, tuan rumah dah tutup meja. Jadi Azian, saya dan D minta maaf sangat2 tak dapat hadiri jemputan kamu. Saya akan nantikan kesempuranaan majlis kamu di blog kamu nanti ok?



19 Disember 2009

0 comments:

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates