Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

23 December, 2009

Kategori Mana Ya?


Salam dan hai

Tradisi blog ni, tiap kali ada follower baru, kita akan ombakkan dia tinggi~~ jadi, jom bersama saya menyambut kedatangan Fakhariah! O-M-B-A-K-!!!!!

OK, saya dah lama nk letak post ni, tapi masa tu belum dipinang jadi saya jadikan draft dulu. Sekarang Alhamdulillah majlisnya telah selesai(lihat ticker disebelah sana pun sudah mula mengira--walaupun cuma baru 2 minggu lebih. ha ha), baru saya berani nak letak badges pengantin perempuan ni.

Dapat link ni dari
Qistin. Boleh klik di website the.knot. untuk akses terus kepada badges tu.
Susah juga nak pilih saya yang mana 1 antara senarai dibawah.

1. Budget Bride
- Ye, memang saya ada budget yang ketat tapi tidak pada semua perkara (kerana saya bias). Jadi tak boleh amik yang ini.

2. Classic Bride
- Saya tak rasa, saya ada sentuhan klasik evergreen seperti Audry Hepburn.


3. DIY Bride
- Tak semua perkara saya mampu DIY disebabkan tiada bakat menjahit, tiada kemahiran menggunting dengan lurus, tiada kesabaran menyelesaikan perkara kecik-kecik.

.
.

Akhirnya saya pilih "Modern Bride"

Mungkin kerana..

Majlis saya tiada berinai kecik atau besar, khatam al-quran, dan sebagainya.
Majlis saya akan jadi majlis perkahwinan yang simple tanpa protokol.
Majlis saya tanpa ada majlis tunang besaran,hanya merisik dan ikat pada janji.
Majlis saya tiada gotong royong dari sedara mara.
Majlis saya akan dirancang oleh diri saya sendiri, dengan bantuan hli keluarga saya yang 9 orang tu (Echa pun termasuk dalam kategori orang) dan sahabat-sahabat rapat.
Majlis saya diilhamkan daripada idea-idea B2B yang lain
.
.

dan kerana majlis saya majlis sederhana yang berpijak di bumi nyata. Bukan membelakangkan adat-adat yang tersusun rapi, tapi itu sahaja yang saya mampu rancang dengan tenaga, sumber dan masa yang ada :D

InsyaAllah


23 Disember 2009

10 comments:

Fiza Zainal Abidin on December 23, 2009 at 11:51 PM said...

kita pun modern bride jugak bebeh..buat ikut kemampuan berlandaskan duit simpanan peribadi yg ada :) plus..kita anak yatim piatu so xde parents nak uruskan huhuh pape pun...yg penting biar sederhana asalkan tidak berhutang kan..

Unknown on December 24, 2009 at 8:03 AM said...

slm

sy pn modern bride jugak =) weee

NoRr on December 24, 2009 at 8:17 AM said...

ha'aa sy pun sama...

Unknown on December 24, 2009 at 8:21 AM said...

adat mmg disanjung smp bile2.. Tp mjlis kawen ni kalo ikut adat sgt,mau berhbs puluhan ribu.. so kene la ikut kemampuan poket sendiri.. Kita semua adalah modern bride ape.. hehehhe

xora said...

Miss F: ye, sekrang ni semua barang pun mahal. Ayam pun kena beli, bukan ternak cam dolu2 :P sederhana itu lebih selamat.
Cik Modus: Huuiss, pengantin baru lalu la! :p
Norr: Kita serupa erk! :)
Miss D: haah, semua benda pun mahal dah skrang. Buat ikut kemampuan, bukan ikut adat dah :D

Qistin Fadzin on December 24, 2009 at 9:19 AM said...

hehhe, ye, saya mula2 nak letak beberapa yg sesuai jugak... tp mcm x kena warna tema blog... ahaksz. so ambik badge yg plg significant. dan obviously i too cant DIY evrything (tho i wish i could... :P)

Fakhariah said...

oohh terima kasih atas ombak itu hehehe..sya tak tau lah kategori mana..sya buat sendiri door gift(acara membuat kuih tersebut bermula jan bersama kakak)1200 bungkus semuanya..sya buat sendiri hantaran(apakah rupanya nanti..huhuhu)

Reen Tart Nenas on December 24, 2009 at 12:02 PM said...

aku...ermmm modern bride gak la kot...buat ape termampu...xde wedding dream pun... perlu ada wedding dream ke cik xora?

xora said...

kalau wedding dream kita adalah "majlis berjalan dengan lancar dan selamat", atau "duit lepas kawin masih cukup dan tak perlu hidup cam ulat dalam batu" kiranya ada la kot dreamnye kan, kan cik Reen? tgk nama kamu ni, tetiba teringin nak makan tart nenas . nyums!!

harzharun on December 24, 2009 at 3:27 PM said...

i xtau nk pilih yg mn?...nak modern bride, fashionista bride, diy bride jugak.ermm..budget bride pun ada gak....semua la..hihi.tamak haloba kan..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates